O metodă bună pentru eliminarea stresului este mișcarea, în orice formă a ei: plmbări prin parc, exerciții la sala de fitness, dans, drumeții montane și multe altele. Dar pentru o eficiență maximă în obținerea acelei stări de relaxare și bună dispoziție pe care o visează toată lumea, iată 5 sporturi pe care să le încercați cât de curând:
Jogging
Mișcările de alergare ușoară alternate cu reprize de sprint reprezintă o soluție excelentă de combatere a stresului. Jogging-ul pune în mișcare toate grupele de mușchi și contribuie la oxigenarea creierului, fiind un sport practicat în aer liber.
Alte Sporturi
De la Unibet, pentru jucători: Cupa României la Poker
09/09/2021 LA 10:15
Este recomandată alergarea dimineața, pentru a oferi energie și echilibru pe toată durata zilei, accelerarea metabolismului și consolidarea sistemului osos. Alte beneficii ale joggingului matinal sunt crearea unei stări de optimism și bună dispoziție, atenuarea stărilor de anxietate și a emoțiilor negative.
Pentru cei care nu au timp să alerge dimineața, există alternativa joggingului de seară, după orele de serviciu, pentru relaxare și un somn odihnitor, care să încarce bateriile pentru o nouă zi de muncă.
Tenis
Sportul alb reprezintă un mod eficient de combatere a stresului și de canalizare a energiilor negative către competiție, unde satisfacția victoriei ridică moralul și contribuie la creșterea stimei de sine.
Socializarea cu partenerul de antrenament este importantă, pentru că oferă posibilitatea comunicării într-un cadru informal, pe teme agreabile, ceea ce este benefic pentru starea de spirit.
Componenta cardio a jocului de tenis, varietatea mișcărilor și posibilitatea de a practica acest sport pe toată durata anului reprezintă motive în plus pentru a-l alege ca activitate fizică în scopul combaterii stresului.
Înot
Înotul este un sport complet, care lucrează întregul corp, are efecte benefice asupra sistemului respirator și cardiovascular, contribuie la îmbunătățirea posturii, afectată de orele pe scaun în fața monitorului și are un rol important în relaxarea musculară.
Practicat în mod frecvent, elimină stresul, îmbunătățește tonusul mental și emoțional, reduce insomniile și tulburările de somn. Câteva ture de bazin de două-trei ori pe săptămână ar trebui să fie prezente pe agenda tuturor oamenilor cu un nivel înalt de stres în activitatea profesională.
Ciclism
Ieșirile în natură sunt excelente pentru eliminarea stresului, mai ales dacă mijlocul de transport este bicicleta. În weekend se poate organiza o excursie în doi sau împreună cu un grup de prieteni, iar în timpul săptămânii câteva ore de pedalat reduc oboseala nervoasă, anxietata, fortifică musculatura și îmbunătățesc starea generală de sănătate.
Pentru cei care nu au bicicletă sau nu au timp să organizeze o ieșire în aer liber, există varianta de spinning, cu beneficii certe asupra stării fizice și mentale.
Ski
Sporturile de iarnă sunt ideale pentru reducerea stresului în zilele mohorâte ale sezonului hibernal, când se întunecă devreme și parcă nu mai rămâne timp pentru mișcare și exerciții fizice.
Merită investiția în echipamentul de pârtie: este nevoie de schiuri, bețe, clăpari, costume și jachete de ski pentru bărbați și femei, pentru că excursiile cu familia și prietenii la munte sunt cele mai bune prilejuri pentru relaxare și distracție.
Chiar dacă vara nu-i ca iarna, există posibilitatea de a practica ski și în sezonul estival, fie ski nautic, fie ski pe iarbă sau pe pârtii special amenajate. Echilibrul, coordonarea, capacitatea de efort, controlul mental toate acestea sunt antrenate în timpul skiului, ceea ce îl recomandă ca sport complet și eficient pentru eliminarea stresului.
Practicarea acestor sporturi pentru bărbați și femei reprezintă, indiferent de vârstă sau profesie, o decizie excelentă pentru un stil de viață sănătos și o stare de spirit pozitivă.
Alte Sporturi
Uleiul hidrofil - curățare profundă a tenului
30/08/2021 LA 13:55
Alte Sporturi
Cumpară un multifuncțional instrument pentru cabinetul tău medical
27/08/2021 LA 08:45