Activitatea musculară intensă sporește transpirația, mai ales în cazul unor antrenamente de forță la sală, sau în aer liber. Utilizarea unui deodorant înainte de antrenament poate reduce semnificativ transpirația, adesea neplăcută.

De ce alegem un deodorant, ci nu un antiperspirant în timpul sportului?

Deodorantul este conceput special pentru a suprima activitatea bacteriilor și pentru a elimina mirosul neplăcut. Antiperspirantul este conceput pentru a combate cauza transpirației excesive prin îngustarea conductelor glandelor sudoripare. Deodorantul https://makeup.ro/categorys/24107/elimină mirosurile, ci nu previne apariția umidității. Antiperspirantul blochează activitatea glandelor sudoripare apocrine și blochează secreția de transpirație.
Alte Sporturi
Cărțile vechi sportive te ajută să treci de la inspirație, la performanță pe teren
12/10/2021 LA 12:59
Ca urmare, există riscul încălcării termoreglării, deoarece corpul nu se va răci în timpul efortului fizic. Prin urmare, aplicarea unui deodorant este mai utilă și mai sigură pentru efortul fizic.

Ce deodorant alegi?

Cele mai populare formate de deodorant sunt gel, stick, spray și roll-on. Texturile uscate sunt cele mai populare, protejează perfect și nu pătează hainele. Există texturi hipoalergenice, fără alcool și parfumuri. Aceasta este cea mai bună alegere pentru transpirația normală sau ușor crescută. Cremele sau gelurile oferă o protecție fiabilă, deoarece formează un film atunci când sunt aplicate. Astfel, trebuie aplicat într-un strat subțire, pentru a fi imperceptibil și invizibil.
O altă opțiune populară este stick-ul. Dar nu este deloc potrivit pentru hainele întunecate, deoarece poate lăsa urme. Spray-urile nu trebuie utilizate de către cei care au probleme cu sistemul respirator (produsul poate fi inhalat accidental), persoanele cu piele sensibilă și persoanele care suferă de alergii (aproape jumătate din spray-urile moderne se bazează pe alcool). Totuși, textura nu lasă urme pe haine și se usucă repede, iar aroma este persistentă. Acesta este un format excelent pentru cei care nu transpiră mult.

Recomandări simple pentru a preveni transpirația excesivă în timpul sportului:

1. Dușul de 2 ori pe zi, de preferință cu un săpun antibacterian sau gel. Dacă este necesar, curăță pielea din zona axilei cu șervețele antibacteriene
2. Evită alimentele picante, condimentate, sărate și grase, cafeaua puternică - aceste alimente activează acțiunea glandelor sebacee.
3. Alege țesături naturale (bumbac, in, mătase, vâscoză, șifon), care, spre deosebire de materialele sintetice, nu sunt doar tactile, ci și respirabile.
4. Nu purtați haine prea strânse în zona axilei, altfel pielea din această zonă va fi iritată în mod constant.
Pentru cei care fac sport, sunt recomandate compoziții fără miros, fie cu o aromă ușoară și delicată. Deodorantul trebuie aplicat numai pe pielea uscată și curată. Un duș este, de asemenea, o necesitate după un antrenament, este posibil să reaplici deodorant. Nu aplica produsul imediat după ras. Pielea rănită poate fi deteriorată în continuare, provocând inflamații severe.
Alte Sporturi
De ce este atât de popular jocul de Blackjack?
11/10/2021 LA 14:10
Alte Sporturi
Terapia Virgil Pruteanu, online: programul de exerciții pentru reducerea durerilor la spate
11/10/2021 LA 13:59