Succesul antrenamentului depinde de dietă. În mod similar, calitatea recuperării și performanța bună în timpul competițiilor depind și de aportul nostru nutrițional. Aportul nostru de proteine, vitamine și nutrienți de calitate este esențial. Aceasta înseamnă că dietă joacă un rol cheie în practica sportivă.
Cu toate acestea, este dificil să satisfaci toate nevoile corpului uman doar cu hrană. Și mai ales în ceea ce privește sportivii, indiferent de nivelul lor. Nevoile lor sunt mai mari, din cauza consumului mai mare de energie. În acest context, se recomandă în special aportul zilnic de suplimente nutritive adaptate necesităților unui sportiv. Acest lucru face posibilă completarea aportului nutrițional zilnic. În plus, suplimentarea poate îmbunătăți și calitatea antrenamentului.

Deci, care sunt aceste suplimente pentru sportivi și care sunt beneficiile lor asupra organismului?

Alte Sporturi
Ponturi și cote pariuri pentru prima finală Conference League
19/05/2022 LA 16:45
Printre cele mai bune suplimente alimentare pentru sportivi, găsim în special proteinele sub formă de pudră. Acestea sunt și printre cele mai populare suplimente în rândul sportivilor. Atleții se îndreaptă mai mult către pudre proteice de origine vegetală pe bază de mazăre, soia, orez sau chiar cânepă. Apoi vin creatina, aminoacizii sau chiar alte suplimente alimentare sintetice .
Foarte apreciate de alergători, cicliști și culturiști, dar nu numai, batoanele energetice și batoanele proteice îndeplinesc două nevoi majore: îmbunătățesc rezistența pe de o parte pentru batoanele energetice și îmbunătățesc recuperarea și creșterea musculară pentru batoanele proteice. Îți recomandăm să acorzi o atenție deosebită compozițiilor acestora și producătorului. Există o regulă foarte simplă de urmat în general: cu cât conțin mai puține ingrediente (și deci aditivi, conservanți etc.), cu atât sunt mai naturale. Alege batoanele care ți se potrivesc!
Există și alte suplimente care sunt denumite în mod obișnuit „super-alimente”. Apărut în Statele Unite la începutul anilor 2000, conceptul de super-aliment se referă la un aliment natural deosebit de bogat în elemente esențiale. Acesta poate viza aminoacizi, minerale sau vitamine, dar și anumite ingrediente active specifice unora dintre aceste suplimente. Antioxidanți, tonice, calorii scăzute, antiinflamatoare, stimulente… lista și beneficiilor lor este lungă. În cele din urmă, super-alimentele pot ajuta și la întărirea sistemului imunitar. Așa că există beneficii evidente atât pentru sportivi, dar și pentru consumatorul mediu, care își dorește să ducă o viață sănătoasă și să aibă o alimentație mai naturală și mai echilibrată.
Super-alimentele acționează în toate etapele procesului sportiv, fie înainte, în timpul sau după antrenament. La fel ca antrenamentul, pregătirea prealabilă și post-recuperarea sunt o parte integrantă a acestui proces. Acestea trebuie lucrate cu aceeași intensitate, pentru a garanta o practică sportivă sănătoasă și eficientă. Dar și pentru a evita leziunile musculare și alte complicații legate de activitatea fizică necorespunzătoare sau prost pregătită. După cum vedem, legătura dintre super-alimente, dar și dintre suplimentele nutritive si performanta sportiva este una foarte strânsă și importantă.

Suplimentele alimentare pentru sportivi îndeplinesc, așadar, mai multe obiective:

Îmbunătățesc bunăstarea generală pentru a proteja organismul împotriva agresiunilor externe. Pe lângă faptul că facilitează practica sportivă și recuperarea, anumite suplimente și super-alimente, precum omega-3 sau lăptișorul de matcă organic, sunt eficiente în fiecare zi, atât pentru sportivi, cât și pentru cei care nu practică sport în mod regulat. Acționează în special asupra întăririi sistemului imunitar.
Îmbunătățesc performanța sportivă. Suplimentele alimentare pentru sportivi au efecte energizante și stimulatoare, permițând sportivului în acțiune să-și mențină efortul și nivelul de performanță.
Ajută la dezvoltarea masei musculare. Super-alimentele și suplimentele bogate în proteine sunt cele mai indicate pentru promovarea creșterii masei musculare.
Ard grăsimile. Atunci sunt efectuate antrenamentele mai lungi, forțând organismul să apeleze la resurse (grăsimi). Anumite suplimente acționează direct asupra rezistenței sau asupra procesului de eliminare a grăsimilor.
Sprint, anduranță, schimbări de ritm... Toate suplimentele alimentare nu sunt neapărat potrivite pentru același sport. În funcție de frecvența și intensitatea antrenamentului și de nevoile specifice, este posibil să preferi să iei anumite suplimente.

Care sunt cele mai eficiente suplimente?

Suplimente bogate în vitamine sunt importante. Dintre suplimentele bogate în vitamine, suplimentele multivitaminice reprezintă un concentrat foarte interesant de vitamine și al cărui aport este facilitat. Dar este posibil să apelăm și la super-alimentele care sunt în mod natural bogate în vitamina C și de origine naturală. Printre cele mai eficiente super-alimente, regăsim cătină, goji, acai sau chiar acerola.
Aceste super-alimente sunt deosebit de bune pentru dieta unui atlet. Într-adevăr, cantitatea mare de vitamina C naturală oferă energie, vitalitate și tonus în timpul exercițiilor fizice. Această vitamină participă la funcționarea sistemului imunitar și ajută la protejarea împotriva stresului oxidativ. Ele fac astfel posibilă lupta împotriva episoadelor de oboselii. Vitamina C participă și la producerea de colagen, esențial pentru regenerarea țesuturilor conjunctive și întărirea articulațiilor.
Un alt element ce nu trebuie să lipsească din suplimente este spirulina. Considerată unul dintre cele mai sănătoase alimente ale secolului XXI, spirulina organică este o microalgă albastru-verde. Se găsește în majoritatea regiunilor a lumii. Compusă din 65% proteine și ultra-bogat în fier și minerale, este foarte populară printre sportivi pentru beneficiile sale revigorante și hrănitoare. Spirulina promovează creșterea masei musculare, îmbunătățește rezistența și facilitează recuperarea. Într-adevăr, contribuie la eliminarea rapidă a CO2 și a acidului lactic produs de mușchi în timpul efortului. În plus, spirulina se potrivește perfect cu ginseng, goji și acerola.
Omega 3 este un alt element cunocut că regenerator celular. Se găseste mai ales în peștele gras și uleiurile vegetale. Omega-3 este un acid gras polinesaturați esențial. Este esențial pentru organism, care este incapabil să-l sintetizeze în mod natural. Recomandat în special în sport, omega-3 îmbunătățește semnificativ performanța fizică, în special în rândul culturiștilor. Proprietățile sale vasodilatatoare și anticoagulante îmbunătățesc circulația și, prin urmare, sistemul cardiovascular.
În concluzie…
Dacă faci sport, să știi că există multe suplimente pe care le poți lua. Fie înainte de antrenament, în timpul sau după, vei găsi multe produse care îți vor satisface nevoile de optimizare a performanței.
Alte Sporturi
Cum îi motivezi pe copii să practice un sport și să aibă o viață activă
17/05/2022 LA 14:03
Alte Sporturi
Cele mai bune sloturi cu tematică Western!
16/05/2022 LA 11:06