Se spune că un măr pe zi ține medicul departe. Adesea sportivii sau persoanele care nu fac sport au probleme cu greutatea și fac tot posibilul să slăbească. În ultimul timp, mulți nutriționiști au început un război cu toate glucidele, punând toate sursele de glucide în aceeași oală, o victimă colaterală fiind și fructele, fără a avea nici o vina.
Contraargumentul principal împotriva fructelor este că au o cantitate mare de zahăr, care va duce la ingerarea de multe calorii, rezultatul final fiind creșterea în greutate. De asemenea, există un citat auzit de multe ori care spune că zahărul tot zahăr este, indiferent dacă provine din ciocolată sau din banană. Să vedem totuși dacă este chiar așa.
Caloric vorbind, fructele au foarte puține calorii în comparație cu majoritatea alimentelor. 100 grame de portocale, spre exemplu, conțin doar 47 de calorii. Asta înseamnă că ar trebui sa consumam aproximativ 1,5 kg de portocale pentru a atinge valoarea calorica a 100 grame de ciocolată. Dacă luăm alte fructe, precum pepenele, situația este și mai buna. Mai exact, 100 grame de pepene conțin 30 calorii. Asta înseamnă că putem manca 800 grame de pepene sau un covrig si e același lucru pentru greutate.
Alte Sporturi
Ce să faci pentru a deveni un jucător mai bun la cazino?
25/11/2021 LA 16:57
Un alt argument mediatizat împotriva consumului de fructe este faptul că au un conținut ridicat de zahăr si zaharul este tot zahăr, indiferent de unde provine. Si in acest caz lucrurile nu stau deloc așa. In primul rând, efectul zahărului dintr-un aliment asupra corpului uman poate fi măsurat cu încărcătura glicemică. Acesta este un parametru al tuturor alimentelor. O încărcătura glicemică de sub 10, înseamnă că o porție din alimentul respectiv crește glicemia foarte puțin. Fructele, în medie, au valori cuprinse între 2 și 6. La polul opus se află pâinea albă, spaghetele si pizza cu valori peste 20, chiar 30 în anumite situații.

Ce avantaje prezintă consumul de fructe?

  • Studiile medicale indică o serie de avantaje ale consumului de fructe, precum:
  • Scade mortalitatea cardiovasculara și cea datorată cancerelor
  • Scade tensiunea arterială si colesterolul sangvin
  • Scade riscul de supraponderabilitate si de obezitate
  • Scade riscul de diabet zaharat
  • Scade riscul apariției bolilor cardiovasculare
  • Îmbunătățește vederea
  • Îmbunătățește funcționarea sistemului gastrointestinal
Totuși, la finalul articolului trebuie menționat faptul că toate aceste beneficii de mai sus pot fi obținute în cazul în care consumăm fructele întregi sau sub forma de smoothie. În cazul sucurilor naturale de fructe, lucrurile nu stau deloc așa, dar despre acest aspect vom discuta într-un articol viitor.
Mircea Purcaru este Medic Specialist Diabet, Nutritie si Boli Metabolice, dar și doctorand în știința sportului și educație fizică. De asemenea, Mircea este antrenor de înot și a participat în 2019 la conferința American Swimming Coaches Association din Dallas
.
https://i.eurosport.com/2020/04/13/2805910.jpg
Alte Sporturi
Un cadou pe zi, în fiecare zi, până pe 1 ianuarie la NetBet
25/11/2021 LA 15:07
Alte Sporturi
Redknapp l-a făcut praf pe Răducioiu
25/11/2021 LA 07:27