Astăzi, mai mult ca oricând, timpul a devenit o problemă din ce în ce mai mare. Cumpărăm alimente gata preparate din magazine, iar de multe ori folosim platformele online de comandă de alimente. Însă astfel, pierdem controlul la ceea ce este cel mai important pentru noi: la propria noastră sănătate. Dacă avem grijă mereu ce a mâncat găina înainte de ajunge în farfuria noastră sau dacă ne interesează să cumpărăm mâncare cât mai sănătoasă pentru animalele noastre de companie, cred că trebuie să ne recăpătăm controlul și asupra propriei noastre alimentații.
În ultimii ani am încetat să gătim acasă din ce în ce mai mult iar acest lucru are un impact nefast direct asupra sănătății noastre. Dieta unui om obișnuit constă din aproximativ 70% alimente procesate, ceea ce este enorm. Aceste alimente sunt produse de companii care acordă prioritate profitului imediat și ignoră sănătatea de lungă durată a copiilor noștri. Practic, ne vindem sănătatea unor companii iar prețul plătit peste 20-30 de ani va fi unul uriaș.
Una din problemele cele mai grave este cantitatea surprinzător de mare a sării și a grăsimilor și a zaharurilor ascunse în aceste alimente, care au rolul de a extinde termenul de valabilitate, astfel încât ele să se vândă mai ușor.
Alte Sporturi
De la Unibet, pentru jucători: Cupa României la Poker
09/09/2021 LA 10:15

Inamicul numit "alimente procesate"

Cea mai mare parte din excesul de sare și zahăr din dieta unui român obișnuit provine din consumul acestor alimente procesate. Aproape toate produsele găsite pe rafturile din magazine care au fost ambalate, conservate sau îmbuteliate, se încadrează în categoria alimentelor prelucrate. Acestea includ batoanele de cereale, biscuiții, băuturile îndulcite, diverse tipuri de dulciuri, etc. Chiar și unele alimente cunoscute ca fiind sănătoase, pot fi foarte procesate, spre exemplu, iaurtul, cașcavalul, sau sosul de paste.
O modalitate de a diferenția alimentele extrem de procesate de cele mai puțin prelucrate este să considerăm numărul ingredientelor de pe ambalaj. Dacă produsul are o listă lungă de ingrediente, probabil este extrem de procesat. În special, în cazul în care aceste ingrediente nu sunt cunoscute de tine. Dacă avem grijă să punem în mașină doar combustibil optim și citit cu mare atenție la pompă să nu confundăm sortimentul bun de combustibil cu un altul dăunător mașinii noastre, cu atât mai mult ar trebuie să citim eticheta alimentelor pe care le consumăm.
Ideea de bază într-o alimentație sănătoasă este ca atunci când e posibil, să alegem pentru copiii noștri produse cât mai puțin procesate. Cea mai bună opțiune este aproape mereu mâncarea preparată acasă și servită familiilor noastre în casele noastre. Când noi gătim, noi decidem ce anume consumăm atât noi cât și copii noștri. Spre deosebire de producătorii alimentelor procesate, noi suntem foarte interesați de sănătate oamenilor care vor consuma mâncarea pregătită de noi. Astfel, noi decidem cantitatea rezonabilă de grăsimi, zahăr și sare folosită la prepararea mâncării consumate de noi.
O dietă bazată pe mâncăruri gătite acasă de către persoana căreia ii pasă de cei pe care îi servește, va fi mereu mai sănătoasă pentru întreaga familie.

Mircea Purcaru

Credit imagine: Eurosport

Mircea Purcaru este Medic Specialist Diabet, Nutritie si Boli Metabolice, dar și doctorand în știința sportului și educație fizică. De asemenea, Mircea este antrenor de înot și a participat în 2019 la conferința American Swimming Coaches Association din Dallas.
Alte Sporturi
5 sporturi eficiente pentru eliminarea stresului
30/08/2021 LA 13:55
Alte Sporturi
Uleiul hidrofil - curățare profundă a tenului
30/08/2021 LA 13:55