Datorită dorinței din ce în ce mai mari a antrenorilor și a părinților de a obține performanțe sportive la vârste din ce în ce mai mici, media de vârstă la care se începe utilizarea suplimentelor alimentare pentru îmbunătăți performanța sportivă scade din ce în ce mai mult.
Primul pas care trebuie urmat atunci când se introduc suplimentele alimentare la un sportiv este evaluarea riguroasă a sportivului. Se urmărește dacă acesta este pregătit sau nu pentru utilizarea acestora. Un exemplu în acest sens îl constituie sportivii începători, atât copii, cât și adulți. La aceștia nu este încă momentul potrivit. Ei trebuie să învețe să se antrenze și să se alimenteze cum trebuie. De asemenea, la sportivii minori, care încă nu au intrat la pubertate, nu este recomandată utilizarea suplimentelor alimentare.
Dacă sportivul este totuși pregătit pentru introducerea suplimentelor alimentare, următorul pas care trebuie urmat este studierea cu atenție a suplimentelor alimentare și alegerea acelora care se potrivesc specificului sportului respectiv și care se potrivesc de asemenea specificului sportivului. De asemenea, atunci când se alege un supliment alimentar pentru performanța sportivă, trebuie stabilit și dacă nu există o altă cale de a atinge aceleași rezultate folosind alte strategii. Adesea, marea majoritate a suplimentelor pot fi înlocuite cu mult succes cu alimente naturale.
Alte Sporturi
De la Unibet, pentru jucători: Cupa României la Poker
09/09/2021 LA 10:15
Dacă răspunsul este că suplimentele alimentare sunt totuși soluția potrivită trebuie să se studieze dacă prețul plătit pe acestea merită efortul. Adesea suplimentele alimentare de calitate costă foarte mult iar beneficiile sportive s-ar putea să nu fie pe măsura așteptărilor. De asemenea, antrenorul și un medic specializat pe suplimente alimentare sau un nutriționist sportiv acreditat trebuie să se pună de acord asupra suplimentelor alimentare folosite. În cazul folosirii lor greșite, sancțiunile sunt pe măsura – între 2 și 4 ani suspendare din activitatea sportive. De asemenea, numeroase suplimente pot chiar micșora performanța sportivă dacă sunt administrate în doze nepotrivite sau la ore nepotrivite.

Când pot fi folosite în siguranță suplimentele

Mai jos sunt toate întrebările la care răspunsul trebuie să fie simultan DA pentru ca un supliment să poată fi folosit cu succes la un sportiv de performanță:
- Este sportivul gata să folosească suplimente alimentare? (a ajuns la vârsta optimă pentru folosirea acestora, este la un nivel sportiv bun, are niște obiective de performanță ce nu pot fi atinse doar prin efort?)
- Este suplimentul dorit bun pentru a f folosit? (are efecte adverse ce pot dăuna sportivului? Poate interacționa cu alte medicamente/suplimente pe care sportivul le utilizează în mod normal?)
- Este suplimentul folosit eficient în probele la care sportivul concurează? (există dovezi șțiințifice care să ateste eficiența acestora, sau se folosesc doar pentru că și alți sportivi le folosesc?)
- Este suplimentul folosit de încredere? (conține substanțe care nu se află pe lista interzisă de WADA? Firma care le fabrică este de încredere? Sunt testate și certificate pentru sportivi?)
- A fost folosit suplimentul respectiv la antrenamente sau la concursuri de pregătire pentru a-i testa efectul?
Dacă răspunsul la una din întrebările de mai sus este NU sau nu sunteți sigur de răspuns, atunci suplimentele alimentare nu ar trebui folosite cu siguranță.
Alte Sporturi
5 sporturi eficiente pentru eliminarea stresului
30/08/2021 LA 13:55
Alte Sporturi
Uleiul hidrofil - curățare profundă a tenului
30/08/2021 LA 13:55