Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Cele mai importante patru momente din Turul Italiei 2019

Eurosport
DeEurosport

Publicat 04/06/2019 la 11:35 GMT+3

Primul Mare Tur al sezonului a luat sfârșit la finalul săptămânii trecute, iar victoria de la general i-a revenit ecuadorianului Richard Carapaz.

Overall race winner Team Movistar rider Ecuador's Richard Carapaz (C), overall second-placed Team Bahrain rider Italy's Vincenzo Nibali (L) and overall third-placed Team Jumbo rider Slovenia's Primoz Roglic (R)

Credit imagine: Getty Images

Pentru a sintetiza mai bine ce s-a întâmplat în Il Giro, am cuvenit să vă prezentăm cele mai importante patru momente care au definit cursa:
Eliminarea prematură a lui Tom Dumoulin
Câștigător al cursei în 2017, Dumoulin pornea ca unul din marii favoriți la câștigarea trofeului. Rezultatele din sezon nu îl recomandau la o poziționare în final pe prima poziție la Verona, dar Team Sunweb avea speranțe mari. Doar că toate planurile au fost date peste cap în etapa a 4-a, cu final la Frascati. Dumoulin a fost implicat într-o căzătură masivă în pluton, trecând linia de sosire cu o întârziere de peste patru minute.
Echipa s-a declarat încrezătoare că Tom se va putea reface. A doua zi s-a prezentat la start, dar a abandonat pe parcurs. Din păcate, un nou favorit la tricoul roz a fost eliminat din cursă. Așa se întâmplase înainte de Giro cu Egan Bernal. Pentru Sunweb nu a mai rămas decât să câștige etape, în timp ce pe Dumoulin îl vom revedea în Turul Franței.
Contratimpul contrastelor din San Marino
Dacă la Bologna s-a rulat în prima probă contra-cronometru pe o vreme excelentă, rutierii au avut probleme în contratimpul din San Marino. Ploaia și-a făcut apariția pe tot parcursul zilei, iar unii favoriți au avut de suferit. Unul dintre ei a fost Simon Yates, britanicul care impresionase anterior la Bologna. Primele semnale de slăbiciune pentru britanic au venit în a noua zi, atunci când a pierdut 3:11 față de Primoz Roglic, câștigătorul etapei. În situația lui Yates au mai fost Mikel Landa sau Miguel Angel Lopez, care au pierdut peste 3 minute în raport cu slovenul de la Jumbo-Visma.
În afară de Roglic, foarte bine s-au descurcat Vincenzo Nibali sau Bauke Mollema, care au avut un timp mai slab cu puțin peste un minut față de cel stabilit de Roglic. De remarcat și evoluția consistentă a lui Richard Carapaz, care a terminat pe locul 11 la 1:55 de Roglic. Ecuadorianul arăta semne în munți și avea speranțe la podium.
Victoria lui Carapaz de la Courmayeur
Două etape cu final la sprint și acțiunea începea, în sfârșit, în munți. La Pinerolo și Lago Serru au venit două victorii din evadare, dar Roglic arăta primele semne de slăbiciune. Slovenul, lipsit de o echipă puternică pe marile cățărări, a fost de multe ori izolat. Nu s-a întâmplat acest lucru la Movistar, Astana sau Bahrain-Merida. Nibali s-a baza foarte mult pe Damiano Caruso și Domenico Pozzovivo, Movistar i-a avut pe Mikel Landa, Carapaz, Andrey Amadoar sau Hector Carretero, în timp ce pentru Lopez s-a bazat pe Jan Hirt, Pello Bilbao sau Ion Izagirre.
Totuși, un moment culminant în cursă s-a consumat în runda a 14-a, cu final la Courmayeur. Carapaz a decis ca pe ultimii kilometri de pe Colle San Carlo să atace din grupul favoriților, reușind apoi să se desprindă decisive pe coborâre. Ecuadorianul a câștigat la final cu un avans de 1:54 față de principalii săi rivali, preluând tricoul roz pe care nu l-a mai cedat până la final.
Un sprint haotic în care s-a schimbat tricoul ciclam
În ultima rundă pentru sprinteri socoteală era simplă pentru Arnaud Demare: francezul trebuia să câștige etapa sau să termine ziua cu o poziție în spatele lui Pascal Ackermann (cu condiția ca acesta să nu câștige) pentru a-și păstra tricou ciclam. Etapa a 18-a, cu final la Santa Maria di Sala i-a adus o bucurie lui Demare, în sensul că un rutier din evadare, Damiano Cima de la Nippo-Vini Fantini a reușit să treacă primul linia de sosire. Ackermann a venit doar pe doi, însă Demare a încheiat pe locul 8 după ce a schimbat trasa inițial la sprint. Groupama-FDJ i-a oferit un trenuleț de cinci stele lui Demare, dar greșeala l-a costat tricoul ciclam. Ackermann a revenit pe prima poziție cu 226 de puncte, în timp ce francezul a strâns doar 213 puncte. Niciunul din ei nu a mai plecat în evadare, astfel că așa s-a scris istoria tricoului ciclam din acest Giro.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo