La finalul sezonului trecut de ciclism, unul dintre transferuri a generat discuții care încă și în ziua de azi își găsesc ecouri. După ce i-a pierdut pe Quintana și Landa, Movistar a primit lovitura decisivă: Carapaz, deținătorul Giro, a ales să semneze cu Ineos.

O decizie văzută drept un act de trădare, în condițiile în care Movistar a investit enorm în rutier, conform lui Pablo Lastras, unul dintre directorii tehnici ai echipei.

Giro d'Italia
Ineos, 4 super-lovituri confirmate azi pe piața transferurilor. Marele pariu al britanicilor
ACUM O ORĂ

"Nu mă interesează viitorul lui Carapaz. Nu ne-a fost loial și nu am mai vrut un astfel de rutier în echipă. Poate că Ineos i-a oferit mai mulți bani față de cât am putut noi să îi oferim, dar mă așteptam la un altfel de comportament din partea lui", a spus Lastras, citat de cyclingnews.com.

Carapaz nu a rămas dator și și-a expus punctul de vedere, explicând că a fost profesionist 100% cât timp a evoluat pentru Movistar. Mai mult, echipa nu visa vreodată să câștige Giro cu el, motiv pentru care a fost mereu varianta de backup în Turul Italiei de anul trecut, ibericii mizând pe Mikel Landa. Abia foarte târziu Movistar a "schimbat macazul", protejându-l pe ecuadorian ca pe un adevărat lider.

"Echipa nu mi-a oferit niciodată sprijinul de care aveam nevoie. Nu am fost lipsit de loialitate, i-am oferit lui Movistar mai mult decât se așteptau cei de acolo. Dacă ei nu sunt conștienți de asta, dacă nu prețuiesc ceea ce am făcut eu, las suporterii să tragă singuri concluziile", pentru ESPN Bike.

Cum a câștigat Carapaz Turul Italiei în 2019

După două săptămâni de cursă - etapa a 14-a -, cu finish în Alpi, pe Courmayeur, Carapaz a dat măsura abilităților sale de cățărător. A atacat cu 28 de kilometri înainte de final, pe pantele de pe Colle San Carlo, și a făcut prăpăd în spatele lui. A pus un minut și 32 de secunde față de Simon Yates și aproape două minute față de locul trei în etapă, "rechinul" Vincenzo Nibali.

A îmbrăcat tricoul roz, cu 7 secunde avans față de Primoz Roglic, care părea în continuare marele favorit în contextul contratimpului din ultima etapă. Totuși, de a doua zi, slovenul a început să piardă tot mai mult teren. A cedat încă 40 de secunde în runda următoare, între Ivrea și Como, iar specialiștii se întrebau deja dacă și cum mai poate fi oprit Richard, în contextul în care arăta că e cel mai bun pe munte.

Carapaz a rezistat formidabil în ultima săptămână, una extrem de muntoasă, iar înainte de contratimpul de la Verona (17 kilometri) avea un avans confortabil față de locul secund, Vincenzo Nibali. Favoritul italienilor a dat tot în lupta contra-cronometru, dar nu a reușit să îi ia decât 49 de secunde lui Carapaz. Fără a excela în general la contratimp, Richard a făcut cursa vieții, rezistând eroic, și la finalul etapei a văzut că încă are peste un minut avans față de Nibali, la general. O performanță incredibilă, care cu siguranță va rămâne în istoria ciclismului.

La finalul sezonului trecut, după 3 ani petrecuți la Movistar, Carapaz a ales să treacă la cea mai bogată echipă din plutonul profesionist, Ineos. El a fost desemnat să fie lider în Giro, dar va trebui să aștepte probabil până la toamnă, când cursa va putea să se desfășoare în condiții sigure.

Canalele Eurosport nu sunt disponibile în rețelele Telekom și NextGen, însă ele se regăsesc în continuare la principalii operatori de pe piață. Pentru a le putea urmări din nou, vă rugăm să le solicitați operatorului Telekom, prin apel la Serviciul Relații Clienți (021.404.1234 / 0766.12.1234) sau pe canalele oficiale de comunicare ale acestuia.

Giro d'Italia
Giro 2020 începe săptămâna viitoare! Ineos pare de neoprit. Ce lideri vin în Turul Italiei
21/09/2020 LA 08:20
Giro d'Italia
Nibali, despre cei 3 rutieri care îi pot "fura" tricoul roz în Giro. Marea surpriză anticipată
27/07/2020 LA 09:02