Fără câştigătorul de anul trecut la start, Giro 2021 propune o serie de nume mari pentru ediţia din acest an. Totuşi, nu există mari favoriţi, care să se detaşeze de ceilalţi, ca în Turul Franţei, unde Roglic şi Pogacar sunt la alt nivel faţă de concurenţă. Ca atare, ne aşteaptă o luptă pe muchie de cuţit, cel puţin 5-6 rutieri propunându-şi (chiar dacă la nivel declarativ nu toţi au fost vocali) să îmbrace la Milano tricoul roz.
https://i.eurosport.com/2021/05/07/3127741.jpg

Traseul Giro 2021, pe scurt

Ciclism
Gazzetta dello Sport: Roglic - out, Pogacar - in, la Mondiale, în proba de contratimp
13/09/2021 LA 13:28
Pe parcursul celor 21 de etape, rutierii vor parcurge un total de 3450 de kilometri. Cursa va începe cu un contratimp scurt, de numai 8 kilometri, pe un traseu plat, sâmbătă, la Torino. Tot cu o probă contracronometru se va și încheia Turul Italiei, tot pe un traseu fără dificultăți, dar ceva mai lung: 30,4 kilometri, la Milano.
Așadar, nu vom avea parte de contratimp în cățărare, ceea ce înseamnă că diferențele între rutierii de general se vor face în munți și în ultima etapă. 6 din cele 21 de etape se vor încheia cu finish în cățărare, cea mai atractivă dintre cele cu final în ascensiune fiind cea de-a 13-a, care se va termina pe Monte Zoncolan (14,1 km/8,5 %-ultimii 2 kilometri cu pantă de 13%), una dintre cele mai renumite ascensiuni din ciclismul mondial.
Etapa regină va fi etapa a 16-a, una în care se va urca pe rând pe Passo Fedaia, Passo Pordoi și Passo di Giau, în Dolomiți, înainte de coborârea până la sosirea din Cortina d´Ampezzo, stațiunea care va organiza Jocurile Olimpice de iarnă din 2026. În această etapă va fi atins și Cima Coppi (cel mai înalt punct atins pe parcursul competiției) - Passo Pordoi (2.231 m).
În a 3-a săptămână vom avea parte de cățărări mai puțin cunoscute în Alpi, dar care ar putea fi decisive pentru stabilirea clasamentului general: Sega di Aia (etapa a 17-a), Alpe di Mera (granița cu Elveția-etapa a 19-a) și Valle Spluga (etapa a 20-a).
https://i.eurosport.com/2021/05/03/3125547.jpg

Cele mai puternice echipe din Giro 2021

Ineos se detașează clar, chiar dacă Dave Brailsford, managerul general al britanicilor a decis să îl trimită pe Tao în Turul Franței, pentru a-i ajuta pe Geraint Thomas sau Richard Carapaz în tentativa de a cuceri tricoul galben.
Asta nu înseamnă că echipa britanică va oferi o replică palidă în Giro 2021, dimpotrivă. Egan Bernal va fi liderul pe hârtie, dar Ineos va avea cel puțin un plan "B", în contextul în care columbianul va fi în continuare sâcâit de problemele de la spate. Fostul câștigător de Turul Franței a avut rezultate destul de bune în această primăvară, locul trei din Strade Bianche fiind dublat de locul 4 la general în Tirreno. Sud-americanul s-a protejat cât mai mult, dorind să fie cât mai puțin expus înainte de Giro.
În contextul în care Bernal ar avea o problemă, Ineos va miza la general pe Pavel Sivakov, un alt rutier tânăr (23 de ani), însă excelent în munți. Daniel Martinez, Giani Moscon și Ivan Sosa sunt locotenenții de lux pentru Bernal pe cățărări, în timp ce în etapele de plat columbianul va fi protejat de Savatore Puccio, Jonathan Castoviejo și Filippo Ganna, care anul trecut a câștigat nu mai puțin de 4 etape în Turul Italiei.
Ineos propune așadar o formație fantastică, singura în măsură să se compare cu trupa lui Brailsford fiind Deceunink Quick Step. Pentru belgieni, lider va fi Remco Evenepoel, aflat la prima cursă de după accidentul teribil suferit în toamnă, în Il Lombardia. Asta deși la nivel declarativ s-a încercat mutarea atenției către Joao Almeida. Când ai un talent precum Remco în lot, acesta nu poate să fie pus în slujba altcuiva.
Nimeni nu știe la ce nivel e copilul teribil al ciclismului mondial, dar există și posibilitatea ca el să nu fie suficient de în formă pentru a se lupta la general (deși în trecut a arătat că nu are nevoie de curse în picioare pentru a obține rezultate incredibile). În acest scenariu, Quick-Step are, cum am spus mai sus, o variantă de backup: Joao Almeida, locul 4 de anul trecut din Giro, care a dus până în ultimele etape muntoase tricoul roz pe umeri.
Echipa e completată de alți rutieri care se descurcă foarte bine în munți, cum ar fi Mikkel Honore, Jamses Knox, Fausto Masnada sau Peter Serry. Faptul că belgienii nu aduc nici măcar un sprinter în Giro 2021 arată clar că visează la general și vor face totul ca Remco să bifeze măcar un loc pe podium.
În contrapondere cu Ineos și Deceuninck Quick Step, Jumbo Visma aduce în Turul Italiei 2021 o formație extrem de slabă. Pentru olandezi contează doar Turul Franței și Primoz Roglic, astfel că totul se va concentra în jurul Marii Bucle. Ca atare, Jumbo vine în Giro cu George Bennett lider, dar acesta îl va avea ca ajutor de nădejde doar pe tânărul Tobias Foss, în munți.
Olandezii sunt mult mai interesați de victoriile de etapă decât de general, motiv pentru care au decis să aducă doi sprinteri: David Dekker (cu rezultate fantastice în UAE Tour) și Dylan Groenewegen, revenit după suspendarea dictată ca urmare a faptului că a provocat accidentul din Turul Poloniei, în urma căruia Fabio Jakobsen a fost la un pas de moarte.

Marii favoriți în Giro 2021

  • Egan Bernal (Ineos)
Egan Bernal va participa pentru prima dată în carieră în Giro, iar columbianul s-a declarat nerăbdător să ia startul în primul mare tur al anului.
Câștigător al Turului Franței în 2019, Bernal nu și-a putut apăra titlul în 2020, fiind nevoit să abandoneze din cauza unor dureri la spate. Au urmat luni bune de recuperare, dar rutierul nu s-a simțit în cea mai bună formă nici în debutul acestui sezon, astfel că șefii de la Ineos au decis să-l includă pe Bernal în echipa pentru Giro, pentru a nu risca un nou eșec răsunător în Turul Franței, din cauza problemelor medicale ale columbianului.
Acest lucru nu l-a dezamăgit însă pe Bernal, care s-a declarat încântat să meargă în Giro, traseul din acest an fiind considerat prielnic pentru el. În momentul în care a devenit profesionist, semnând cu Androni Giocattoli, în 2016, Bernal a locuit 2 ani în Italia, la poalele Alpilor, nu departe de locul de unde va porni la drum ediția din acest an a Turului Italiei.
"Nu pot nega importanța Turului Franței, dar există trei mari tururi în ciclism. Nu aș vrea să fiu un rutier care să se concentreze doar pe Turul Franței. Anul ăsta voi face ceva nou și asta mă motivează. Sunt încântat că merg în Giro și abia aștept să încep cursa. Mi-am dorit să merg în Giro de când am devenit profesionist, în 2016. Ar fi trebuit să merg în 2019, dar m-am accidentat înainte de start. Contratimpul de deschidere nu este departe (n.r. o oră cu mașina) de locul în care am locuit și cunosc zonele în care se desfășoară primele etape. Cred că oamenii se vor bucura să mă vadă", a declarat Bernal pentru Gazzetta dello Sport.
În acest sezon, Egan Bernal a participat la 4 curse pe etape, obținând un loc 3 la general în Tour de la Provence și un loc 4 în Tirreno-Adriatico. De asemenea, columbianul a obținut 2 podiumuri în 2 curse de o zi: locul 2 în Trofeo Laigueglia și locul 3 în Strade Bianche.
Bernal este încrezător înainte de startul Giro, dar a recunoscut pe de altă parte că durerile la spate nu i-au trecut complet și a menționat că rezultatul său va depinde în mare măsură de starea sa fizică.
"Sunt încântat să revin în curse. Este primul meu Giro și așa că sunt super, super emoționat. Abia aștept. Cred că situația mea (n.r. problemele de la spate) se îmbunătățește. După Tirreno-Adriatico am putut să mă antrenez bine la altitudine în Columbia și am avut o perioadă bună. În ultimele zile, am lucrat la intensitate și sper să fiu într-o formă bună chiar de la începutul Turului Italiei. Încă mai simt dureri, dar lucrurile s-au îmbunătățit în ultima vreme și se îmbunătățesc cu un număr mai mic de antrenamente. Sper că totul este în regulă și că spatele va rezista pe toată durata Giro. Totul va depinde de modul în care îmi răspunde spatele. Dacă totul va fi în regulă, mă voi concentra asupra clasificării generale și asupra luptei pentru tricoul roz. Vom vedea zi de zi, pentru că nu am mai concurat de două luni. Este inutil să fac promisiuni false", a completat Bernal.
https://i.eurosport.com/2020/08/18/2866324.jpg
  • Remco Evenepoel (Deceuninck Quick-Step)
Remco Evenepoel este considerat cel mai promițător rutier din noul val (și ce rutieri tineri avem!), un ciclist complet, pe care mulți s-au grăbit să-l compare cu marele Eddy Mercks. Ascensiunea sa a fost din păcate oprită în toamna anului trecut, când a suferit o căzătură teribilă în Il Lombardia.
Recuperarea a fost lungă, dar belgianul de 21 de ani este refăcut complet și este gata să ia startul în Giro, care va fi primul său mare tur din carieră. Remco a preferat să se pregătească pentru marea competiție doar în tabere de antrenament, fără a participa la nici măcar o cursă în acest an, astfel că e greu de anticipat cum se va descurca în regim de concurs.
"Va fi ciudat în primele zile, dar toți suntem bicicliști profesioniști. Deci aceasta este treaba noastră și trebuie să depășim toate dificultățile.
Nu cred că te poți pregăti 100% pentru o cursă fără a participa în prealabil la altele. Dar acesta este riscul pe care mi l-am asumat. Sunt foarte fericit că sunt în sfârșit la start, din nou, la aproape zece luni după căzătură. Scopul meu aici este doar să mă simt din nou bine în grup și să mă distrez cât pot de mult, pentru că mi-a fost dor de curse" a declarat Evenepoel, citat de cyclingnews.com.
Evenepoel a explodat încă din primul său an la profesioniști (2019), câștigând Turul Belgiei și Clasica San Sebastian și obținând medalia de argint la contratimp, la Campionatele Mondiale. În 2020, Remco a continuat să impresioneze, câștigând clasamentele generale în Turul Algarve, Turul San Juan, Turul Burgosului și Turul Poloniei, reușind victorii superbe în etapele montane sau contratimpuri de excepție.
Din păcate, căzătura suferită în Il Lombardia l-a privat pe belgian de participarea în Giro anul trecut, unde era văzut drept unul dintre marii favoriți la tricoul roz. Debutul său într-un mare tur va avea loc în acest an, însă oficialii echipei au declarat că Remco va merge în Giro pentru a-l ajuta pe Joao Almeida, un alt rutier de mare perspectivă de la Deceuninck, care anul trecut a purtat multă vreme tricoul roz.
Evenepoel a dezvăluit că acceptă statutul de locotenent al lui Almeida și că singurul său obictiv în Giro este să se bucure de cursă: "Mă simt extraordinar să fac parte din această echipă, care anul trecut a avut mare succes cu Joao și cu ceilalți băieți, care au făcut o treabă excelentă. Zece luni fără curse te pot întrista într-adevăr. Adică ești aproape de depresie. Așa că vreau doar să mă bucur împreună cu echipa, să mă distrez pe bicicletă. Și, sperăm, că putem rămâne cu niște amintiri grozave împreună".
Prima etapă din Giro va fi un contratimp de 8,6 kilometri. Evenepoel a spus că va da totul în aceată probă, dar a recunoscut că Filippo Ganna, campionul mondial, este marele favorit la victorie: "Va fi o primă zi de cursă dureroasă, cu un contratimp. Îmi place această probă, mă antrenez destul de mult pe bicicleta de contratimp. Voi merge la maxim pe cei aproape 9 kilometri și vom vedea. Dar campionul mondial (n.r. Ganna) va fi greu de învins".
De notat că șefii lui Quick-Step au încercat să ia presiunea de pe umerii lui Remco, declinându-i statutul de favorit. E poate aberant să te gândești că un rutier fără mare tur în picioare, care vine după o perioadă de 10 luni fără vreo cursă oficială se poate lupta pentru Giro. Dar Evenepoel e un fenomen, un rutier unic în ultimii 40 de ani, astfel că nimic nu e imposibil pentru acesta.
https://i.eurosport.com/2020/08/18/2866536.jpg
  • Aleksandr Vlasov (Astana)
Vlasov se anunță un nume care poate să interfereze cu lupta pentru podium în Turul Italiei din acest an. După ce anul trecut a fost forțat să abandoneze încă din etapa a 2-a (a mers ulterior în Vuelta și, deși incomplet refăcut, a sosit pe 11 la general, terminând pe doi etapa cu Angliru), Vlasov are "afaceri neterminate" în Giro.
Vlasov a avut până acum rezultate excelente pe tărâm italian, acolo unde a câștigat Giro dell Emilia (în august, anul trecut) dar și Giro U23, în 2018, când l-a învins pe Joao Almeida (locul 4 în Turul Italiei 2020). Forma actuală e bună, terminând Turul Alpilor pe 3 la general, astfel că așteptările sunt mari de la competiția care începe sâmbătă, în direct pe Eurosport și Eurosport Player.
"După ce s-a întâmplat anul trecut cu mine în Giro, simt că am afaceri neîncheiate aici, în Italia. Abia aștept să concurez într-o cursă pe care o iubesc de când eram mic. A fost visul meu să fiu la startul Turului Italiei și vreau să dau tot ce pot etapă de etapă. Mă simt bine și sunt optimist, astfel că sper la o clasare cât mai bună la general. În același timp, înțeleg că sunt o mulțime de rutieri puternici, mulți dintre ei mult mai experimentați, așa că lupta pentru o poziție în fruntea ierarhiei va fi extrem de acerbă", a explicat Vlasov, într-un comunicat de presă dat publicității de Astana.
Până să ia în piept cățărările teribile din Giro, Vlasov se gândește să aibă o prestație sigură în rundele de plat, pentru a preîntâmpina un eventual accident nedorit care să îl scoată din calculele pentru general.
"Plănuiesc să iau cursa zi după zi și să nu îmi asum riscuri inutile în etapele de plat. Avem o echipă puternică, colegii mă vor proteja. Apoi, în munți, sper să mă descurc cât mai bine și vom vedea la final, la Milano, unde mă situez în clasamentul general", a mai spus rusul.
Astana are o echipă decentă construită în jurul lui Vlasov, experiența lui Gorka Izagirre și a lui Luis Leon Sanchez urmând a fi decisivă. Totuși, în munți ajutorul de nădejde ar trebui să fie Tejada, un columbian de 24 de ani care se anunță un cățărător mare.
  • Mikel Landa (Bahrain Victorious)
Unul dintre cei mai constanți cățărători din ultimii 5 ani, Landa nu a reușit niciodată să se ridice la nivelul calităților pe care le posedă. La Movistar, a avut alibiul că a fost mereu în umbra lui Quintana și Valverde, după ce în prealabil Astana și Sky nu îi oferiseră nici ele echipe dedicate în întregime.
Din 2020, Landa a semnat pentru Bahrain, formație care îi oferă tot sprijinul posibil, astfel că premisele sunt favorabile. Mai ales că anul trecut, în Turul Franței, Landa s-a clasat pe un excelent loc 4, o poziție excelentă în contextul în care Pogacar și Roglic sunt în altă ligă.
Acum, pentru 2021, spaniolul și-a fixat principal obiectiv Giro, singurul mare tur unde a reușit un podium, în 2015. Extrem de slab la contratimp, Landa agreează traseul de anul acesta din Turul Italiei și e extrem de fericit că echipa se va pune total în slujba sa.
"Avem un singur obiectiv, suntem all-in pentru Mikel Landa, în clasamentul general", a spus directorul tehnic de la Bahrain, Gorazd Stangelj, potrivit cyclingnews.com.
Bahrain vine cu o formație extrem de puternică în Giro, probabil doar Ineos și Deceuninck Quick-Step fiind mai puternice. Pello Bilbao, locul 5 în Turul Italiei 2020, nu va fi neapărat un plan "B" pentru echipă, ci mai degrabă un ajutor de lux în munți. Ibericul e într-o formă excelentă, venind după un Tur al Alpilor în care s-a clasat pe doi la general, reușind și o victorie de etapă.
Dar nu doar Bilbao e un ajutor de nădejde pentru Landa în munți. Damiano Caruso va fi la fel de important, veteranul de 33 de ani demonstrând anul trecut cât de util poate fi. Atunci, în Le Tour, italianul nu doar că l-a sprijinit pe Landa în drumul spre locul 4 la general, dar a reușit și el o prezență în top 10 la general. Damiano e într-o formă bună, locul 7 din Turul UAE și locul 9 din Turul Romandiei recomandându-l.
Gino Mader și Rafael Valls sunt ceilalți cățărători din lotul lui Bahrain pentru Giro, astfel că optimismul lui Landa e de înțeles.
"Sunt mulțumit cu forma mea actuală. Am avut condiții excelente să pregătesc Giro și mă simt excelent. Cred că sunt în forma potrivită pentru a-mi îndeplini misiunea în cursa care reprezintă principalul meu obiectiv pe 2021. Mereu am performat bine în Turul Italiei. Giro e o cursă pe care o cunosc bine și am mare încredere în echipă. Suntem un grup incredibil și, deși vor fi trei săptămâni foarte grele, cred că ne putem atinge obiectivele", a explicat rutierul iberic.

Ei pot surprinde în Giro 2021, deși nu sunt cotați mari favoriți

  • Dan Martin (Israel Start Up Nation)
La 34 de ani, Dan Martin visează la primul său podium într-un mare tur. Irlandezul susține că e într-o formă excelentă și are ambiții mari pentru Giro 2021.
La bază un puncheur excelent, care a obținut victorii în două clasice "monument" (Liege-Bastogne-Liege și Il Lombardia), Dan Martin a devenit în ultimii 5 ani și un rutier redutabil de mari tururi. Deși e printre cei mai slabi oameni de general la contratimp, Dan Martin a reușit 3 clasări la rând în top 10 în Turul Franței (2016, 2017, 2018), iar anul trecut a terminat pe 4 Vuelta.
Ca atare, încrederea în propriile forțe e la nivel înalt, iar Giro 2021 i se potrivește mănușă, după cum singur a recunoscut.
"La finalul sezonului trecut, am decis că e timpul pentru o nouă provocare și de atunci aștept cu nerăbdare să particip în Turul Italiei. E un traseu care mi se potrivește foarte bine și mă simt mai puternic decât am fost vreodată, atât fizic, cât și mental. Locul 4 din Vuelta 2020 a fost un pas mare înainte pentru mine, mi-a dat încrederea de care aveam nevoie să lupt pentru un loc cât mai sus în clasamentul general, în marile tururi", a spus Dan Martin, într-un comunicat emis de echipa sa, Israel Start-Up Nation pentru Giro.
La general, Giro 2021 propune, pe hârtie, 4 mari favoriți: Egan Bernal, Simon Yates, Remco Evenepoel și Mikel Landa. Dan Martin speră la un loc pe podium, însă are ca obiectiv secundar și o victorie de etapă. După ce a obținut câte două succese în Turul Franței și Vuelta, irlandezul speră să spargă gheața și în competiția în care a fost prezent de doar două ori de-a lungul carierei (2010 și 2014).
"Pe lângă clasamentul general, un mare obiectiv e să câștig o etapă. Am două etape câștigate în Turul Franței, două în Vuelta și vreau să-mi completez CV-ul cu o victorie în Giro", a mai spus rutierul irlandez.
Din păcate, Dan Martin va fi pe cont propriu în etapele grele, Israel Start-Up Nation neoferindu-i o formație prea puternică să îl ajute în Giro. Doar Alessandro De Marchi e un cățărător decent dintre rutierii aleși să meargă în primul mare tur al anului.
Michael Woods ar fi putut reprezenta un ajutor enorm pentru Dan Martin în Giro, dar echipa îl va trimite pe acesta în Turul Franței. În condițiile în care Chris Froome e în continuare doar o umbră al ciclistului de dinainte de accidentarea din Dauphine, canadianul va merge în Le Tour ca lider, foarte probabil. Nu se va putea lupta la general, având în vedere că sunt foarte mulți kilometri de contratimp, dar va putea să obțină o victorie de etapă, fiind printre cățărătorii cu un sprint decent.
https://i.eurosport.com/2021/04/15/3115042.jpg
  • George Bennett (Jumbo Visma)
George Bennett este marele pariu al lui Jumbo Visma pentru Giro 2021, însă şansele lui la un podium par în acest moment foarte mici. Totuşi, neo-zeelandezul visează să ocupe un top 5, la final, la Milano.
Locotenent de lux în ultimii ani pentru Primoz Roglic, George Bennett va avea în sfârşit şansa să ruleze ca lider de echipă într-un mare tur. După locul 10 din Vuelta 2016 şi locul 8 din Giro 2018, ciclistul de 31 de ani speră să facă un nou pas înainte în carieră, deşi concurenţa din Turul Italiei e una extrem de feroce.
"Vreau să văd cât de sus pot să termin la general, doar la asta mă gândesc în acest moment. E greu să îmi propun un obiectiv clar, pentru că zi de zi m-am uitat la lista de start şi am văzut că a mai apărut câte un nume cu greutate. Pare a fi o pleiadă de staruri, sunt 10 sau 15 oameni care au ca obiectiv o clasare cât mai bună. De la Hugh Carthy, Alexandr Vlasov, Dan Martin, băieţii de la DSM (n.r. Jai Hindley şi Romain Bardet), Pavel Sivakov, la cei care spun răspicat că vin în Giro pentru a câştiga: Egan Bernal, Mikel Landa, Simon Yates. Vreau să fiu cât mai în faţă şi cred că un obiectiv realistic ar fi să fiu în top 5. Ar fi un rezultat excelent, nu vreau să mă gândesc la mai mult pentru că sunt prea multe necunoscute încă", a spus liderul Jumbo Visma, pentru Cyclingnews.
În ultima săptămână, Bennett s-a aflat în Tenerife, acolo unde formaţia olandeză a organizat un stagiu de pregătire în perspectiva Giro. Startul Turului Italiei nu îl găseşte pe neo-zeelandez într-o formă ideală, în contextul în care are doar 14 zile de cursă în 2021, iar la finalul lui martie a suferit o accidentare. Totuşi, rutierul formaţiei olandeze speră să îşi găsească picioarele pentru etapele finale din munţi, când visează să escaladeze ierarhiile.
"Am mers puţin anul acesta. În Paris-Nisa am rulat în slujba lui Roglic, apoi în Catalunya am fost nevoit să abandonez. Nu ştiu exact cât de în formă voi fi la startul Giro prin comparaţie cu ceilalţi. Dar sunt convins că în a treia săptămână voi avea picioare bune şi sper ca atunci să reuşesc lucruri importante", a mai spus George Bennett.
Din păcate pentru el, George Bennett are la dispoziţie o echipă foarte slabă pe care să se bazeze în munţi. Practic, Tobias Foss e singurul pe care va putea miza în etapele grele, din munți.
  • Jai Hindley (Team DSM)
Jai Hindley a fost aproape de a produce o surpriză imensă în Turul Italiei din 2020. Australianul a fost a 2-a variantă a celor de la Sunweb pentru clasamentul general, dar s-a descurcat mai bine față de Wilco Kelderman și a preluat tricolul roz în etapa a 20-a.
Din nefericire pentru el, contratimpul din ultima etapă i-a fost fatal, pierzând locul 1 în fața lui Tao Geoghegan Hart (INEOS).
Hindley revine după 6 luni în Giro și chiar dacă nu a avut rezultate notabile în acest start de sezon, rutierul de la DSM speră că va atinge vârful de formă în următoarele săptămâni. În 2021, Hindley a particpat la 3 curse pe etape, fără a obține vreun rezultat notabil: a fost abia al 18-lea la general în Paris-Nice și abandonat în turul Catalunyei din cauza problemelor legate de Covid și în Turul Alpilor, din cauza unei căzături în penultima etapă.
"Nu a fost chiar ideal să părăsesc astfel Turul Alpilor, dar asta se întâmplă în cursele de ciclism. Ar fi fost bine să parcurg și ultima etapă din punct de vedere moral, dar nu cred că este sfârșitul lumii", a declarat Hindley, citat de Cycling News.
Pandemia nu i-a permis lui Hindley să se întoarcă în Australia, astfel că el s-a pregătit intens pentru Giro în Europa. Înaintea startului din Giro, rutierul de 24 de ani speră că va putea repeta performanța de anul trecut și este încrezător în forțele sale, menționând că pregătirea din acest an a fost similară cu cea din 2020.
"Anul trecut, cred că toată echipa a făcuto cursă foarte bună. Am venit cu un nivel destul de bun, dar apoi ne-am intrat cu adevărat în ritmul nostru în ultima săptămână. Sperăm că putem face asta din nou. Așa cum am spus, totul a fost similar cu anul trecut în ceea ce privește pregătirea, așa că vom vedea.
Cred că este vorba mai mult de nivelul de performanță. Vreau doar să pot călători cum am făcut-o anul trecut, la un nivel similar. Desigur, vrei să te descurci bine, iar rezultatul final este destul de important. Dar cred că pentru mine este important să fiu la același nivel cu anul trecut. Aș vrea să-mi consolidez abilitatea de lider mai mult decât orice, aș spune. Dacă aș putea face asta, ar fi o mare realizare", a completat Hindley.
Pe lângă Hindley, DSM merge în Giro și cu Romain Bardet, dar nu există o ierarhie bine stabilită, deși cel mai probabil francezul va "vâna" etape. La nivel declarativ, echipa va decide pe parcurs care dintre cei doi rutieri vor fi varianta numărul unu pentru clasamentul general, în funcție de ce formă vor arăta cei doi.
În Turul Italiei din acest an există doar 2 contratimpuri, ceea ce reprezintă un avantaj pentru Hindley, care nu excelează la această probă. Australianul crede că totul se va decide în ultima săptămână și s-a declarat nerăbdător să înceapă primul mare tur al anului: "Faptul că există doar două probe de contratimp este destul de bine pentru mine. Aș spune cu siguranță că este un Giro pentru cățărători, cu multe etape la atitudine, mai ales în ultima săptămână. Aștept cu nerăbdare acest lucru".
https://i.eurosport.com/2021/05/05/3126782.jpg

Părerea expertului: Bradley Wiggins pariază pe Simon Yates în Giro 2021

Chiar dacă Bernal visează la tricoul roz, Bradley Wiggins, fost rutier la Sky nu îi dă prea mari şanse. Fostul campion olimpic şi câştigător de Tur al Franţei şi-a argumentat opinia şi pare mai degrabă să încline către Sivakov, într-o şansă la podium pentru Ineos.
"Aerul de invincibilitatea al lui Bernal s-a dus odată cu Turul Franţei de anul trecut, când accidentarea l-a scos din cursă. În 2020, Ineos a fost all-in pentru el în Le Tour, nu au avut un plan de rezervă. Acum, din punctul meu de vedere, Sivakov are statutul de co-lider. E un rutier excelent, cu un viitor luminos, dar să pui un câştigător de Tur al Franţei pe poziţie de egalitate cu rusul înseamnă că îţi pui întrebări. E clar că Ineos se teme că Egan nu va rezista timp de 3 săptămâni", a spus "Sir" Bradley pentru Cycling News.
Dacă Bernal e scos din cărţi de Wiggins, acesta anticipează o bătălie în doi pentru tricoul roz. Remco Evenepoel e la prima cursă de după căzătura teribilă din Il Lombardia, dar copilul minune al ciclismului nu poate fi scos din calcule doar pe acest considerent. El a demonstrat că se transformă uşor-uşor într-un "canibal" şi are şi contratimpul de partea sa.
Totuşi, în etapele montane grele, Simon Yates e de aşteptat să strălucească. Britanicul va putea pune destul avans faţă de ceilalţi, astfel încât la contratimpul din ultima etapă să rămână confortabil în poziţia de lider, crede Bradley Wiggins.
"Îi avem pe Remco, revenit după accidentare şi pe Simon Yates. Mai sunt Hugh Carty, care arată grozav şi să nu uităm de Nibali, care e posibil să fie la ultimul său mare tur. Dar, din punctul meu de vedere, va fi cursa lui Simon Yates. A câştigat Vuelta acum trei ani, după ce a condus atât în Giro, a arătat că are un moral puternic. Am putea avea doi britanici pe podium la Milano, ceea ce e excelent", a mai spus Wiggins, care nu i-a nominalizat pe Landa, Vlasov sau Buchmann pentru lupta la vârf.
Favoriţii eurosport.ro la Giro 2021
***** - Nimeni
**** - Egan Bernal, Simon Yates, Remco Evenepoel
*** - Mikel Landa
** - Alexander Vlasov, Emanuel Buchmann, Hugh Carthy, Pavel Sivakov, Joao Almeida, Dan Martin
* - Jai Hindley, George Bennett, Marc Soler, Bauke Mollema, Vincenzo Nibali, Davide Formolo, Tobias Foss, Felix Grosschartner, Romain Bardet.
Giro 2021 se va desfăşura în perioada 8 - 30 mai şi va putea fi urmărit zi de zi pe Eurosport şi Eurosport Player.
Turul Spaniei
Primoz Roglic a încheiat en-fanfare Vuelta 2021! Slovenul s-a impus la contratimpul din ultima etapă
05/09/2021 LA 18:30
Turul Spaniei
Clement Champoussin, victorie uriașă în etapa a 20-a din Vuelta! Roglic, ca și câștigător la general
04/09/2021 LA 15:48