Runda de azi nu a avut programată vreo cățărare, însă vânturile laterale i-au pus în gardă pe rutieri, mulți vorbind despre posibilitatea apariției unei borduri. Până la urmă, forța vântului nu a fost atât de mare și în mare parte a bătut din față, dar asta a făcut ca toți din pluton să lupte pentru poziții și să fie extrem de nervoși. S-a ajuns la 3 căzături mari, în a doua dintre ele fiind implicați doi oameni de general - Guillaume Martin și Tadej Pogacar.
Consumul de energie mentală e enorm în astfel de condiții, iar Bernhard Eisel, fostul rutier al echipei Sky, care s-a retras anul trecut, după 4 sezoane petrecute la Dimension Data, a vorbit despre stresul resimțit de cicliști. În prezent prezentator la Global Cycling Network, noul partener al Eurosport, Eisel și-a făcut cunoscut punctul de vedere în legătură cu presiunea uriașă la care sunt supuși cicliștii.
"Ieri a fost zi de pauză, iar azi plutonul a trecut printr-o nouă zi extrem de stresantă. Fiecare etapă de până acum a fost teribil de stresantă pentru rutieri. Cred că e prea mult pentru cicliști, chiar dacă azi am avut parte de o etapă de sprint masiv. Să ajungi în siguranță la linia de sosire a devenit o misiune grea pentru oamenii de general, iar acest lucru generează un stre enorm. Simți această stare peste tot. Întrebați orice ciclist din pluton ce face atât de special Turul Franței și o să vă spună două lucruri. Această cursă e mai mare decât oricare alta și e mai stresantă decât vă puteți imagina. Presiunea din partea fanilor, a media, a sponsorilor, a echipei, propria presiune, dacă nu ai rezultate, toate aceste lucruri îi macină pe rutieri. Nu ai contract la anul? Stes! Ești un sprinter fără victorie? Stres! Ești lansator? Stres, pentru că trebuie să îți duci liderul în poziție ideală și să nu îl pierzi. Poate că ai câștigat tricoul verde de 7 ori, da al 8-lea nu o să vină deloc ușor. Stres!", a spus Eisel pentru Eurosport.
Turul Italiei
Bătălie amânată la vârf în Turul Italiei, pentru Cima Coppi. Koen Bouwman, învingătorul zilei
ACUM 17 ORE

Traseul din Turul Franței contribuie la starea de oboseală psihică

De vină pentru situația în care s-a ajuns este și ASO, organizatoarea Turului Franței, pentru că cicliștii și nevoile lor au trecut în plan secund. Se dorește o cursă spectaculoasă, în care să aibă loc atacuri și o luptă la vârf între oamenii de general, fără a se ține cont că parcursul Le Tour devine foarte obositor. Nu doar prin prisma etapelor de munte, mai multe ca niciodată, ci mai ales din perspectiva oboselii psihice resimțite de cicliști.
"Plutonul din 2020 e deja stors de energie și cu moralul foarte scăzut și abia suntem la jumătatea cursei. Această presiune a fost întreținută și de ASO, care desenează tot mai puține trasee ușoare, practic nu mai există runde în care să te odihnești, să știi că nimic nu se poate întâmpla și că te așteaptă un sprint masiv. Înainte, 7 di primele 10 runde erau destinate sprinterilor, acum sunt obstacole la tot pasul. Am avut etape de munte în runda doi, patru, șase, opt și nouă. Între ele, runde în care vânturile laterale apar și se pot crea borduri. Nu mai zic de prima zi în care a plouat și s-a alunecat ca pe patinoar", a mai spus Eisel.
Turul Italiei
"Mikel Landa, descătușat!". Spaniolul amenință că va ataca tricoul roz, în Giro. Ce șanse are
ACUM O ZI
Turul Italiei
Dries de Bondt a câștigat etapa a 18-a din Giro, fiind cel mai puternic la sprintul dintre evadați
IERI LA 15:55