Red Bull și Ferrari domină autoritar startul de sezon din Formula 1, profitând de incapacitatea celor de la Mercedes de a-și adapta monoposturile la noile reglementări. Constructorul german nu găsește soluții pentru a stopa fenomenul de "porpoising", o trepidație majoră a mașinii atunci când se trece de o anumită viteză. McLaren este o altă echipă care are de suferit din această cauză.
Acest fenomen implică riscuri serioase pentru piloți, care suferă la fiecare cursă din cauza zguduielilor la care sunt supuși. La ultimul Grand Prix, care a avut loc săptămâna trecută la Baku, Lewis Hamilton abia s-a dat jos din mașină la final, acuzând mari dureri la spate, provocate de contactul repetat al părții de jos a mașinii cu asfaltul.
Cei de la Mercedes au depus o plângere la FIA privind această problemă, iar forul care guvernează "Marele Circ" a luat atitudine și este gata să modifice regulamentul. La Marele Premiu al Canadei, care va avea loc în acest week-end, caroseriile mașinilor vor fi verificate, începând cu prima sesiune de antrenamente, iar presa de specialitate indică faptul că regulile se vor schimba.
Formula 1
Un pilot din Formula 1, aproape de retragere din cauza rivalității cu Lewis Hamilton
24/06/2022 LA 13:41
Citește și:

Mercedes ar primi o mare gură de oxigen prin schimbarea regulamentului

Singura soluție pentru rezolvarea acestei probleme ar fi înălțarea mașinilor, dar măsura va da naștere unor controverse uriașe. Schimbarea regulilor din mers este întotdeauna privită cu suspiciune, iar cei de la Mercedes vor fi considerați avantajați.
Red Bull și Ferrari se opun cu vehemență unei asemenea schimbări, conștienți fiind că Mercedes va fi mult mai puternică în astfel de condiții, dar echipele sunt legate de mâini în această speță. Eventuala modificare de regulament nu va fi supusă la vot, deoarece se va face cu scopul de a proteja siguranța piloților, deci FIA o poate impune fără acordul celor 10 echipe.
"În urma celei de-a opta runde a Campionatului Mondial FIA de Formula 1 2022 a fost analizat fenomenul de oscilații aerodinamice (porpoising) ale noii generații de mașini de Formula 1 și efectul acestuia în timpul cursei și după cursă. Starea fizică a piloților a fost pusă în pericol, lucru care a fost din nou vizibil, iar FIA, în calitate de organ de conducere al acestui sport, a decis că, în interesul siguranței, este necesar să se intervină pentru a solicita echipelor să efectueze ajustările necesare pentru a reduce sau elimina acest fenomen.
A fost emisă o directivă tehnică pentru a ghida echipele cu privire la măsurile pe care FIA ​​intenționează să le ia pentru a rezolva problema.", s-a arătat în comunicatul oficial emis de FIA, preluat de Marca.
Specialiștii din Formula 1 anticipează că FIA va impune ridicarea cu minim un centimetru a mașinilor. Consecințele sunt greu de preconizat, dar e clar că Ferrari și Red Bull vor avea de suferit, deoarece au pus la punct un sistem care funcaționa de minune în nota actualului regulament și e posibil ca noile norme să încurce aceste formații.
Clasamentul piloților după 8 etape
  • 1.Max Verstappen - 150 puncte
  • 2.Sergio Perez - 129
  • 3.Charles Leclerc - 116
  • 4.George Russell - 99
  • 5.Carlos Sainz Jr. - 83
  • 6.Lewis Hamilton - 62
  • 7.Lando Norris - 50
  • 8.Valtteri Botas - 40
  • 9.Esteban Ocon - 31
  • 10.Pierre Gasly - 16
Clasamentul constructorilor după 8 etape
  • 1.Red Bull Racing - 279 puncte
  • 2.Ferrari - 199
  • 3.Mercedes - 161
  • 4.McLaren - 65
  • 5.Alpine - 47
  • 6.Alfa Romeo - 41
  • 7.AlphaTauri - 27
  • 8.Haas - 15
  • 9.Aston Martin - 15
  • 10.Williams - 3
Marele Premiu al Canadei
Christian Horner, încântat de prestația lui Verstappen din Canada: "E în cea mai bună formă"
22/06/2022 LA 08:12
Azerbaijani Grand Prix
Lewis Hamilton, măcinat de dureri la Baku! Imaginile cutremurătoare care i-au îngrijorat pe fani
12/06/2022 LA 17:39