Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Tensiune la Ferrari! Vasseur a explicat de ce lui Sainz i s-a interzis să-l depășească pe Leclerc

Nicu Savin

Publicat 03/07/2023 la 10:47 GMT+3

Ferrari a dat semne vizibile de revenire la Marele Premiu al Austriei, unde Charles Leclerc și Carlos Sainz au terminat inițial pe locurile 2 și 4. Ibericul a fost apoi penalizat și retrogradat pe locul 6, dar nici acel loc 4 nu l-ar fi mulțumit, deoarece simțea că ar fi putut mai mult, dar strategia echipei l-a împiedicat să obțină un rezultat mai bun. Fred Vasseur a explicat ce s-a întâmplat.

Carlos Sainz e Charles Leclerc, Ferrari, Getty Images

Credit imagine: Getty Images

Ferrari a avut un start de sezon de coșmar, dar Scuderia a dat semne de revenire la Marele Premiu al Austriei. Charles Leclerc a terminat pe locul 2, iar Carlos Sainz a trecut linia de sosire al 4-lea. Ulterior, comisarii au analizat o plângere a celor de la Aston Martin și Sainz a primit 10 secunde de penalizare pentru depășirea limitelor circuitului, astfel că a coborât două poziții, până pe locul 6.
Chiar dacă ar fi terminat pe 4, ibericul ar fi plecat cu un gust amar de la Spielberg. În prima parte a cursei, acesta era pe locul 3 și simțea că este mai rapid decât Leclerc, astfel că le-a cerut șefilor să-l oblige pe monegasc să-i cedeze poziția. Asta nu s-a întâmplat, iar acest lucru l-a scos din sărite pe Sainz, care la final nu s-a ferit să critice strategia oamenilor din garajul Ferrari, care au luat mai multe decizii în favoarea sa.
"Este clar că m-a afectat decizia de a opri ambele mașini în același timp, înainte ca safety car-ul să iasă de pe circuit. Mergeam foarte repede și îainte de prima oprire. Am lucrat în echipă și să fiu răsplătit așa... este destul de frustrant, pentru că de acolo mi s-a compromis cursa. A trebuit să împing tare cu al doilea set de pneuri pentru a trece pe lângă mașini care nu ar fi trebuit să fie în fața mea. Și apoi au intervenit limitele foarte mici ale pistei (n.r. care l-au costat o penalizare de cinci secunde). De atunci cursa s-a complicat treptat și am pierdut podiumul. Plec de aici cu un sentiment prost, pentru că am fost rapid tot weekend-ul. Am avut ritm și nu am profitat de el", a spus Sainz pentru as.com.

Șeful Ferrari a explicat strategia aplicată în Austria

Înainte ca penalizarea lui Sainz să fie anunțată, Fred Vasseur a venit cu explicații pentru decizia luată în cazul celor doi piloți, în momentul în care Sainz a cerut să fie lăsat să treacă în față. Șeful de la Maranello a subliniat că nu a vrut să pericliteze obiectivul stabilit de la început, acela ca echipa să adune cât mai multe puncte în cursa din Austria.
"Cred că strategia a fost cea mai bună pe care a putut-o face echipa, pentru că am obținut cel mai bun rezultat al sezonului. Am convenit la începutul cursei să facem acest lucru, în principal pentru a evita ca cineva să vină din spate și pentru a ne ajuta reciproc să-l urmărească pe Max și să luăm cât mai multe puncte. Desigur, când ești în urmă, având DRS, crezi că ești mai rapid, dar Carlos știa strategia de la începu , cred că a vrut să ne pună sub presiune. Ritmul lui nu a fost departe de cel al lui Charles. Trebuie să analizăm dacă strategia a fost cea corectă. Probabil Carlos a avut ritmul să urce pe podium astăzi, dar pentru strategia echipei nu ne-a păsat cine era în față", a spus Vasseur.
După cursa din Austria, Ferrari rămâne pe locul 4 în clasamentul constructorilor, cu 154 de puncte. Red Bull este lider detașat (377 de puncte), urmată de Mercedes (178 de puncte) și Aston Martin (175 de puncte).
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Distribuie acest articol
Promo
Promo