Săptămâna trecută, la întâlnirea dintre Liberty Media, FIA și echipele din Formula 1, s-a făcut o propunere pentru un experiment în sezonul 2020 din Formula 1: folosirea grilei inversate.
Mai exact, propunerea era ca la Marele Premiu al Austriei să fie implementat un sprint de 30 de minute care să aibă grilă inversată în funcție de clasamentul piloților. Acest lucru era posibil în condițiile în care vor avea loc 2 curse pe Red Bull Arena, pe 5 și 12 iulie.
Însă planul a fost respins de către cei de la Mercedes. Cum regulamentul cere ca o astfel de schimbare să aibă loc doar în cazul unui vot în unanimitate pentru schimbare, planul a fost abandonat.
Formula 1
Red Bull, atac către Mercedes: "Au făcut un show mediatic să pară că Hamilton a fost rănit"
IERI LA 14:02

Explicația Mercedes

Șeful celor de la Mercedes, Toto Wolff, a avut un interviu prin Zoom cu presa în care a subliniat cele 3 motive principale pentru care Mercedes s-a opus acestui experiement în Formula 1.
Se pare că există un obicei în Formula 1 prin dezgroparea unor idei vechi care au fost analizate și respinse. Cineva se gândește că ar fi grozav și ideea e scoasă din nou la suprafață. Așa că trebuie să te uiți la motivele pentru care a fost respinsă și există 3 principale.
În primul rând, cred că în Formula 1 contează meritul. Cel mai bun pilot în cea mai bună mașină câștigă. Nu avem nevoie de o inovație care s-a întoarcă lucrurile și cursele să devină mai palpitante
În al doilea rând, știu din curse că strategiile devin o uneltă foarte bună atunci când rezultatul unei curse alcătuiește grila de start pentru următoarea. Imaginați-vă doar un pilot care nu conduce bine în prima etapă de duminică și echipa decide să nu încheie cursa. Aceea va fi mașina care pleacă din pole-position în calificări săptămâna următoare. Și dacă pleacă din pole-position, va câștiga cursa pentru că vor fi mașini aflate la jumătatea grilei care vor încerca să blocheze pe cât posibil. Astfel, mașinile rapide care vin din spate riscă să nu încheie cursa și astfel este afectată lupta pentru titlu
Apoi, privind din punct de vedere al performanței, indiferent cine are cea mai rapidă mașină, chiar dacă nu suntem noi, va fi penalizat în comparație cu echipele de pe locurile 2 sau 3. Cum diferențele nu sunt prea mari, este o mișcare oportunistă pentru a oferi unor echipe un avantaj
Am spus că acesta nu este momentul să experimentăm cu lucruri iar propunerea nu are parte nici de sprijinul comunității de fani ai Formulei 1. Într-un sondaj, doar 15% s-au declarat interesați de o grilă inversă
https://i.eurosport.com/2020/06/03/2827596.jpg
Formula 1
Lewis Hamilton, mândru de decizia stewarzilor de a îl penaliza pe Max Verstappen
13/09/2021 LA 12:29
Formula 1
Ricciardo, victorie la Monza! Verstappen și Hamilton s-au acroșat violent și au abandonat
12/09/2021 LA 15:05