Bătălia dintre Lewis Hamilton și Max Verstappen a fost una plină de suspans, dusă până la extrem de multe ori. Lupta directă dintre cei doi piloți a fost secondată sau poate chiar depășită de una de culise, între șefii echipelor Mercedes și Red Bull.
Toto Wolff și Christian Horner au pus presiune constantă pe Michael Masi, șeful comisarilor care iau cele mai importante decizii în timpul curselor. În nenumărate rânduri, cei doi lideri ai echipelor au încercat prin toate mijloacele să-l constrângă pe australian să ia anumite hotărâri care să-i favorizeze, fiecare aducând diferite argumente în acest sens.
Ei bine, acest lucru nu se va mai întâmpla începând din sezonul viitor, deoarece FIA nu le va mai permite directorilor de echipe să fie în legătură directă cu șeful comisarilor în timpul curselor. Decizia vine ca o protecție pentru oficiali, care vor avea o mai mare liniște în a lua cele mai importante hotărâri în momentele delicate, fără a fi supuși unui stres permanent din partea șefilor de echipe.
Formula 1
Când vor fi anunțate rezultatele anchetei privind MP de la Abu Dhabi! Anunțul FIA
14/01/2022 LA 15:42
"Vom opri acest contact anul viitor. Este inacceptabil ca șefii de echipă să-l pună pe Michael sub o asemenea presiune în timpul cursei. Este ca și când antrenorii negociază cu arbitri deciziile luate de aceștia la fotbal", a spus Ross Brawn, șeful Formulei 1, pentru Auto Motor und Sport.
Citește și:

Horner și Wolff au încercat să-l influențeze pe Masi la cursa de la Abu Dhabi

Cursa care a decis campionul mondial a fost cea mai bună dovadă că șefii echipelor pun o mare presiune pe omul care trebuie să ia deciziile importante. Pe final, după ce Latifi a ieșit în decor și lupta dintre Hamilton și Verstappen s-a redeschis, Christian Horner a țipat efectiv la Michael Masi ca cei doi piloți să fie lăsați să concureze, fiind, evident, conștient de avantajul pe care îl avea olandezul.
"Am țipat la Masi: "Lasă-i să concureze!. Despre asta discutăm de ani de zile, să avem competiție, lasă-i să concureze!", a recunoscut Horner imediat după cursă.
De partea cealaltă, șeful de la Mercedes, Toto Wolff, i-a transmis lui Michael Masi că trebuie ca totul să revină la situația de dinainte de accident, cu mașinile întârziate interpuse între Hamilton și Verstappen. Directorul cursei, Michael Masi, i-a transmis austriacului că acest lucru nu e posibil.
Astfel de episoade nu vor mai avea loc din sezonul viitor, dar rămâne de văzut dacă acest lucru va fi benefic pentru Formula 1 sau controversele se vor multiplica, pentru că în lipsa comunicării directe, contestațiile post-curse vor exista cu siguranță.
Formula 1
Michael Masi, acuzat că a provocat prea mult rău competiției de către un fost pilot din Formula 1
14/01/2022 LA 11:43
Formula 1
De ce depinde prezența lui Lewis Hamilton în noul sezon de Formula 1! Pilotul, așteptat să se decidă
12/01/2022 LA 08:42