Limita bugetului actual este de 140 de milioane de dolari.
"Șapte dintre echipe ar trebui probabil să rateze ultimele patru curse pentru a intra în limita maximă anul acesta", a spus declarat Christian Horner, directorul echipei Red Bull, pentru BBC.
"Nu este vorba doar de echipele mari. Sunt echipele din mijlocul terenului care se luptă cu adevărat cu problemele inflaționiste", a mai spus oficialul.
Marele Premiu al Marii Britanii
Bernie Ecclestone, despre prestațiile lui Lewis Hamilton: "Nu pare să fie deranjat că pierde"
27/06/2022 LA 13:30
Horner, a cărei echipă Red Bull conduce campionatul piloților, prin Max Verstappen, precum și campionatul constructorilor, a declarat că organismul de conducere al F1, FIA "trebuie să abordeze" problema.

Șapte echipe din Formula 1 ar putea rata ultimele patru curse ale sezonului!

"Facturile la energie, costurile vieții de zi cu zi cresc exponențial, iar F1 nu este scutită. Transportul de marfă s-a dublat de patru ori și nu putem controla asta". Poziția lui Horner este susținută și de Ferrari, Mercedes și McLaren.
Doar echipele Alfa Romeo, Alpine, Haas și Williams au votat împotriva unei propuneri de ajustare a bugetelor, bazată pe cifrele inflației publicate de Fondul Monetar Internațional, când aceasta a fost discutată luna trecută la o reuniune a echipelor, a Comisiei F1, a FIA și a deținătorului drepturilor comerciale F1.
Directorul echipei Alpine, Otmar Szafnauer, a declarat: "Ne-am stabilit bugetele devreme, am anticipat puțin din inflație. Inflația nu s-a urcat doar pe noi. Dacă noi putem face asta, cu siguranță o pot face și alții. Nu sunt doar pentru creșterea plafonului.
Când costurile de transport cresc cu 2,5 milioane sau 3,5 milioane, dar bugetul tău de dezvoltare este de 20 de milioane, nu poți să-ți faci bugetul de dezvoltare de 17 milioane și să fii în continuare sub plafon? Poți.
Atunci, inflația îți limitează dezvoltarea. Așa că este mult mai ușor, dacă ai bani, să mergi la FIA și să faci lobby pentru a ridica plafonul și a-ți păstra același buget de dezvoltare."
Un purtător de cuvânt al Aston Martin a spus, potrivit BBC: "Susținem o creștere a plafonului bugetar în concordanță cu inflația, dar nu vedem că este nevoie de o creștere mai mare decât aceasta".

De ce sunt îngrijorate echipele mai mici

Unele echipe sunt îngrijorate de faptul că echipele de top pledează pentru o creștere a plafonului bugetar ca o modalitate de a-și menține nivelurile ridicate de cheltuieli. Unele dintre echipele mai mici au bugete mai reduse decât plafonul impus și spun că această creștere nu ar face decât să conducă la inechitatea pe pistă, ceea ce este contrar scopului modificărilor de reguli introduse de FIA ​​și F1.
În plus, unele surse BBC spun că echipele mai mari încearcă să agraveze efectul inflației în perspectiva anului viitor, pentru a forța o creștere a plafonului bugetar admis cu până la 15 milioane de dolari.
Limita a fost introdusă anul trecut ca una dintre modalitățile de a încerca să reducă decalajele dintre echipe. A început de la 145 de milioane de dolari în 2021 și se va reduce cu încă 5 milioane de dolari în 2023.
Înainte de pandemie, plafonul bugetar era stabilit să ajungă la 175 de milioane de dolari în 2021. Dar echipele mari au convenit să reducă 30 de milioane de dolari în primele luni ale pandemiei, din cauza amenințării pe care o reprezenta Covid.

Echipele mari spun că tot costul transportului a crescut cu 50%

Pe de altă parte, echipele mari subliniază că tot costul transportului aerian a crescut cu 50% în acest an, iar utilitățile necesare pentru a-și conduce fabricile sunt de trei ori mai mari. Situația este suficient de gravă încât vor trebui să aleagă între a nu participa la curse sau a concedia sute de oameni din industrie dacă plafonul nu este majorat.
Sancțiunile pentru încălcarea plafonului nu sunt precis definite, dar dacă încălcarea este gravă o echipă ar putea fi chiar descalificată din campionat. Un posibil compromis este ca echipele să cheltuiască mai mult cu 5%, care ar putea fi tratată ca o abatere minoră.
Formula 1
Nikita Mazepin, încrezător că poate reveni în Formula 1: "Am încredere că în viitor va fi posibil"
26/06/2022 LA 10:02
Formula 1
Un pilot din Formula 1, aproape de retragere din cauza rivalității cu Lewis Hamilton
24/06/2022 LA 13:41