Trei podiumuri la rând în ultimele etape europene l-au adus pe Jean-Eric Vergne (DS Techeetah) în postura ideală înaintea ultimului weekend al sezonului al cincilea din Formula E, acesta fiind la adăpostul unui ecart de mai bine de 30 de puncte raportat la urmăritori. Practic, francezul își permitea un rezultat modest la umbra Statuii Libertății, sau chiar două dacă echilibrul văzut de-a lungul stagiunii îi împiedica pe cei cu șanse matematice să puncteze masiv.
Dubla manșă de la New York a început cu al treilea pole al anului pentru Sebastien Buemi (Nissan e.dams), de această dată elvețianul reușind să-l și convertească într-o primă victorie pentru gruparea franco-japoneză care nu mai gustase succesul în Formula E din perioada Renault. Și pentru Buemi pauza a fost destul de lungă, mai bine de doi ani trecând de la ultimul său triumf ce avusese loc la Berlin. Nissan devenea astfel cea de-a opta echipă ce-și trimitea un reprezentant pe cea mai înaltă treaptă a podiumului din sezonul al cincilea, doar HWA Racelab, Geox Dragon și NIO completând o campanie lipsită de victorii, ba chiar și de podiumuri pentru ultimele două dintre acestea. Lucas di Grassi a tras din nou ponoasele calificării din prima grupă, reușind să recupereze doar până pe poziția a cincea, în urma lui Mitch Evans (Jaguar Racing) și a BMW-urilor pilotate de Antonio Felix da Costa și Alexander Sims.
Jean-Eric Vergne a suferit din același motiv și nu s-a putut extrage din zona fierbinte a plutonului, unde s-a atins cu mai mulți adversari și nu doar că nu a punctat deloc, s-a mai și expus judecății comisarilor pentru un mesaj radio bizar, prin care a îndemnat echipa să-i spună coechipierului Andre Lotterer să-și parcheze mașina lovită pe pistă de așa manieră încât să inducă o neutralizare. Cum intenția nu s-a concretizat, Vergne a primit doar ore de muncă în folosul comunității (motorsportului), nu și penalizări mai drastice. Crashgate 2008? Doar păcătuind cu gândul.
Formula E
Actualii campion dn Formula E, decizie drastică! 2022, ultima ediție în care mai participă Mercedes
18/08/2021 LA 11:53
Baremul matematic indica faptul că titlul urma să se decidă, ca de fiecare dată de când există Formula E, în ultima cursă. În momentul în care la finele sesiunii de Super Pole, Alexander Sims l-a surclasat pe Sebastien Buemi pentru un ultim pole, ratarea celor 3 puncte l-a scos și pe elvețian din bătălia pentru obiectivul suprem. Doar di Grassi și Evans mai păstrau opțiuni, însă niciunul dintre aceștia nu a putut să se califice prea sus, din același motiv al aderenței precare în debutul secvenței. Chiar dacă organizatorii au condimentat runda decisivă cu al treilea Attack Mode, performanțele foarte apropiate ale monoposturilor au făcut ca pretendenții la titlu să nu-și croiască drum prin pluton cu ușurință, iar în zona podiumului au rămas Sims, Buemi și cei doi echipieri Envision Virgin Racing, Sam Bird și Robin Frijns.
Olandezul și-a făcut loc cu forța pe lângă Sims și a învins, punând capăt unei ediții de campionat cu 13 curse în care 9 piloți s-au impus. Lucas di Grassi a dat totul, însă în ultimul tur s-a acroșat cu Mitch Evans și ambii au pierdut poziții în clasamentul general: vicecampion a devenit Buemi în detrimentul brazilianului, în timp ce neozeelandezul i-a cedat poziția a patra lui Frijns. Chiar și fără acest moment de rătăcire, tot nu ar fi fost de ajuns pentru ca Audi Sport să reușească (iarăși) marea recuperare și să le sufle titlul echipelor celor de la DS Techeetah. Vergne și echipa sa au fost suverani la debutul mașinii de generația a doua, însă nici măcar o zi nu a trecut fără ca discursurile să fie deja orientate către viitor: venirea uzinelor Mercedes și Porsche ne face să așteptăm cu nerăbdare luna noiembrie și sezonul al șaselea.
***
Articol scris de Alexandru Șiclovan. Sezonul de Formula E este adus în parteneriat cu PitStops.ro , portalul pasionaților de motorsport din România.
Formula E
Nyck de Vries e campion mondial al Formulei E
15/08/2021 LA 14:58
Monaco
Formula E : Da Costa se impune la Monaco ePrix
09/05/2021 LA 08:50