Într-un campionat ce devine tot mai atrăgător pentru marii constructori germani, Audi Sport a controlat cursa de casă pentru al doilea an la rând. Chiar dacă Sebastien Buemi a plecat din pole și a încercat din nou să aducă Nissan e.dams în cercul învingătorilor în actualul sezon, di Grassi n-a avut milă în primele cinci tururi ale cursei nici de Stoffel Vandoorne (HWA Racelab), nici de elvețian, trecând la conducere și apoi gestionând cu facilitate o cursă mult mai cuminte decât standardul cu care am ajuns să ne obișnuim. Coroborat cu punctele adunate de Daniel Abt printr-o clasare pe poziția a șasea, Audi se plasează în postura de challenger înaintea ultimelor trei etape.
Jean-Eric Vergne a jucat inteligent, alternând fazele de gestiune a rezervei de energie cu momente de atac total ce l-au promovat de pe 8 până pe a treia treaptă a podiumului la Berlin. Astfel, campionul en-titre și-a putut păstra șefia în clasamentul general, unde se bucură de un avans mărunt - doar 6 puncte raportat la di Grassi. Și celălalt monopost DS Techeetah a avut un apetit ofensiv remarcabil, însă o avarie mecanică l-a împiedicat pe Andre Lotterer să culeagă roadele unui progres de peste 10 locuri. Buemi a sosit al doilea, fiind pentru prima oară în sezonul al cincilea când deschide sticla de șampanie în fața mulțimii de fani. Mai mult, la Berlin s-au împlinit doi ani de când acesta nu a mai înregistrat un succes, iar recordul all-time de 12 victorii este luat la țintă tocmai de di Grassi, ajuns sâmbătă la cota 10.
Faptul că incidentele au fost rare în Germania a dus la un caracter atipic al întrecerii, mai degrabă asemănător cu ceea ce vedeam în stagiunile precedente, cu mașinile de primă generație. Nu s-a putut sprinta în voie, fiind necesar un management mai judicios al bateriei și al activării Attack Mode. Caracterul stop&go al pistei oricum penaliza tradiționala practică ”lift and coast”, iar asta s-a văzut pe final pentru aceleași echipe ce sufereau în urmă cu 12 luni.
Formula E
Actualii campion dn Formula E, decizie drastică! 2022, ultima ediție în care mai participă Mercedes
18/08/2021 LA 11:53
Runda de la Berlin i-a îndepărtat de vârf pe cei de la Envision Virgin Racing și pe echipierii Mahindra, în timp ce Jaguar Racing a contat în bătălie mai degrabă prin Alex Lynn decât prin Mitch Evans. Incomod a părut să se simtă pe suprafața de beton și Gary Paffett (HWA Racelab), depășit în repetate rânduri de adversari. Vandoorne a fost mult mai constant și a venit pe 5, în urma unui Antonio Felix da Costa ce păstrează opțiuni importante la titlu pentru BMW. Un factor echilibrant va rămâne plasarea primilor 5 în prima grupă de calificare, fapt ce-i penalizează teoretic pe grilă pe liderii ce nu se pot bucura de evoluția pistei.
Peste patru săptămâni va urma etapa de la Berna, ultimul ePrix european înaintea finalei de la New York. Capitala elvețiană este la prima prezență în calendar, după ce anul trecut s-a rulat la Zurich, iar echipele își manifestă deja îngrijorarea față de importantele diferențe de nivel de pe traseu, care vor solicita și mai mult rezerva de energie.
***
Articol scris de Alexandru Șiclovan. Sezonul de Formula E este adus în parteneriat cu PitStops.ro , portalul pasionaților de motorsport din România.
Formula E
Nyck de Vries e campion mondial al Formulei E
15/08/2021 LA 14:58
Monaco
Formula E : Da Costa se impune la Monaco ePrix
09/05/2021 LA 08:50