Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Formula E: Lucas di Grassi readuce Audi în cercul învingătorilor la Berlin

DeGetty Images

Actualizat 27/05/2019 la 17:23 GMT+3

Concurența a fost sufocată de Lucas di Grassi pe traseul din incinta aeroportului Tempelhof.

ERLIN, GERMANY - MAY 25: Lucas Di Grassi of Brasil driving the (11) Audi Sport ABT Schaeffler, Audi e-tron FE05 on track during the 2019 Berlin E-Prix at Tempelhof Airport on May 25, 2019 in Berlin, Germany.

Credit imagine: Getty Images

Într-un campionat ce devine tot mai atrăgător pentru marii constructori germani, Audi Sport a controlat cursa de casă pentru al doilea an la rând. Chiar dacă Sebastien Buemi a plecat din pole și a încercat din nou să aducă Nissan e.dams în cercul învingătorilor în actualul sezon, di Grassi n-a avut milă în primele cinci tururi ale cursei nici de Stoffel Vandoorne (HWA Racelab), nici de elvețian, trecând la conducere și apoi gestionând cu facilitate o cursă mult mai cuminte decât standardul cu care am ajuns să ne obișnuim. Coroborat cu punctele adunate de Daniel Abt printr-o clasare pe poziția a șasea, Audi se plasează în postura de challenger înaintea ultimelor trei etape.
Jean-Eric Vergne a jucat inteligent, alternând fazele de gestiune a rezervei de energie cu momente de atac total ce l-au promovat de pe 8 până pe a treia treaptă a podiumului la Berlin. Astfel, campionul en-titre și-a putut păstra șefia în clasamentul general, unde se bucură de un avans mărunt - doar 6 puncte raportat la di Grassi. Și celălalt monopost DS Techeetah a avut un apetit ofensiv remarcabil, însă o avarie mecanică l-a împiedicat pe Andre Lotterer să culeagă roadele unui progres de peste 10 locuri. Buemi a sosit al doilea, fiind pentru prima oară în sezonul al cincilea când deschide sticla de șampanie în fața mulțimii de fani. Mai mult, la Berlin s-au împlinit doi ani de când acesta nu a mai înregistrat un succes, iar recordul all-time de 12 victorii este luat la țintă tocmai de di Grassi, ajuns sâmbătă la cota 10.
Faptul că incidentele au fost rare în Germania a dus la un caracter atipic al întrecerii, mai degrabă asemănător cu ceea ce vedeam în stagiunile precedente, cu mașinile de primă generație. Nu s-a putut sprinta în voie, fiind necesar un management mai judicios al bateriei și al activării Attack Mode. Caracterul stop&go al pistei oricum penaliza tradiționala practică ”lift and coast”, iar asta s-a văzut pe final pentru aceleași echipe ce sufereau în urmă cu 12 luni.
Runda de la Berlin i-a îndepărtat de vârf pe cei de la Envision Virgin Racing și pe echipierii Mahindra, în timp ce Jaguar Racing a contat în bătălie mai degrabă prin Alex Lynn decât prin Mitch Evans. Incomod a părut să se simtă pe suprafața de beton și Gary Paffett (HWA Racelab), depășit în repetate rânduri de adversari. Vandoorne a fost mult mai constant și a venit pe 5, în urma unui Antonio Felix da Costa ce păstrează opțiuni importante la titlu pentru BMW. Un factor echilibrant va rămâne plasarea primilor 5 în prima grupă de calificare, fapt ce-i penalizează teoretic pe grilă pe liderii ce nu se pot bucura de evoluția pistei.
Peste patru săptămâni va urma etapa de la Berna, ultimul ePrix european înaintea finalei de la New York. Capitala elvețiană este la prima prezență în calendar, după ce anul trecut s-a rulat la Zurich, iar echipele își manifestă deja îngrijorarea față de importantele diferențe de nivel de pe traseu, care vor solicita și mai mult rezerva de energie.
***
Articol scris de Alexandru Șiclovan. Sezonul de Formula E este adus în parteneriat cu PitStops.ro , portalul pasionaților de motorsport din România.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo