Pascal Wehrlein a dominat calificările în abia al treilea său e-Prix, plasând un monopost Mahindra în pole position pentru prima oară după etapa de la Roma de anul trecut. Mai bine de trei zecimi l-au separat de locul secund ocupat de Lucas di Grassi (Audi Sport) pe un tur parcurs în doar 59 de secunde, iar linia a doua a grilei a fost ocupată de Felipe Massa și Oliver Rowland. La polul opus, mașina l-a trădat pe Sam Bird (Envision Virgin Racing) și l-a obligat să se lanseze de la coada plutonului de 22, în apropiere fiind și unul dintre rivalii la titlu - Jerome d'Ambrosio (Mahindra Racing). Până la ora startului în cursă a avut apoi loc și etapa a doua a competiției-suport Jaguar I-Pace eTrophy, încheiată cu victoria fostei participante în IndyCar Katherine Legge.
Cursa de Formula E a început cu dueluri intense: chiar dacă toată lumea a trecut cu bine prin primul viraj, n-a durat mult până când s-a produs un incident serios pe ultimul sector al turului de circuit. Jean-Eric Vergne (DS Techeetah) a abordat o trasă defensivă, iar Nelsinho Piquet (Panasonic Jaguar Racing) a întârziat momentul frânării și a decolat în urma contactului cu monopostul francezului. Managerul sportiv DS Techeetah, fostul pilot de Formula 1 Pedro de la Rosa, a scos în evidență asemănările cu impactul suferit de Fernando Alonso în urmă cu trei ani în MP al Australiei de la Melbourne. Și Piquet a scăpat cu bine, sprintul de 45 de minute fiind oprit temporar pentru a se curăța pista. Inginerii au recalculat rezerva disponibilă pentru fiecare la restart, socotelile fiind imprecise în cazul lui Felipe Massa (Venturi), care a acceptat eroarea echipei cu siguranța unui pilot sigur de locul său în campionat.
Cele două modele Nissan e.dams pilotate de Oliver Rowland și Sebastien Buemi au rulat în top 5 până în ultimul tur, când gestiunea deficitară a resurselor de energie le-a scos subit din puncte. De altfel, acesta a fost aspectul crucial și pentru a decide învingătorul, polemanul Wehrlein fiind constrâns să se apere la ieșirea din ultimul viraj al ultimului tur, la bordul unui monopost sleit de puteri. Germanul a abordat o trasă defensivă, dar instinctul lui Lucas di Grassi a dus la o depășire fantastică, ce a ridicat cei 50.000 de spectatori în picioare. Monopostul Audi Sport a pierdut aderența pe puntea spate, fostul campion al seriei reușind să-l controleze magistral pentru a-și devansa adversarul și a câștiga la limită.
Formula E
Actualii campion dn Formula E, decizie drastică! 2022, ultima ediție în care mai participă Mercedes
18/08/2021 LA 11:53
Astfel, Audi Sport a confirmat faptul că Mexico City e tărâmul lor predilect, unde au fost învinși doar o dată, la ”masa verde” în 2016. Di Grassi devine al patrulea pilot ce se impune în primele patru curse ale unui sezon ce livrează de fiecare dată un spectacol pe cinste. Brazilianul se implică totodată în lupta pentru titlu, urcând până pe poziția a patra într-un clasament cum altfel decât strâns. Jerome d'Ambrosio și-a recuperat fotoliul de lider după o cursă inteligentă, în care a profitat de incidente și de toate penalizările altora pentru a încheia pe 4, deși plecase de pe 19. Antonio Felix da Costa s-a apropiat de belgian prin clasarea pe 2 la bordul unui monopost cu direcția avariată după un contact cu Buemi, în timp ce Sam Bird a fost perdantul, sosind abia pe 9. Edoardo Mortara a completat podiumul din Mexic, reușind să confirme ritmul bun etalat de Venturi la început de 2019.
Și-n ierarhia echipelor am asistat la o rocadă, Mahindra revenind pe primul loc. Avansul formației indiene putea fi încă și mai mare, dacă Wehrlein nu ar fi fost penalizat pentru tăierea unei șicane în lupta sa pentru victorie pe Autodromo Hermanos Rodriguez. Germanul a fost astfel retrogradat până pe poziția a șasea, însă categoric va fi un factor important în acest sezon, după cele arătate în primele trei curse. În schimb, acesta a fost un e-Prix de uitat pentru campionul en-titre Jean-Eric Vergne (lovit de Piquet, apoi răsucit de Mitch Evans), dar și pentru Robin Frijns sau echipa HWA Racelab. Următoarea etapă va avea loc peste patru săptămâni, pe străzile din Hong Kong.
Clasament piloți: 1. Jerome d'Ambrosio (Mahindra Racing) 53p, 2. Antonio Felix da Costa (BMW i Andretti Motorsport) 46p, 3. Sam Bird (Envision Virgin Racing) 45p.
Clasament echipe: 1. Mahindra Racing 83p, 2. Envision Virgin Racing 73p, 3. BMW i Andretti Motorsport 64p.
***
Articol scris de Alexandru Șiclovan. Sezonul de Formula E este adus în parteneriat cu PitStops.ro, portalul pasionaților de motorsport din România.
https://i.eurosport.com/2019/02/17/2525290.jpg
Formula E
Nyck de Vries e campion mondial al Formulei E
15/08/2021 LA 14:58
Monaco
Formula E : Da Costa se impune la Monaco ePrix
09/05/2021 LA 08:50