Michelin compétition

Formula E: Sanya, piatra de hotar a rezervelor de energie

Formula E: Sanya, piatra de hotar a rezervelor de energie
By Michelin compétition

The 22/03/2019 at 19:05Updated The 22/03/2019 at 19:09

Formula E și-a început aventura în toamna lui 2014 la Beijing, iar acum revine în China pentru o primă cursă pe străzile din Sanya.

Primele cinci etape ale sezonului au fost câștigate de piloți diferiți, reprezentând echipe diferite. Va continua oare seria în această campanie atât de echilibrată?

Pe insula Hainan a fost desenat Haitang Bay Circuit, unul dintre cele mai lungi trasee din istoria competiției. Caracterul pistei este variat, cu 11 viraje, dar și linii drepte foarte lungi față de ceea ce întâlnesc de obicei piloții din Formula E. Mai mult, temperaturile ridicate anunțate pentru sâmbătă i-au făcut pe organizatori să trateze asfaltul recent turnat spre a se evita dezintegrarea văzută anul trecut în Santiago de Chile. Alexander Sims (BMW i Andretti Motorsport) a scos în evidență faptul că, la fel ca în etapele din Maroc sau Chile, activarea Attack Mode vine cu o penalizare considerabilă de timp, așa că strategia va fi decisivă dacă nu survin neutralizările. Britanicul a mai subliniat faptul că specificul traseului va amplifica importanța gestiunii resursei de energie, aspect contestat vehement de exponenții unor echipe ce nu au un plus în această privință, precum campionul en-titre Jean-Eric Vergne (Techeetah).

După un ultim tur dramatic în etapa precedentă din Hong Kong, rănile nu s-au închis în doar două săptămâni. Sam Bird (Envision Virgin Racing) a fost penalizat pentru contactul cu Andre Lotterer (Techeetah) și a încercat să-și ceară scuze, însă germanul nu a dat curs dialogului. Victoria a mers atunci în urma judecății oficialilor către Edo Mortara (Venturi), care a urcat astfel până pe poziția a patra în clasamentul general, la doar două puncte în urma liderului Bird. De altfel, vizităm cea de-a șasea destinație din totalul de 12 și jumătate de pluton (11 din 22) speră să plece din China ca și ocupant al primului loc în ierarhie.

Lipsiți de prezența team managerului Campbell Hobson, cei de la BMW speră să recidiveze: după un început solid, echipa se află acum pe locul al cincilea. De două curse n-a mai ajuns nici Mahindra pe podium, iar ritmul fantastic etalat de Techeetah în Arabia Saudită nu s-a mai repetat de atunci. Oarecum în umbră, este de urmărit constanța celor două nume care au punctat de fiecare dată în sezonului 2018-19: Daniel Abt (Audi Sport) și Mitch Evans (Panasonic Jaguar Racing). Nu doar victoriile au fost împrăștiate, ci și pole position-urile, cel mai recent fiind obținut de către Stoffel Vandoorne, care mai mereu a avut ritm de top 10, dar încă nu a punctat niciodată la finele vreunei curse. În aceeași situație se află și Tom Dillmann (NIO), exponent al unei echipe care, la nivel declarativ, nu încetează să spere că sezonul ar putea lua o turnură favorabilă. Într-o mare nevoie de rezultate mai sunt și sud-americanii Jose Maria Lopez și Nelsinho Piquet.

Scenariile primelor cinci curse au fost cum nu se poate mai spectaculoase, cu victorii decise în ultimele clipe. Și n-avem niciun motiv să credem că la Sanya va fi altfel.

Calificările vor fi în direct pe Eurosport 1 & 1 HD sâmbătă, 23 martie, de la ora 5:15, iar cursa va începe de la ora 8:45.

***