După anunțul plecării lui Lionel Messi de la Barcelona, clubul catalan se poate confrunta cu pierderi masive. În acest moment, Barcelona se află pe locul doi în topul celor mai valoroase branduri din fotbal, valoarea acestui brand ajungând până la 1,2 miliarde de euro, potrivit Brand Finance.
Este de așteptat ca plecarea lui Messi să o coste pe Barcelona. Potrivit celor de la Brand Finance, Barcelona poate avea o scădere de până la 11% a valorii brandului, acest lucru însemnând aproximativ 137 de milioane de euro.

Ce înseamnă plecarea lui Messi pentru Barcelona ca brand?

Liga
Atletico Madrid, la prima înfrângere din acest sezon! Concluziile lui Simeone
ACUM 5 MINUTE
Ben Baigrie, consultant al Brand Finance, a explicat cum o poate afecta pe Barcelona plecarea lui Lionel Messi.
Venituri comerciale: Lionel Messi este un star internațional care atrage foarte mulți sponsori, lucru de care Barcelona a profitat din plin în ultimii ani. Messi are peste 240 de milioane de urmăritori pe instagram, față de Barcelona care are aproape 100 de milioane. O astfel de statistică arată popularitatea și valoarea pe care le poate aduce un star echipei sale doar prin numărul de urmăritori. În ceea ce privește veniturile comerciale, valoarea brandului riscă să piardă până la 77 de milioane de euro.
Performanța echipei și meciurile: Nimeni nu poate prezice cum va evolua pe teren Barcelona după plecarea lui Messi, dar un lucru este sigur. Argentinianul a avut un impact major în performanțele echipei în ultimii 15 ani. Din sezonul 2008/2009, Messi a înscris de fiecare dată peste 30 de goluri pentru echipa sa, reușind alături de aceasta să câștige și o mulțime de trofee. Chiar dacă în continuare are jucători cu nume, Barcelona va trebui să se obișnuiască fără cel mai important jucător al lor. Potrivit Brand Finance, lipsa lui Messi de pe teren o poate costa pe Barcelona până la 17 milioane de euro.
Vânzări de tricouri și merchandising: Aproape oriunde pe planetă poți vedea pe cineva pe stradă purtând tricoul cu numărul 10 al lui Messi. Din estimările celor de la Brand Finance, vânzările de tricouri cu Messi generează peste 200 de milioane de euro, în timp ce clubul rămâne cu aproximativ 30 de milioane, profitul fiind împărțit cu cei de la Nike. Fără vânzarea acestor tricouri, Barcelona poate pierde până la 43 de milioane de euro.
De asemenea, cei de la Brand Finance au analizat modul în care Barcelona va fi afectată de plecarea lui Messi după ce au avut ca model plecarea lui Cristiano Ronaldo de la Real Madrid din 2018. După plecarea portughezului, valoarea brandului celor de la Real Madrid a scăzut cu 19%.
Premier League
Decizia luată de șefii lui United, după ce Solskjaer a pierdut 3 din ultimele 4 meciuri
ACUM 5 MINUTE
Premier League
Pep Guardiola, după Chelsea - Man City: "Am jucat în felul în care am vrut eu". Reacția lui Tuchel
ACUM 21 MINUTE