PSG a avut o campanie de achiziții de răsunet, iar totul a culminat cu aducerea lui Lionel Messi pe Parc de Princes. Transferul argentinianului a creat o adevărată isterie printre fanii parizienilor, aceștia închesuindu-se încă din primele zile să-și cumpere un tricou cu numele lui Messi pe spate.
Conform presei din Franța, primul stoc de tricouri a fost vândut într-un timp record, iar cerințele sunt în continuare uriașe. Marile publicații internaționale au scris ulterior că PSG a vândut aproximativ un milion de tricouri cu Messi, ceea ce indica faptul că suma pe care o va încasa argentinianul a fost deja amortizată.
În realitate, lucrurile stau total diferit, iar acest lucru a fost confirmat de Fabien Allegre, directorul de marketing al francezilor, care a evitat să ofere date exacte despre acest aspect, dar a precizat că acestea nu sunt nici pe departe cele avansate de presă.
Liga
La Masia a produs o nouă generaţie fabuloasă! Coincidenţele dintre Barcelona lui Pep şi cea de acum
ACUM O ORĂ
"Este o nebunie să vorbim despre astfel de cifre. Da, tendința vânzărilor a fost fenomenală, dar suntem departe de milionul de tricouri vândute. Semnarea lui Messi s-a făcut brusc, a fost ceva ce nu puteam anticipa.
În plus, depindem și de partenerii noștri și de modul în care ei produc aceste tricouri. Nike, Adidas sau Puma, toți au aceeași abordare în ceea ce privește producerea și numărul de tricouri puse la vânzare. Nu suntem magicieni.", a declarat Allegre pentru L'Equipe.

PSG nu se îmbogățește din vânzarea tricourilor cu Messi

Avocatul spaniol Toni Roca a făcut câteva precizări și cu privire la sumele pe care le încasează un club din vânzarea tricourilor. Conform acestuia, doar o mică parte din acești bani ajung în vistieria cluburilor, restul fiind încasate de firmele producătoare.
"Veniturile din vânzarea tricourilor se îndreaptă direct către mărcile care le administrează și nu către cluburi. În acest caz beneficiarul principal este Nike și nu PSG. În opinia publică s-a creat ideea că marile vedete ale fotbalului sunt capabile să își amortizeze transferurile în doar o săptămână și chiar într-o zi, dar nimic nu este mai departe de adevăr. Cluburile fie nu primesc absolut nimic din vânzarea tricourilor, fie primesc doar o mică parte (aproximativ 10%) atunci când volumul vânzărilor este foarte mare.", a spus Toni Roca, citat de as.com.
Costul unui tricou al lui PSG cu numele lui Messi pe spate oscilează între 90 și 150 de €, ceea ce înseamnă că francezii încasează între 9 și 15 € pentru fiecare tricou vândut. PSG i-a plătit lui Messi suma de 40 de milioane de € la semnătură și îi va achita aceeași sumă pentru fiecare din cei doi ani de contract. Astfel, PSG ar trebui să vândă peste 15 milioane de tricouri pentru a-și amortiza investiția, număr aproape imposibil de atins.
"Nici Cristiano Ronaldo nu și-a amortizat transferul la Juventus prin vânzarea de tricouri și nici Messi nu o va putea face la PSG. Chiar și a ajunge la cinci milioane de tricouri vândute cu numele unui singur jucător este o nebunie ", a adăugat Toni Roca.sto
Liga Campionilor UEFA
Pochettino, două decizii super importante înainte de "finala" cu City. Ce a hotărât
ACUM 3 ORE
Fotbal
Messi, "responsabil" pentru deteriorarea relației Neymar-Mbappe? Ce au descoperit francezii
ACUM 6 ORE