Recunosc, inca mai sunt sub impresia extraordinara a cursei de la Le Mans. Acel circuit, care vibreaza oricum in sufletul meu cu rezonanta numelui Bugatti, imi este acum si mai aproape. Iar asta gratie colegilor mei Alex si Marius care au facut ca implinirea varstei de 44 de ani sa se intample pe neasteptate, in viteza, chiar pe marginea pistei - alaturi de fani francezi, colorati si veseli, care au intrat imediat in joc strigand: Chantal, joyeux anniversaire!
M-am nascut in 1974 si va dezvalui imediat pentru ce am ales aceasta introducere, mai ales ca week-endul acesta suntem in Mugello. In 1974 (coincidenta, chiar de ziua mea!) un italian triumfa acasa la ghidonul unei motociclete care nu stia sa scoata decat fum verde, alb si mai ales rosu : MV Agusta! A fost ultima oara la clasa regina (500cc) cand se intampla o astfel de tripla italiana 100%. Ce-i drept, pe atunci cursa purta numele de Gran Premio delle Nazioni si era disputata la Imola. Dar sa ne aducem aminte ca Italia nu a avut un Mare Premiu national pana in 1991 - chiar daca Pagani, Ambrosini sau Ubbiali reprezentau peninsula in motociclism inca de la sfarsitul anilor ‘40.
Revenind la firul epic, in mai 1974, Franco Bonera aducea pe MV Agusta 500 GP acel rezultat fantastic, de un patriotism sublim – ultimul in seria sa! In MotoGP, “L’Italia s’e desta”, exact ca in versurile de imn ale lui Mameli: Giacomo Agostini era deja pe cale sa devina cel mai important produs al campionatului mondial. Chiar daca Agostini s-a impus si cu MV Agusta, finalul de sezon ‘74 avea sa contureze ultimul titlu mondial pentru Meccanica Verghera – adus insa de Phil Read, coechipier cu Bonera. Franco Bonera a mai concurat sporadic la clasele mici pana in 1980, an in care nici macar nu se nascuse cel care avea sa reinoade traditia de casa: Andrea Dovizioso.
Marele Premiu al Valenciei
Sfârșitul unei ere în MotoGP! Valentino Rossi, la ultima cursă a carierei
14/11/2021 LA 08:56
Anul trecut, DesmoDovi – vioi, matur si spumos ca un proseco proaspat desfacut, a umplut paharul tifosilor cu acea bucurie aparte, pe care o intalnesti doar in tribunele italiene. Agostini sau Bonera nu mai erau singuri – Dovizioso, in saua unei motociclete pur sange italiene, Ducati, castiga acasa la Mugello Grand Prix-ul Italiei in a 27-a editie a sa. Purtator de noroc acest 27, care a fost de altfel numarul de concurs ce triumfase aici ultima data pentru Ducat, purtat de Casey Stoner, in 2009.
Brusc, ma scufund si mai adanc in lacul amintirilor. Realizez ca victoria australianului a sosit dupa acea editie de basm din anul anterior. In 2008, Rossi pleca spre casa purtat pe brate neinvins vreodata la Mugello, Simoncelli isi confirma supranumele de SuperSic castigand in saua unei Gilera de 250cc (ce avea mai apoi sa il poarte spre titlul mondial), iar Simone Corsi a fost mai aproape ca niciodata de coroana de campion, lider la clasa 125 dupa a 3-a victorie in primele 6 etape din sezon. Ce week-end minunat de Italian a fost acela din 2008! Un week-end tricolor verde-alb-rosu, patat doar de putin albastru Yamaha, undeva jos, intr-un colt.
Precum norii la apus, anii au intunecat un deceniu prea mic pentru rezultate care sa mai incapa in statistica Italiei. In prezent, Andrea Dovizioso vine dupa 2 etape din sezon in care a privit finish-ul de la boxe, ratand punctele puse in joc. DesmoDovi poate a gresit acum 2 saptamani rugandu-se la zeii motociclismului in “capela” de pe Le Mans. Acum, periplul sau se va intampla sub obladuirea lui San Pietro, veghetorul comunei toscane ce adaposteste Autodromo Internazionale del Mugello. Acelasi sfant care l-a ghidat (pana in 2008-ul despre care imi aminteam mai devreme) pe Valentino Rossi spre recordul prezentului: 7 victorii consecutive pe acelasi circuit. O performanta inegalabila deocamdata, dar la indemana lui Marc Marquez, anul viitor, in Texas.
Motociclism
Performanță uluitoare! Pedro Acosta e campion mondial la Moto 3, la doar 17 ani
07/11/2021 LA 14:43
Motociclism
Coșmarul continuă pentru Marc Marquez: a fost operat a treia oară în șase luni la brațul drept
04/12/2020 LA 14:13