Dimineata zilei de sambata a fost stranie de la bun inceput. Salonul de mic dejun era desprins parca dintr-un film apocaliptic, fara oameni, dar plin de umbrele diminetii si in care iti era frica sa lasi furculita pe farfurie pentru a nu zgaria linistea absoluta ce te invaluia. Apoi drumul, parcurs intr-o clipita, ireal, fara pic de trafic. Iar mai apoi atmosfera de pe circuit, estompata, care ajungea la tine cu o intarziere inexplicabila. Ceva urma sa se intample, simteai asta in toti porii.
Am ajuns, de aceasta data cu rezerva de timp, in cabina de comentariu, pe care am vazut-o mai apoi pentru prima data si pe transmisia TV. Ne-am imaginat ca suntem acolo, perceptibili, ascunsi undeva la capatul pit lane-ului, in conglomeratul de containere care se inghesuie in zona Eurosport. Chiar, parca astazi ne-am strecurat mai greu spre scara de acces! Sau, cine stie, era doar sentimentul de nefiresc, angoasa cu care am plecat contaminati din hotel?! ... Ca atunci cand clipesti iesind din apa iar imaginea devina clara instantaneu, totul a intrat insa brusc in normal, in momentul in care am auzit primul motor pornit. Urmau calificarile.
Cine a fost aici, intelege perfect sentimentul. Pentru cei carora Le Mans le pare inca un taram de vis, marturisesc ca aici, pe circuitul Bugatti, se respira si se traieste motorsport. Odata ajuns, nu ai cum sa iti mai aduci aminte vechea lume, ordinara, din care tocmai ai facut parte. Esti si tu un petrolhead, ca toate zecile de mii de nebuni frumosi care curg continuu pe caile de acces spre circuit (live-ul de astazi, postat pe pagina de facebook Eurosport Romania este elocvent).
Marele Premiu al Valenciei
Sfârșitul unei ere în MotoGP! Valentino Rossi, la ultima cursă a carierei
14/11/2021 LA 08:56
Cand am trecut prin "Village", cautand o cafea, am gasit personaje absolut remarcabile. Acum, povestind voua, scriind la ceas de seara, realizez ca undeva in memorie mi-au ramas crampeie de imagini, intr-un mod de-a dreptul subliminal. Cineva purta un tricou cu Jo Siffert; chiar langa mine am gasit o sepcuta vintage Ducati Meccanica; 58 rosu sau 69 instelat. Nici mie nu imi vine sa cred, dar, in linistea camerei de hotel, realizez ca toate erau purtate cu mandrie la prima ora a diminetii de domnisoare, care afisau cu nonsalanta specifica varstei simboluri specifice trecutului.
In calificarile de Moto Grand Prix s-a cazut mult. Era cumva firesc, in Franta ziua de sambata aruncand in joc prima miza mare. Insa cei care au ramas in sa au impins limitele pana cand imposibilul a putut fi atins, perceput si infrant. Noile recorduri pe tur au venit de la sine. Mai putin importante pentru public la clasa Moto3 sau Moto2, uriase insa la clasa regina. In ziua in care regalitatea britanica sarbatorea nunta printului Harry, francezii isi gaseau noua ascendenta de sange nobil in MotoGP - deloc albastru, ci de un negru mat patat de verdele fosforescent al unui Monster. Numele noului rege: Johann Zarco.
Johann traieste in prezent clipe magice. A semnat cu o echipa de uzina (pentru prima oara in cariera) pentru urmatoarele doua sezoane si il pandeste pe Marc Marquez de pe locul 2 al clasamentului general. Dar asta nu e tot - duminica va pleca din pole position. Un loc intai pe grila care altora le pare putin, insa, stiindu-l pe Johann, imi pare suficient pentru un loc pe podium, deja. Si nu am cum sa nu imi amintesc spusele de joi, de la sosirea in oraselul Le Mans, cand Alex (Cocu) exagera "R-ul" intr-un mod specific frantuzesc, anticipand o eventuala performanta a lui Zarco.
Bon courage, Johann!
Motociclism
Performanță uluitoare! Pedro Acosta e campion mondial la Moto 3, la doar 17 ani
07/11/2021 LA 14:43
Motociclism
Coșmarul continuă pentru Marc Marquez: a fost operat a treia oară în șase luni la brațul drept
04/12/2020 LA 14:13