Cursa cu numărul 1000 a celor de la Ferrari în Formula 1 trebuia să fie o adevărată sărbătoare, mai ales că s-a desfășurat pentru prima dată în istorie pe circuitul de la Mugello. Cursa însă a fost una haotică, cu multe accidente, 8 piloți fiind nevoiți să abandoneze.
Incidentele au început imediat după start, când Max Verstappen și Pierre Gasly s-au acroșat și au fost nevoiți să abandoneze. Acest incident a dus la intrarea safety-car-ului pe pistă, dar la retragerea acestuia un accident numeros a dus la apariția steagului roșu și retragerea turturor piloților la boxe. Accidentul s-a produs în partea din spate a grilei, când toți piloții au accelerat la maxim după retragerea mașinii de siguranță, doar că în partea din față lucrurile nu au stat la fel, iar în spate mai multe mașini s-au lovit, determinând un adevărat haos pe pistă.
https://i.eurosport.com/2020/07/11/2848403.jpg

Romain Grojean: "Vor să ne omoare?"

Romain Grojean a evitat în ultima clipă o coliziune cu Carlos Sainz (McLaren), care tocmai îl lovise pe Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), care la rândul lui îl lovise pe Nicholas Latifi (Wiliams), într-un accident care a semănat cu un adevărat efect de domino.
Accidentul s-a produs pe linia dreaptă de start-sosire, acolo unde în mod normal accelerația tuturor mașinilor e călcată la maxim. Dar Valtteri Bottas, chiar dacă nu a încălcat regulamentul, nu a accelerat pe această linie dreaptă, în timp ce piloții din coadă au făcut-o, iar când s-a frânat s-a produs accidentul foarte grav.
Imediat după coliziune, francezul Romain Grojean a spus câteva vorbe dure prin stația radio, acuzându-l direct pe Valtteri Bottas pentru ceea ce se întâmplase: "A fost o prostie ce a făcut cel din față !!! Vor să ne omoare sau ce? Este cel mai rău lucru pe care l-am văzut vreodată."
Și Carlos Sainz a declarat după abandon, că a fost "o situație foarte, foarte periculoasă, care nu trebuie se se repete sub nici o formă."
După cursă, Bottas s-a scuzat, spunând că safety-car-ul a stins luminile foarte târziu înainte să se retragă de pe circuit și nu se consideră deloc vinovat pentru accident: "În acest an safaty-car-ul stinge foarte târziu luminile care anunță că o cursă se reia. Bineînțeles că atunci când ești în frunte, încerci să îți maximizezi șansele și nu sunt deloc de vină pentru asta. Da, am întârziat accelerarea, dar nu am încălcat nicio regulă. Băieții din spate care s-au lovit puteau să privească în oglindă. Nu are rost să se plângă."