Eurosport
LIVEBLOG The Ocean Race 2022-23 | Team Malizia se află pe primul loc la Cape Horn
De
Publicat 21/03/2023 la 11:59 GMT+2
The Ocean Race 2022-23 continuă! Echipa Holcim-PRB a obținut punctaj maxim și conduce clasa IMOCA în etapa a treia. Kevin Escoffier, căpitanul Holcim-PRB a avut o prestație impresionantă. Chiar și așa, lupta se dă în patru și bătălia este dură.
Still a tense battle! - The Ocean Race 2023 Daily Recap for March 17th
Sursa video: Eurosport
Poate opri cineva Team Holcim-PRB? Aceasta este marea întrebare în The Ocean Race 2022-23.
Kevin Escoffier s-a bucurat de a treia victorie în clasa IMOCA în The Ocean Race în a treia etapă. A fost un moment cheie pentru Holcim-PRB ceea ce înseamnă că au un scor perfect după ce s-au impus în primele două etape, adunând 15 puncte.
Echipa 11th Hour Racing a adunat 10 puncte, asta după ce au fost pe locul al treilea, în timp ce Team Malizia a adunat 9 puncte. Biotherm are 8 puncte, iar Team Europe a fost nevoită să se retragă din etapa a treia și a rămas cu doar 2 puncte.
Luni, 27 martie
17:00
Cape Horn? Bifat!
Team Malizia a depășit toate așteptările și a devenit prima echipă care trece de Cape Horn în această etapă a treia spectaculoasă din Ocean Race 2023.
În ciuda problemelor întâmpinate la început, când s-a luat în calcul revenirea la Cape Town după problemele întâmpinate la catarg, dar și după ce Rosalin Kuiper a suferit o comoție, Team Malizia a învins echipa Holcim-PRB în 27 de zile, 17 ore și 31 de minute.
Este o realizare uriașă pentru întreaga echipă, mai ales să ne aflăm la conducere. Dacă ne gândim cum a fost începutul etapei, cu problemele la catarg și vântul puternic din ultimele zile, cred că am făcut o treabă incredibilă. Suntem mândri de întreaga echipă că am reușit să ajungem atât de departe și recunoscători celor de la țărm că au făcut toate aceste lucruri posibile, a spus Will Harris de la Team Malizia.
14:30
Cape Horn se apropie...
... dar sunt vești proaste pentru cei care se așteptau la o luptă în patru în continuare. Biotherm și 11th Hour Racing au rămas în urmă, iar duelul pentru primul loc se dă între liderul Team Malizia și Holcim-PRB, despărțite de 27 de mile marine.
8:30
Team Malizia și The Ocean Race au confirmat faptul că Rosalin Kuiper a suferit o comoție după ce a căzut din cușetă în timpul etapei a treia. Într-un comunicat emis luni dimineață, organizatorii au anunțat că Rosalin Kuiper a fost aruncată din cușetă în momentul în care s-a efectuat o manevră bruscă.
Kuiper nu și-a pierdut cunoștința, dar a început să sângereze serios, astfel încât echipa l-a chemat pe doctorul cursei, Spike Briggs. După ce a ajuns în barca Team Malizia, iar rana a fost curățată și bandajată, s-a confirmat faptul că Rosalin Kuiper a suferit o comoție:
"O să trec peste, arăt ca piratul Rosie acum. Lovitura a fost destul de rea, dar voi fi în regulă. Am dormit mult, iar băieții au avut grijă de mine", i-a transmis Kuiper lui Holly Cova, directorul echipei.
Duminică, 26 martie 23
22:00
Team Malizia conduce în continuare cursa spre Cape Horn. Vântul este de așteptat să scadă din intensitate în timp ce bărcile se apropie de cel mai important reped pentru marinari.
14:50
Cape Horn este un punct extrem de important pentru toți participanții din Ocean Race, iar aceștia sunt așteptați să sosească luni,
După 48 de ore de vânt care a crescut în intensitate și valuri de aproape 7 metri, condițiile încep să fie moderate.
12:30
Continuă drumul către Cape Horn. Team Malizia se află acum la doar 200 de mile de coasta Americii de Sud și la 700 de mile de Cape Horn, fiind în continuare liderii cursei, la 34 de mile distanță de Team Holcim-PRB.
Sâmbătă, 25 martie
10:15
Sudul oferă o ultimă provocare pentru cursă, cu valuri uriașe și vânt puternic, făcând viața dificilă celor care se află pe mare. Echipa Malizia continuă să conducă, în timp ce Cape Horn este din ce în ce mai aproape, cu Holcim-PRB la 22.7 mile marine în spate.
Vineri, 24 martie
ora 22:30
Cape Horn se află la doar 1000 de mile marine
Atacăm ultima parte a traseului până la Cape Horn, cu ultimul sistem de presiune scăzut, care ne va duce până la Horn. Ușor-ușor vom trece la condiții care seamănă mai mult cu cele din sud, cu vânt de peste 30-35 de noduri ți nivelul mării care va ajunge până la șapte metri. Condiții solide, așa cum te poți aștepta ajungând până aici. Cel mai important lucru este să avem grijă de barcă, de echipaj și să fim atenți la ceilalți. Trebuie să fim rapizi, dar să avem grijă, a spus Kevin Escoffier de la Holcim-PRB.
ora 16:30
Malizia se află pe primul loc, la 12 mile marine în fața celor de la Holcim-PRB. Cele patru echipe sunt împărțite în două, deoarece Bioterm și 11th Hour Racing sunt împreună, dar au pierdut mult și se află la peste 60 de mile marine în spatele primelor două echipe.
ora 11:00
Cape Horn se apropie, ceea ce înseamnă că toate condițiile din sud, cu presiune scăzută, vânt puternic și iceberguri se apropie și ele de final.
Cape Horn a fost descris ca simbolic de Simon Fisher de la 11th Hour Racing, o ieșire de urgență de către Samantha Davies de la Bioetherm, în timp ce Yann Elies de la Malizia a vorbit cu tristețe despre depășirea Insulelor Țării de Foc.
Joi 23 martie
ora 15.30
Este ziua a 25-a de cursă, în timp ce flota se îndreaptă spre Itajaí.
Și totuși, cele mai grele zile urmează. Aceasta este potrivit directorului de curse Phil Lawrence.
Meteorologul de la Ocean Race, Christian Dumard, a explicat condițiile care așteaptă echipele.
„Vântul va crește peste 30 de noduri, cu rafale de 40 de noduri și ne putem aștepta la valuri de șase până la șapte metri vineri și sâmbătă”, a declarat Christian Dumard, meteorologul The Ocean Race.
„Cred că ne putem aștepta ca flota să rămână puțin la nord de zona de excludere a gheții pentru a evita cea mai proastă stare a mării, pe măsură ce vântul devine și mai puternic”, a adăugat el.
ora 8.00
Biotherm, echipajul care era pe locul patru în clasamentul general, a ajuns în frunte.
Echipa cu căpitanul Paul Meilhat a depășit Holcim-PRB cu 15,4 mile marine. Întreaga flotă este separată de doar 36 de mile marine, Team Malizia pe locul trei și 11th Hour Racing pe locul patru.
Miercuri, 22 martie
15.30
Holcim-PRB sunt din nou în față, dar numai cu cinci mile marine din Biotherm, cu 11th Hour Racing la încă trei mile marine în spate și Malizia cu încă opt mile marine.
Marți, 21 martie
19.00
Flota concurează de aproape o lună și doar douăzeci și trei de minute separă primii patru. Nebunie.
14.30
Unul dintre cei mai mari factori ai cursei sunt condițiile meteorologice, uneori perfide, care pot deraia uneori chiar și cele mai bune planuri.
Luni, 20 martie
23:15
Lupta este foarte strânsă în cele patru bărci la clasa IMOCA. Doar cinci mile marine le despart pe liderul Holcim-PRB și Biotherm, echipa de pe locul patru.
Suntem destul de rapizi. Cred că atunci când suntem aproape de alte bărci suntem ok cu viteza, dar de fiecare dată când înaintăm, ceilalți revin cu vânt din spate, a spus Kevin Escoffier, căpitanul Holcim-PRB.
Mai sunt două săptămâni de întreceri până la Itajai, Brazilia.
14:45
După un weekend cu vânt slab, care le-a permis echipelor să lucreze mai mult la ambarcațiuni, viteza a crescut din nou.
8:15
Echipa 11th Hour Racing a avut numeroase probleme în a treia etapă, iar echipajul a efectuat mai multe reparații.
Duminică, 19 martie
20:00
Holcim-PRB, a patra echipă la start, a preluat conducerea cursei din nou. Avantajul acestora este de o milă marină față de echipa 11th Hour Racing Team.
9:00
Update al celor de GUYOT environnement – Team Europe
6:30
Cursa este din ce în ce mai palpitantă. Echipa 11th Hour Racing se află pe primul loc la o distanță de o milă marină față de Biotherm și Team Malizia. Holcim-PRB, care a avut la un moment dat un avans de peste 500 de mile, se află pe locul patru.
Subiecte asemănătoare
Promo
Promo