Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

”AM DAT NISIP LA LOPATĂ CÂT SĂ FAC O PLAJĂ” | CRISTI MOVILĂ, AVENTURI LA RALLY RAID ÎN PRIMA CURSĂ DIN SAHARA

Eurosport
DeEurosport

Publicat 22/04/2024 la 12:39 GMT+3

Cristi Movilă, campionul României la Rally Raid, clasa TH 1.1 Auto, a încheiat pe locul 9 prima sa cursă internațională, Fenix Rally, la care au participat aproape 100 de echipaje. Traseul din Tunisia de peste 2.000 de kilometri a fost o adevărată provocare pentru român. A terminat 3 dintre etape pe locul al 2-LEA, dar problemele tehnice i-au adus și penalizări care l-au ținut în afara podiumului.

Cristi Movilă

Credit imagine: Eurosport

A fost o cursă de up and down, cu niște clasări foarte bune, dar și abandon după numai 30 de kilometri de la start, când s-au rupt un pivot și planetara pe partea dreapta față, un antrenament foarte bun pentru alte raliuri mari sau pentru raliul Dakar. O cursă în care am învățat foarte mult, dar mai ales mi-am dat seama cu exactitate unde trebuie să lucrez și ce va trebui să îmbunătățesc, atât la condus, cât și la mașină sau navigație”, a spus Cristi Movilă, la finalul raliului din Tunisia.
picture

Cristi Movilă

Credit imagine: Eurosport

AVENTURI PRINTRE DUNELE DIN SAHARA: ”AM DORMIT ÎN DEȘERT ȘI AM DAT LA LOPATĂ”

Peripețiile pentru echipajul român format din Cristi Movilă și Dragoș Chiriță au apărut chiar din prologul cursei, când cei doi au primit un sistem de navigație defect, iar copilotul a făcut mai multe greșeli. A urmat o zi excelentă, iar prima etapă de raliu, pe o distanță de peste 500 de kilometri, le-a adus o clasare pe locul al doilea. Adevăratul „coșmar” a început în momentul în care au ajuns în deșertul Sahara.
Am dat nisip la lopată cât să fac o plajă întreagă, iar asta la temperaturi de 40 de grade. Din cauza lipsei de experiență prin deșert, atât la condus cât și la navigat, după 140 de kilometri, am rămas fără faruri, apoi mașina pur și simplu s-a oprit. Așa am ajuns să petrecem o noapte în deșert.
Spre norocul nostru, am găsit un pom pe jumătate uscat și am făcut un foc. Am mâncat conserva de ton cu pâine primite de la organizatori și am dormit cu greu în scaunele de concurs, care sunt în unghi de 90 de grade, fixe și foarte tari. A doua zi, mașina a pornit, dar a început și o ploaie torențială. Am reușit să ajungem la bivuac unde ne-am odihnit mai bine, etapa fiind amânată”, povestește Cristi.
picture

Cristi Movilă

Credit imagine: Eurosport

CLASARE PE LOCUL 9 ȘI PLANURI PENTRU DAKAR

Echipa tehnică, formată din Mihai Ban și cehul Sivek Jirka, a avut un rol extrem de important până la finalul raliului din Tunisia.
S-a simțit din plin experiența lor acumulată în anii în care au fost la Dakar. Cu ocazia asta, am învățat și cum se schimbă un pivot, o planetară, un braț sau un capăt de bară. Experiența a fost completă. La final am terminat raliul pe locul 9 la clasa Auto, însă cele 3 clasări de etapă pe locul al doilea îmi dau încredere. Urmează mai multe antrenamente în deșert și, cel mai probabil, participare în Campionatul European și Mondial de baja, la etapele din Ungaria, Polonia și Spania. La începutul anului viitor vine Dakar-ul și vreau să fiu cât mai bine pregătit”, încheie Cristi Movilă.

Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo