Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Sâmbătă ne luăm rămas bun de la ediția 40 a Raliului Dakar

Eurosport
DeEurosport

Publicat 16/01/2018 la 13:33 GMT+2

Sătmăreanul Emanuel Gyenes ocupă poziția a 27a la general după ce a reușit să încheie cu success primele opt etape ale “raliului mortii”.

Emanuel Gyenes, la Dakar

Credit imagine: Eurosport

Duminică, 14 ianuarie, s-a desfășurat ultima etapă boliviană din Dakar 2018, condițiile meteo forțându-i pe organizatori să anuleze proba specială de luni (etapa a 9-a) și să recomande, încă de duminică, coborârea cât mai repede către Salta, Argentina. Practic, bivuacul din Tupiza a devenit o mare capcană plină de noroi din pricina ploilor căzute în ultima vreme, iar echipele de asistență tehnică nu aveau cum să pregătească vehiculele pentru etapa următoare. Aceste dificultăți venind după ce concurenții au avut de parcurs aproximativ 1,000 de km de probă specială fără asistență tehnică, pentru că la Tupiza au venit după o etapă maraton fără sprijin tehnic. Cu alte cuvinte, în bivuacul dintre etapele 7 și 8, cel stabilit în Uyuni, pilotii au fost pe cont propriu.
Proba specială din etapa 8 a fost cea mai lungă din acest an măsurând 498 de km. Către finalul probei s-a ajuns la o altitudine de 4.800 de metri și nu a fost de loc simplu pentru rideri și motociclete. Traseul ultimelor probe speciale din Bolivia a fost unul plin de treceri prin râuri, dune mici, iarba cămilei și noroi, iar așa cum a descris-o Carlos Sainz, proba specială a fost, în ultima parte, ca o lungă probă de WRC.
Astăzi Raliul Dakar s-a reluat după ce luni a fost o zi de tranzit între Tupiza și Salta, pentru cei care nu au reușit să plece în urmă cu două nopți din Bolivia.
Prima etapă din Argentina (16 ian, Salta – Belen) are 424 km de legătură și 373 km de probă specială pe un traseu cu mult nisip și dune în prima parte și traversări de râuri iar către final, va fi o provocare în ceea ce privește navigația.
Antoine Meo, liderul categoriei moto, intră în viteză. La fel ca și joia trecută, restul plutonului nu a reușit să se potrivească cu ritmul riderului KTM pe drumul spre Tupiza. Ricky Brabec a luptat din greu, dar a ajuns să ramană în urmă cu mai bine de un minut. Între timp, Adrien Van Beveren a reușit să-și mențină avantajul în fruntea mai agresivului Kevin Benavides la 22 de secunde.
La categoria auto, Stéphane Peterhansel a revenit din coșmarul ultimei etape, cu o victorie la limită, după un duel cu coechipierul său, Cyril Despres, care s-a clasat la 49 de secunde în urma sa. Nici cei de la Peugeot, dar nici Nasser Al-Attiyah, care a reușit să ocupe poziția a treia cu a sa Toyota, nu au reușit să-l tulbure pe liderul de la general, Carlos Sainz. Ignacio Casale și-a menținut un parcurs foarte bun la categoria quad însă chilianul a cedat victoria din ultima etapă în fața lui Simon Vitse, care a reușit prima sa victorie în Raliul Dakar la doar 24 de ore după colegul său francez, Axel Dutrie. Dmitri Sotnikov, un abonat regulat al podiumului categoriei de camioane, a obținut prima sa victorie în acest an, după o serie de etape dificile. Coechipierul său de la Kamaz, Eduard Nikolayev, rămane în vârful clasamentului general.
De asemenea, Laia Sanz a înregistrat cea mai bună performantă la Dakar după o perioadă lungă de timp, terminând pe locul nouă în Tupiza. Condițiile meteorologice dificile din timpul etapei lungi de 500 km au făcut ca plimbarea să devină mai dificilă. 2015 a fost ultima dată când pilotul spaniol a reușit o clasare în primele zece poziții ale unei speciale, acum reușind o clasare pe locul 9 la general.
40 de victorii de etapă pentru Peterhansel
Stéphane Peterhansel, o legendă vie a Raliului Dakar, cu 13 titluri la categoria auto și moto a obținut a două victorii de etapă în 2018, reușind astfel un total de 40 de victorii de etapă în carieră. „Mister Dakar” se află încă în urma celebrului Ari Vatanen ,care de-a lungul carierei sale a bifat nici mai mult și nici mai puțin decât 50 de victorii de etapă în „raliul mortii”.
27 la general pentru Gyenes
Emanuel Gyenes a trecut cu bine peste cei aproximativ 1.000 de km făcuți fără asistență tehnică în ultima etapă la altitudini minime de 3.200 metri și maxime de 4.800 metri, ajungând în Argentina pe locul 27 în clasamentul general.
Ediția aniversară 40 a celui mai dur rally-raid din lume se va încheia sambătă, 20 ianuarie, în Cordoba, Argentina.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo