Viață de pilot | Echipamentul de protecție
DeEurosport
Publicat 09/03/2021 la 20:47 GMT+2
Ca în toate sporturile cu motor, echipamentul de protecție al unui echipaj de raliu reprezintă o componentă vitală si obligatorie, iar utilizarea și omologarea lui sunt strict reglementate de Federația Internațională de Automobilism (FIA).
Articol scris de Cristian Pesoțchi
Casca de protecție
Căștile de protecție sunt adaptate pentru nevoile fiecărui sport cu motor în parte. Față de alte discipline, caștile folosite la raliu sunt deschise si nu au vizieră, asta pentru a facilita vizibilitatea asupra drumului, dar și în interior către panoul de comandă și asupra diferitelor ceasuri de bord. In structura căștii este integrat sistemul de comunicație (microfon și difuzor) și prinderile sistemului HANS. Toate căștile acceptate de FIA trebuie să dețină certificat Snell (organizație ce testează protecția căștilor din mai multe domenii). Cea mai recentă certificare Snell pentru căștile de motorsport este SA2020 și a fost lansată în Octombrie 2020.
Sistemul HANS
Sistemele de protecție și siguranță HANS (Head and Neck Support) au fost concepute pentru protejarea împotriva leziunilor coloanei vertebrale în caz de accident. Acest dispozitiv în formă de „U” se așează în jurul gâtului fiind fixat pe umeri de centura de siguranță, iar cu ajutorul unei bretele se ancorează de casca de protecție. Dispozitivul împiedică balansarea capului spre înainte, reducând astfel foarte mult sarcinile gâtului în timpul impactului frontal și a leziunilor de fractură bazală a craniului.
Combinezonul
Principalul rol al combinezonului este protecția împotriva focului, iar cel mai des folosit material este „NOMEX”, o fibră care inhibă arderea. Un alt rol este cel de promovare, în zonele cele mai vizibile de pe combinezon echipele afișează logourile partenerilor.
Ghetele
Constructia ghetelor are ca element central talpa, care trebuie sa ofere un feedback bun pilotului și de aceea grosimea ei este foarte mică. Talpa ghetelor trebuie sa aibă o aderență foarte bună și trebuie să fie rezistentă la diferite substanțe cu care ar putea intra în contact, de exemplu în parcul service. Desigur și ghetele sunt fabricate din materiale rezistente la foc.
Mănușile
Dacă restul echipamentului este specific atât pilotului cât și copilotului, când vorbim despre mănuși, acestea sunt folosite doar de pilot, copilotul neputând să folosească caietul de dictare cu mănuși. Pe lângă protecția împotriva focului, mănușile oferă o aderență mare aspura volanului și schimbătorului de viteze, ele având palma confecționată din piele întoarsă sau diferite combinații de materiale.
Lenjeria de corp
Lenjeria de corp are rolul de a oferi un strat suplimentar de protectie împotriva focului, materialul cel mai des folosit fiind „NOMEX”. Lenjeria de corp are urmatoarele componente: cagulă, bluză, pantaloni și șosete.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Descarcă
Scanează
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo