Articol scris de Cristian Pesoțchi

Casca de protecție

Căștile de protecție sunt adaptate pentru nevoile fiecărui sport cu motor în parte. Față de alte discipline, caștile folosite la raliu sunt deschise si nu au vizieră, asta pentru a facilita vizibilitatea asupra drumului, dar și în interior către panoul de comandă și asupra diferitelor ceasuri de bord. In structura căștii este integrat sistemul de comunicație (microfon și difuzor) și prinderile sistemului HANS. Toate căștile acceptate de FIA trebuie să dețină certificat Snell (organizație ce testează protecția căștilor din mai multe domenii). Cea mai recentă certificare Snell pentru căștile de motorsport este SA2020 și a fost lansată în Octombrie 2020.
Raliraid
Radu Văduva, primul român campion european la drift! "Nici nu îndrăzneam să visez"
15/10/2021 LA 13:38
https://i.eurosport.com/2021/03/09/3008915.jpg

Sistemul HANS

Sistemele de protecție și siguranță HANS (Head and Neck Support) au fost concepute pentru protejarea împotriva leziunilor coloanei vertebrale în caz de accident. Acest dispozitiv în formă de „U” se așează în jurul gâtului fiind fixat pe umeri de centura de siguranță, iar cu ajutorul unei bretele se ancorează de casca de protecție. Dispozitivul împiedică balansarea capului spre înainte, reducând astfel foarte mult sarcinile gâtului în timpul impactului frontal și a leziunilor de fractură bazală a craniului.
https://i.eurosport.com/2021/03/09/3008916.jpg

Combinezonul

Principalul rol al combinezonului este protecția împotriva focului, iar cel mai des folosit material este „NOMEX”, o fibră care inhibă arderea. Un alt rol este cel de promovare, în zonele cele mai vizibile de pe combinezon echipele afișează logourile partenerilor.

Ghetele

Constructia ghetelor are ca element central talpa, care trebuie sa ofere un feedback bun pilotului și de aceea grosimea ei este foarte mică. Talpa ghetelor trebuie sa aibă o aderență foarte bună și trebuie să fie rezistentă la diferite substanțe cu care ar putea intra în contact, de exemplu în parcul service. Desigur și ghetele sunt fabricate din materiale rezistente la foc.
https://i.eurosport.com/2021/03/09/3008912.jpg

Mănușile

Dacă restul echipamentului este specific atât pilotului cât și copilotului, când vorbim despre mănuși, acestea sunt folosite doar de pilot, copilotul neputând să folosească caietul de dictare cu mănuși. Pe lângă protecția împotriva focului, mănușile oferă o aderență mare aspura volanului și schimbătorului de viteze, ele având palma confecționată din piele întoarsă sau diferite combinații de materiale.

Lenjeria de corp

Lenjeria de corp are rolul de a oferi un strat suplimentar de protectie împotriva focului, materialul cel mai des folosit fiind „NOMEX”. Lenjeria de corp are urmatoarele componente: cagulă, bluză, pantaloni și șosete.
https://i.eurosport.com/2021/03/09/3008918.jpg
Raliraid
Noul campion național la drift doboară recorduri! E cel mai tânăr din istoria acestui sport
12/10/2021 LA 08:22
Raliraid
Finala Campionatului Național de drift, în premieră la Adâncata
08/10/2021 LA 15:42