A 89-a ediție a celei mai importante curse de anduranță din motorsport a fost una extrem de spectaculoasă, dar suspansul a lipsit pe final la cea mai importantă clasă, concurența fiind distrusă de mașinile Toyota.
Cele 2 prototipuri ale companiei japoneze au câștigat detașat, având un avans considerabil față de urmăritori. Mike Conway, Kamui Kobayashi și Jose Maria Lopez au pilotat mașina cu numărul 7, care a câștigat cu un avans de 2 tururi în fața "surorii" ai cărei piloți au fost Sebastien Buemi, Kazuki Nakajima și Brendeon Hartley.
Poziția a 3-a la clasa Hypercar a fost ocupată de mașina celor de la Elf Alpin Matmut (Andre Negrao, Nicolas Lapierre și Mathieu Vaxiviere), care a venit la 4 tururi în spatele Toyotei câștigătoare, un rezultat mai mult decât decent.
Sporturi cu Motor
Porsche Supercup | Accident teribil în calificările de la W Series
28/08/2021 LA 03:45

Toyota domină autoritar mondialul de anduranță

Așadar, pentru al 4-lea an consecutiv o mașină Toyota câștigă cursa de 24 de ore de la Le Mans, iar felul în care a făcut-o a scos în evidență supremația constructorului japonez în campionatul mondial de anduranță. Cele 2 mașini Toyota au avuns un avans atât de mare față de adversari întrucât cu aproximativ 10 minute înainte de final și-au permis să se aștepte la standuri una pe alta, iar apoi să plece în același timp pentru a trece împreună linia de sosire.
https://i.eurosport.com/2021/08/22/3205262.jpg
La clasa LP2, victoria le-a revenit celor de la WRT, dar echipa belgiană a avut motive de supăre la final. Mașina cu numărul 31 (Robert Kubica, Louis Deletraz și Ye Yifei) se pregătea de victorie, dar cu câteva minute înainte de finish s-a oprit brusc pe pistă și nu a mai putut continua.
Totuși, cei de la WRT și-au adjudecat victoria prin cealaltă mașină, condusă de Robert Frijns, Ferdinand Habsburg și Charles Milesi. Succesul a fost unul cu emoții, deoarce diferența față de locul 2 (Jota - Tom Blomqvist, Shean Gelael, Stoffen Vandoorne). Podiumul a fost completat de o mașină de la Panis Racing (Will Stevens, James Allen,Julien Canal).
În fine, Ferarri a obținut victoria atât la clasa GTE Pro (profesioniști), cât și la GTE A (piloți amatori). La GTE Pro, mașina condusă de Alessoandro Guidi, James Colado și Come Ledogar s-a impus pentru mai puțin de un minut în fața unei mașini de la Chevrolet Corvette (Antonio Garcia, Jordan Taylor și Nick Catsburg). La GTE A, Francois Perrodo, Niklar Nielsen, Alessio Rovera.
Sporturi cu Motor
Scene incredibile, după ce doi piloți s-au ciocnit pe pistă
05/07/2021 LA 06:55
Sporturi cu Motor
Recordul mondial de viteza pe pista de la Le Mans e deținut în continuare de un român
28/06/2021 LA 10:47