articol de Romeo Ene

Italianul a pierdut lupta cu boala la spitalul Maggiore din Bologna din cauza complicaţiilor cauzate de boală. Confirmarea a venit chiar de la echipa sa, Gresini Racing, care a transmis un mesaj de condoleanţe către familie: ''Întreaga echipă se adună în jurul familiei lui Fausto, soţia sa, Nadia şi copiii lor, Lorenzo, Luca, Alice și Agnese, precum şi nenumăraţii oameni care au avut ocazia să-l cunoască şi să-l aprecieze.''

Sporturi cu Motor
Dakar 2021: Cea mai dură competiție de rally-raid din lume a ajuns la final
15/01/2021 LA 18:59

LUPTA CU NOUL CORONAVIRUS, DE LUNGĂ DURATĂ

Fausto Gresini a contractat virusul cu puţin timp înainte de Crăciun, iar după ce s-a izolat vreme de câteva zile, a fost internat pe 27 decembrie la spitalul Santa Maria della Scaletta, din Imola şi apoi transportat, la 30 decembrie, la spitalul Maggiore din Bologna, după ce starea sa de sănătate s-a înrăutăţit. Din acel moment, a început calvarul pentru fostul campion mondial: tratamente peste tratamente, stres, negativitate, apeluri video cu prietenii, pnemonie severă care îi provoca o stare de anxietate puternică.

FIUL SĂU ANUNŢA PE 10 FEBRUARIE CĂ STAREA LUI GRESINI ERA STABILĂ

Informaţiile despre starea de sănătate a lui Gresini erau oferite prin intermediul comunicatelor de presă ale spitalului. ale echipei sale şi prin postările fiului său de pe reţelele de socializare. Pe 10 februarie, fiul său, Lorenzo, anunţa, printr-o postare, faptul că''tata este treaz, primeşte oxigen, este stabil, momentan este pe antibiotice, dar nu are febră. În continuare starea lui de sănătate este fragilă, dar există semne de revenire încurajatoare.''

Cu toate acestea, infecţia pulmonară s-a extins, iar pe 18 februarie starea lui de sănătate s-a înrăutăţit şi mai mult, fiind afectat de ''o insuficienţă respiratorie şi complicaţii care au condus către o stare critică a pacientului'', potrivit celui mai recent comunicat de presă din partea spitalului.

CARIERĂ IMPRESIONANTĂ DE PILOT

Fausto Gresini a fost un pilot de calitate, debutând în 1982, a câştigat 21 de curse şi 2 titluri mondiale. Primul succes a venit în 1985, împotriva lui Garelli, graţie a 3 victorii (Austria, Belgia şi San Marino), 5 pole-position-uri şi 109 puncte. În anul următor a reuşit să câştige 4 GP (Spania, Europa, Suedia şi Germania), dar a fost depăşit de Luca Cadalora de la Modena, care a avut cu 12 puncte mai mult. 1987 a reprezentat un sezon de vis pentru Gresini: acesta a reuşit să câştige 10 din cele 11 curse din calendar (toate, cu excepţia celei din Portugalia, în care a condus, însă a fost depăşit pe final). În 1988, o accidentare l-a ţinut departe de circuit, iar în 1990 s-a mutat la Honda şi a cucerit Campionatul Mondial, într-o cursă dificilă în Australia. A rămas la Honda până în 1994, câştigând 2 curse în 1991 şi 1992, sezon pe care l-a încheiat pe a doua poziţie.

CARIERA CA ANTRENOR

În calitate de manager al echipei care îi purta numele, înfiinţată în 1997, a câştigat titlul mondial în clasa 250 cu japonezul Daijiro Kato, în 2001, cu Toni Elias în 2010 şi cu Jorge Martin în 2018. Echipa lui Gresini a participat la Campionatul Mondial de MotoGP din 2002 până în 2020 (până în 2014 cu Honda, iar din 2015 cu Aprilia). Până în prezent, cele mai bune sezoane pentru echipa lui Gresini au fost 2004 şi 2005.

Sporturi cu Motor
Dakar 2021: Toby Price a câștigat prima etapă. Pe ce loc a încheiat românul Emanuel Gyenes
03/01/2021 LA 13:45
Sporturi cu Motor
Lewis Hamilton, înnobilat! Încă o premieră trecută în dreptul campionului Formulei 1
31/12/2020 LA 11:10