Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Fata care visează la Formula 1. La 4 ani era deja la karting, iar la 9 ani a testat o mașină F4

Andrei Nicolae

Publicat 09/05/2022 la 16:52 GMT+3

Japoneza Juju Noda va fi la 16 ani cea mai tânără sportivă pe grila de start în noul sezon W Series.

Juju Noda

Credit imagine: Getty Images

Noda, fiica lui Hideki, de trei ori titular în Formula 1 și fost pilot de curse IndyCar, a pornit pe calea celebrității încă de la o vârstă fragedă, după cum evidențiază motorsport.com.
Nipona a început să facă karting la vârsta de 4 ani și a testat pentru prima dată o mașină F4 când avea doar 9 ani. La 11 ani a fost câștigătoare a unei curse de Formula 3, în seria Formula Under-17 Challenge Cup organizată pe Circuitul Internațional Okayama.
În tot acest proces de dezvoltare, Noda și-a câștigat o reputație de "copil minune". Iar unii specialiști sugerează că ar putea deveni chiar prima femeie pilot care ar putea obține un loc în Formula 1, de la Giovanna Amati în urmă cu trei decenii, după cum mai spune sursa citată.
Sezonul de debut al tinerei sportive în Seria W este unul important în ceea ce privește impulsul carierei sale. Câștigarea titlului împotriva unei concurențe mult mai experimentate este probabil prea mult pentru acest moment, dar va trebui să arate suficient ritm pentru a-i reduce la tăcere pe cei care se îndoiesc de talentul ei.
Juju Noda
În 2020, Noda și tatăl ei au optat să intre în F4 din Danemarca, unde vârsta minimă pentru piloți este de 14 ani, pentru a prinde cu adevărat gustul de a concura în străinătate. Nu a reprezentat o echipă locală, ci Juju a avut alături echipa de familie Noda Racing, formată din ingineri și mecanici japonezi, cu tatăl ei Hideki supravegheând întreaga operațiune.
Noda a fost în pole-position în trei runde ale sezonului afectat de COVID-19. A câștigat cursa de debut și a fost pe podium în două ocazii din 8.

Fata care visează la Formula 1

"Am reușit să stabilesc cei mai rapizi timpi în toate cursele, ceea ce mi-a dat multă încredere", a reflectat Noda într-un interviu pentru ediția japoneză Motorsport.com. "Cu toate acestea, au fost și curse în care nu am putut câștiga, deși eram rapidă. Mi-am dat seama că a fi rapidă nu este suficient pentru a câștiga. Am trăit multe lucruri bune și mai puțin bune, a fost un sezon în care am crescut mental. Au fost momente în care m-am lovit obstacole care nu ar fi existat în Japonia, dar sunt sigur că le-aș fi experimentat în cele din urmă, așa că mă bucur că am ajuns să le experimentez devreme", a mai spus fata care visează să ajungă în Formula 1.
Al doilea sezon în Danemarca în 2021 a fost mai dur decât primul. Cele mai bune rezultate ale ei au fost un cvartet de locuri secunde. Ea a pierdut o victorie la Padborg Park, în urma unei confruntări cu Emerson Fittipaldi Jr, pentru care a fost considerată de vină. Faptul că a fost descalificată în totalitate și nu doar penalizată a părut a fi o dovadă suplimentară a fricțiunii care exista între echipa japoneză și organizatori plus echipele rivale.
Unele teste în afara sezonului în mașinile de F3 au determinat speculații cu privire la un salt al sportivei. Un răspuns a venit zilele trecute, în care Juju Noda a apărut pe lista campionatului W Series, exclusiv feminin.
Noda va fi cea mai tânărăpe grilă și va trebui să învețe cele mai multe piese de la zero. "Poate cel mai greu lucru dintre toate va fi că, pentru prima dată în carieră, Noda va fi sub lumina reflectoarelor, fiecare mișcare a ei pe pistă va fi urmărită. Și în timp ce tatăl ei va fi, fără îndoială, acolo pentru a-i oferi sprijinul atât de necesar, ea va trebui să se obișnuiască să lucreze cu echipa oferită de serie și nu cu proprii oameni", a punctat motorsport.com.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo