Alex Filip a povestit pe Facebook că se afla pe bicicletă şi intenţiona să parcurgă un drum de 75 de kilometri, în zona Corbeanca.
După doar 5 kilometri ar fi fost luat în vizor de un şofer, care nu i-ar fi permis să-l depăşească şi l-a proiectat într-o altă maşină parcată.
A ajuns la spital însă, din fericire, a putut fi externat după câteva ore.
Sporturi cu Motor
Porsche Supercup | Accident teribil în calificările de la W Series
28/08/2021 LA 03:45
Alex Filip a postat şi imaginile de la accident, fiind convins că a fost lovit intenționat.
Polițiștii din Ilfov au intervenit la locul accidentului și au stabilti că un bărbat, în vârstă de 32 de ani, a condus un autoturism pe șoseaua Unirii din comuna Corbeanca, din direcția DN1 A către Buftea.
"Când a ajuns în dreptul unui imobil din dsatul Tamași, ar fi efectuat manevra de depășire a unui biciclist (Alex Filip - n.r.), care circula în același sens, fără a păstra distanța laterală, acroșându-l. În urma impactului a rezultat rănirea ușoară a biciclistului, un bărbat în vârstă de 41 de ani, care a fost preluat de către un echipaj medical și transportat la unitate spitalicească din București”, spun reprezentanții Poliției Ilfov.
Șoferul și biciclistul au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în ambele cazuri.
Polițiștii din Buftea fac cercetări în cadrul unui dosar penal, pentru vătămare corporală din culpă, urmărirea penală desfășurându-se sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Buftea.

Mesajul lui Alex Filip, după accidentul suferit

"De ani buni încerc cu toată forța să promovez condusul responsabil, defensiv, civilizat, calm, cu maniere. Cu toate astea, iată c-a venit și rândul meu să mă tăvălească un șofer care n-are ce căuta pe drumul public. Zic asta pentru că a lovi un biciclist in mod voit denota lipsă de discernamânt.
Ieri am iesit cu bicicleta la antrenamentul de seară și aveam în plan bucla mea clasica de 75km. Din păcate am parcurs doar vreo 5km pentru că șoferul unei mașini a decis la un moment dat să mă tot șicaneze, totul, pe scurt, terminându-se cu faptul c-a frânat brusc și a virat spre mine cu intenția clară de a mă lovi. Ceea ce s-a și întamplat, mașina lui m-a proiectat intr-o alta parcată și apoi alte câteva tumbe până intr-un cap de pod. Episodul a avut loc aproape de casă, la mine-n comuna Corbeanca.
A sosit Poliția, SMURD-urdul, am fost la spitalul Elias unde am poposit vreo 4h. În urma CT-ului și a radiografiilor a rezultat că pot pleca acasă. Însa leziunile, echipamentul distrus, bicicleta avariată, dar, mai ales, ceea ce se putea întâmpla mă face să-mi crească pulsul și acum la cafea.
Sigur, poate trece total neobservat, însă pericolul ne privește pe toti. Pentru unii șoferi, a fi biciclist e semn de inferioritate. Cum adică să opresc în spatele unuia și să-l depașesc abia atunci când am spațiu de 1.5m? Păi ce mă, vă credeți în Elveția?
Dacă tot am văzut asfaltul de foarte aproape, profit de ocazie și zic:
- biciclistul este un participant la trafic precum oricare altul
- biciclistul are drepturi și obligații clare
- pentru ca Romania nu are piste pentru bicicliști, ne deplasăm pe șosele sau strazi
- obligația șoferului este să-i acorde biciclistului spațiu de siguranță de min 1.5m
- în orice context, o tamponare dintre un biciclist și o mașină il va ‘avaria’ pe biciclist, fie ca e de vină, fie ca nu
- în țările civilizate, bicicleta este un mijloc de transport des folosit, dar și o modalitate eficientă de a face sport și de a te relaxa
În cazul meu, șoferul care m-a ‘avariat’ va avea dosar penal, mai ales că m-a lovit intenționat", a scris Alex Filip pe pagina de Facebook.

Alex Filip, un adevărat campion

Dublu campion naţional de raliuri, Alex are o poveste interesantă, care poate fi luată drept de exemplu de mulţi.
La 17 ani a fost introdus în lumea raliurilor de tatăl colegului de bancă. La finalul cursei urmărite, Alex a ştiut că asta vrea să facă tot restul vieţii.
A început să concureze în 2003, dar rezultatele au întârziat să apară. Explicaţiile au fost multiple: nu beneficia de o maşină performantă, nu avea experienţă, dar avea şi un mare minus faţă de ceilalţi din cauza faptului că avea o greutate neobişnuit de mare.
Dorind să îşi îndeplinească visul, Alex a slăbit de la 127 la 88 kilograme, iar lucrurile au început, uşor-uşor să se schimbe. A găsit sponsori, a dobândit tot mai multă experienţă, iar în 2012 a devenit pentru prima oară campion naţional de raliuri.
Pentru a-şi ţine greutatea sub control, campionul apelează mereu la ciclism sau alergare. Din această ultimă disciplină a făcut o adevărată religie, în 2019 dezvăluind pentru runningmag.ro că a ajuns să alerge peste 1600 kilometri pe an.
"Mulți cred că dacă ești pilot de curse nu ai nevoie de condiție fizică, pentru că aparent stai într-un scaun și doar rotești de un volan. Dar lucrurile sunt departe de a fi așa. De exemplu, pe o probă specială cu o lungime de 30 de kilometri, care poate dura cam 25 de minute cu adenalină pură, trebuie să suporți până la 60 de grade Celsius în mașina de curse. Pe lângă toate acestea, trebuie să porți echipamentul obligatoriu: izmene ignifuge, tricou cu mânecă lungă ignifug, combinezon, cagulă, cască, șosete lungi și pantofi până peste gleznă", spunea Alex anul trecut pentru sursa citată.
Doi ani la rând, Filip a fost cel mai bine clasat pilot român din Campionatul European de Raliuri, unde la finalul anului 2015 a și câștigat etapa din Elveția.
*Le Mans 24 hours
Toyota a câștigat detașat cursa de 24 de ore de la Le Mans! Dramatism total la clasa LP2
22/08/2021 LA 14:31
Sporturi cu Motor
Scene incredibile, după ce doi piloți s-au ciocnit pe pistă
05/07/2021 LA 06:55