El s-a impus în clasamentul general în fața unui grup compact de prototipuri ORECA de LMP2. Aston-Martin Racing s-au impus la GTE-Pro în urma unui duel la baionetă în ultimele minute cu Corvette Racing în timp ce Ferrari a umplut podiumul la GTE-Am.
Porsche nu avusese nicio problemă la mașina cu numărul 1 însă totul s-a schimbat la scurt timp după intrarea în ora cu numărul 21. Lotterer se apropia de Tertre Rouge când mașina a încetinit dintr-o dată, Andre anunțând prin radio că presiunea uleiului s-a prăbușit. Mașina s-a oprit, în cele din urmă, după șicana a doua de pe Mulsanne iar abandonul a fost confirmat după ceva timp, la ora 12:54 a României. Asta a readus în prim-plan Porsche-le #2 pilotat la acel moment de Brendon Hartley care era pe poziția a cincea la general la trei tururi de echipajul #38 al Jackie Chan DC Racing. Acesta avea în urma sa alte două mașini din aceeași categorie P2, anume echipajul #13 al Rebellion și cel cu numărul 35 al Signatech-Alpine.
Abandonul lui Lotterer a produs și o premieră care va fi scrisă rapid în cărțile de istorie: prima dată când un prototip de LMP2 a condus la Le Mans. Această ordine nu avea însă să se mențină pentru mult timp căci Timo Bernhard era cu șase și până la nouă secunde mai rapid decât Thomas Laurent care conducea clasamentul general în ORECA-ul #38. La ora 13:20, Timo a mai redus din avansul mașinii din frunte, acesta fiind la acel moment de doar un tur. Înainte de finalul orei, Timo a fost din nou în retrovizoarele lui Laurent pe care l-a depășit pentru a ajunge în același tur. Mai în spate, Toyota #8 era cea mai rapidă mașină de pe pistă mergând în 3:21 însă cele 10 tururi erau imposibil de surmontat.
Sporturi cu Motor
Marc Marquez a câștigat Marele Premiu al Americilor, la Moto GP
04/10/2021 LA 06:33
Schimbarea de lider s-a produs în ora 23 când Ho Pin-Tung a revenit la bordul mașinii #38 pentru a o duce la final, echipa din China considerând inspirat să treacă linia de sosire cu conaționalul lor la comenzi. Cu 10 minute înainte de finele orei, în Indianapolis, Bernhard a trecut de Pin-Tung iar ordinea naturală a fost restabilită însă lumea se întreba, în continuare, dacă nu cumva fulgerul va lovi de două ori echipajul cu numărul 2.
Ultimele 60 de minute a celei de-a 85-a ediție a cursei de la Le Mans a arătat că mecanicii Porsche au reparat cu dibăcie mașina care acum se afla în frunte, aceasta reușind chiar să-l pună pe Ho Pin-Tung la un tur în spate înainte de a trece linia de sosire ca învingători, producătorul din Stuttgart reușind astfel hat-trick-ul de victorii după succesele din ultimii doi ani. Toyota a reușit să termine cu echipajul #8 pentru a strânge puncte care, cel mai probabil, se vor dovedi vitale în calculele pentru titlu, un titlu care se va mai juca până în octombrie. Pentru moment, însă, totți ochii sunt ațintiți asupra Porsche care s-au apropiat la doar un pas de rotunjirea numărului de victorii... Oare victoria #20 va veni în 2018?
Sporturi cu Motor
Porsche Supercup | Accident teribil în calificările de la W Series
28/08/2021 LA 03:45
*Le Mans 24 hours
Toyota a câștigat detașat cursa de 24 de ore de la Le Mans! Dramatism total la clasa LP2
22/08/2021 LA 14:31