Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

#DetaliiTehnice Cele mai mari contracte de sponsorizare de echipament din tenisul mondial

Nicu Savin

Publicat 16/02/2021 la 11:55 GMT+2

Tenisul mondial nu este doar o competiție acerbă între cei mai buni jucători, ci și o permanentă luptă între companiile de echipament sportiv. Acestea le oferă sume imense unor sportivi legendari pentru a le reprezenta mărcile pe terenuri, dar și în afara lor.

Roger Federer

Credit imagine: Getty Images

În epoca de început a tenisului modern marii jucători își procurau singuri echipamentul, fie că era vorba despre haine, încălțăminte sau rachete. Ulterior, au început să primească aceste accesorii gratis de la unii producători, care doreau să-și facă reclamă prin acest lucru.
Australian Open - UNIBET
Lumea marketing-ului a evoluat însă atât de mult, încât unii tenismeni ajung să primească sume amețitoare doar pentru a juca cu un anumit tip de rachetă sau pentru a purta echipament cu însemnele unor companii de nivel mondial.
În cele ce urmează vă vom prezenta cifrele unor contracte uriașe ale unor jucători de tenis. Evident, drumul până la a ajunge la acet nivel este foarte lung. În primul rând trebuie să devi un jucător de top pentru a avea un contract foarte mare cu o companie de echipament sportiv, dar sunt și alți factori care sunt esențiali.

Roger Federer (Uniqlo)

Federer a purtat în cea mai mare parte a carierei însemnele Nike. În 2018, campionul elvețian a hotărât să încheie colaborarea cu firma americană și să semneze cu japonezii de la Uniqlo. Schimbarea a fost una de mare impact în lumea tenisului, dar cifrele sunt cu adevărat uimitoare.
Federer încasa de la Nike 10 milioane de $ pe an, dar japonezii au triplat oferta. Uniqlo nu a ținut cont că retragerea lui Federer este aproape și i-au oferit un contract pe 10 ani în valoarea de 300 de milioane de $. Roger continuă însă să poate încălțăminte Nike. Logo-ul său personal este în prezent încă sub controlul Nike, dar drepturile i-ar putea reveni lui în viitor.

Novak Djokovic (La Coste/Asics)

Novak Djokovic a purtat însemnele Uniqlo până în 2017, dar apoi sârbul a decis să schimbe tabăra. El poartă acum îmbrăcăminte La Coste și încălțăminte Asics. De la compania franceză încasează anual 9,5 milioane de $, în timp ce japonezii de la Asics îi plătesc 4 milioane de $ pe an.
Rafa Nadal en una entrevista previa al ATP Roma

Rafael Nadal (Nike)

Spre deosebire de Federer, Rafael Nadal le-a rămas fiedel celor de la Nike, firmă care îl sponsorizează de la vârsta de 13 ani. Ibericul încasează 10 milioane de $ anual pentru acest contract și chiar dacă s-a vorbit foarte mult că acesta ar putea îmbrăca alt echipament, acest lucru nu s-a întâmplat până acum.

Serena Williams (Nike)

Cea mai de succes jucătoare din istorie nu putea lipsi din topul celor mai bine plătite sportive din lume. În ceea ce privește firma de echipament sportiv, Serena este din 2003 îmbrăcată de Nike. În 2013, cele 2 părți au semnat un acord pe 5 ani în valoarea de 40 de milioane de $. Acest contract a fost reînnoit în 2018, iar suma pe care o încasează americanca e posibil să fi crescut.
Maria Sharapova

Maria Sharapova (Nike)

Deși succesele de pe teren ale Sharapovei nu s-au apropiat de cele ale Serenei Williams, rusoaica a câștigat mai mulți bani de-a lungul timpului din contracte de sponsorizare. La fel ca Serena, Sharapova a fost sponsorizată de Nike, cu care a a semnat un contract în valoare de 80 de milioane de $ în 2010, valabil pe 8 ani. Americanii au anunțat că întrerup această înțelegere când Sharapova a fost suspendată pentru dopaj, dar după revenirea sportivei colaborarea s-a reluat.

Naomi Osaka

Naomi Osaka (Nike)

Osaka a cucerit primele sale 2 turnee de Grand Slam (US Open 2018 și Australian Open 2019) purtând echipament Adidas, dar nipona nu a mai continuat alături de comapania germană când contractul s-a încheiat. Ea a fost curtată de cei de la Uniqlo, dar în cele din urmă a ales Nike, de la care încasează 8,5 milioane de $ pe an.
Faptul că Osaka are rădăcini japoneze contează enorm pentru companiile pe care le reprezintă, deoarece sportiva este foarte populară în Asia. La fel se întîmplă și cu Kei Nishikori, care deși nu a cucerit vreun titlu de Grand Slam în carieră a încasat sume exorbitante de la Uniqlo pentru a le purta echipamentul.
O ofertă imbatabilă pentru un tenis care întoarce capete. Aplicația Eurosport Player la 0,99€ pentru o lună.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo