Djokovic nu joacă la primul turneu de Grand Slam al anului, după un scandal fără precedent. S-a speculat că multe din firmele care colaborează cu sârbul erau deja nemulţumite de faptul că acesta a pozat, de-a lungul timpului, de la startul pandemiei, în antivaccinist. Dar acum, odată ce a recunoscut că s-a întâlnit cu echipa L'Equipe sosită la Belgrad, pe 18 decembrie (la două zile după ce fusese testat pozitiv, potrivit buletinului PCR), lucrurile se puteau schimba dramatic din punct de vedere comercial. Sârbul e văzut ca un iresponsabil, susţinea presa din Vest, astfel că multe branduri ar putea să înceteze colaborarea cu acesta.
"Novak Djokovic ar putea pierde până la 30 de milioane de dolari de la sponsori, din cauza atitudinii sale față de vaccin. Companiile care îl sponsorizează pe sportivul sârb urmăresc îndeaproape situația din Australia. Dacă el este perceput ca principalul inamic al vaccinării, ei pot înceta să mai lucreze cu el", nota Go Tennis săptămâna trecută. Nici vorbă de așa ceva, garantează jurnaliștii sârbi, care au dedicat un material special pentru a demonta aceste zvonuri.
"Djokovic a primit în sfârșit o veste uriașă", e titlul dat de blic.rs, care apoi anunță că doar Lacoste l-a anunțat că vrea să se așeze la masă și să discute despre atitudinea sa anti-vaccin. În rest, nu există probleme cu sponsorii, dimpotrivă: două dintre brandurile mari care îl alimentează cu milioane anual l-au anunțat că îl susțin total.
Tenis
Clasamentul turneelor mari câștigate în ATP, actualizat. Diferența dintre Djokovic, Nadal și Federer
ACUM 18 ORE
"În ciuda faptului că au existat multe informații în presa mondială privind relația dintre sponsorii lui Novak Djokovic și sportiv, toți rămân alături de tenismenul sârb.
Numărul unu mondial are contracte de sponsorizare puternice cu branduri celebre de ani de zile, iar acestea vor rămâne în picioare chiar și după întregul scandal de la Australian Open .
Doar unul dintre sponsorii lui Novak - Lacoste - a decis că vrea să vorbească cu el despre evenimentele din Australia. În schimb, doi sponsori i-au oferit un mare sprijin, în timp ce restul nu s-au implicat în problemă. Unul dintre sponsorii care l-au susținut pe Djokovic este "Raiffeisen Bank". Decizia băncii privind colaborarea a fost luată cu mult înainte de a se afla statutul său în legătură cu vaccinarea, a spus banca, printr-un comunicat. Tot pe acea listă se află și producătorul elvețian de ceasuri "Hublot". Aceștia consideră că Novak Djokovic este responsabil pentru deciziile sale personale, iar Iblo nu îi poate impune nimic. Brandul își va continua parteneriatul cu Novak, au anunțat reprezentanții. Lacoste, în schimb, a declarat că se va așeza la masă cu Djokovic și va vorbi despre atitudinea sa și despre planurile ulterioare", notează sârbii.
CITEȘTE ȘI:
NOVAK DJOKOVIC, CRITICAT DE UN FOST CAMPION LA AUSTRALIAN OPEN! "NU AR FI TREBUIT SĂ VINĂ AICI"

Sponsorii lui Djokovic, în prezent

Hublot - După ce a încheiat colaborarea cu Seiko, în ianuarioe 2021, Djokovic nu a avut timp de mai multe luni vreund brand de ceasuri care să îl sponsorizeze. În august 2021, a semnat cu Hublot.
Lacoste - Cel mai important contract al lui Nole. În 2017, sârbul a semnat cu brandul francez de haine un contract pe 5 ani, astfel că înţelegerea expiră în 2022. În urma colaborării, numărul unu mondial primeşte anual 9,4 milioane de dolari. Dincolo de faptul că trebuie să poarte îmbrăcăminte cu celebrul crocodil drept logo, Novak e şi ambasador al brandului.
Head - Cea mai veche colaborare pentru sârb. El evoluează cu rachetele brandului din 2001 (cu o întrerupere de 3 ani - 2005-2008 -, în care a folosit Wilson). Conform presei de specialitate din vest, acest contract îi aduce lui Nole 7,5 milioane de dolari/an, iar înţelegerea e valabilă până în 2023.
Asics - După ce a fost încălţat în "Adidas", în perioada 2013-2017, Djokovic a trecut la Asics, firmă care îi alimentează cardul anual cu 4 milioane de dolari.
Peugeot - Constructorul de maşini din Franţa l-a numit ambasador pe Djokovic, după Roland Garros 2014. Parteneriatul a durat doar 3 ani, dar a fost reluat în 2020, în timpul Australian Open. Pe tricorile pe care Djokovic le poartă, în permanenţă e si logoul francezilor. Contractul dintre părţi e confidenţial şi nu a "transpirat" în presă vreo sumă.
Ultimate Kronos Group - În aprilie 2019, Djokovic a anunţat pe pagina oficială de Facebook că a devenit ambasador Ultimate (aşa cum se numea brandul la vremea respectivă). Nu se ştie durata şi valoarea înţelegerii dintre părţi.
Reiffeisen Bank - Nole nu e doar protagonist în multe din reclamele băncii, dar e şi "scouter". Prin intermediul Fundaţiei sale, remarcă cele mai mari talente din tenis, care beneficiază apoi de susţinere din partea băncii.
154 de milioane de euro a câştigat Djokovic, din premii în tenis, fiind pe locul 3 într-o ierarhie all-time a câştigurilor din sportul alb. Averea lui se ridică, potrivit presei din Serbia, la aproximativ 500 de milioane de euro, la suma totală contribuind în mare parte contractele de sponsorizare pe care le-a avut de-a lungul timpului.
Australian Open 2022 se vede în exclusivitate pe Eurosport. Toate meciurile de la Melbourne sunt în direct și în exclusivitate pentru România și pe aplicaţia Eurosport Player.
Tenis
Novak Djokovic le-a răspuns rușilor care l-au rugat să boicoteze Wimbledon-ul! Mesajul lui Nole
ACUM 18 ORE
Roland Garros
Mouratoglou a dat verdictul! Care sunt cei 4 favoriți la câștigarea titlului de la Roland Garros
ACUM 21 ORE