Doi dintre cei mai buni jucători de tenis din istorie se duelează de la distanță pentru trofee și recorduri în ATP, însă a fost un moment în care lupta Federer – Nadal s-a dat pentru un contract de publicitate cu foarte mulți bani în joc. Iar managerul spaniolului a dezvăluit că o mutare de geniu a înclinat în cele din urmă balanța în favoarea lui Federer.
Despre Roger Federer s-a spus de multe ori că este un geniu al tenisului. Elvețianul este însă și o mașină de făcut bani: deși în 2020 a jucat un singur turneu, Federer a fost totuși cel mai bine plătit sportiv din lume potrivit Forbes, cu încasări de 106,3 milioane de dolari. Recent, managerul lui Rafael Nadal, Carlos Costa, a explicat că imperiul construit de Federer se datorează și unui la fel de abil agent capabil în aceeași măsură de mutări geniale.

Federer - Nadal, duel pentru semnătura Gillette

Australian Open
Toni Nadal, veste mare pentru fanii lui Rafa, înainte de Australian Open 2022: "Va fi pregătit!"
28/11/2021 LA 20:48
Costa a povestit cum în 2006, chiar în perioada US Open-ului, brandul american producător de aparate de ras Gillette căuta un star al sportului pentru a-l include alături de campionul golfului Tiger Woods în campaniile sale publicitare.
Potrivit "Dartmouth Alumni Magazine", Costa spune că Gillette avea de ales între Federer și Nadal, după ce renunțase la toate celelalte variante. Chiar dacă elvețianul avea un avantaj clar în momentul respectiv ca palmares (8 la 2 raportul titlurilor de Grand Slam în fața lui Nadal, fiind totodată lider la săptămâni petrecute pe primul loc în lume, ibericul oprindu-și pentru moment ascensiunea la locul doi), balanța deciziei a fost influențată mai degrabă de o mutare extrem de inspirată a managerului lui Roger, Tony Godsick. "L-au adus pe Tiger Woods în loja lui Roger, la finală. Sunt două tipuri de agenți în tenis: unii care gândesc pe termen scurt și alții care țintesc uriaș. Tony intră în categoria a doua și nu acceptăsă i se spună 'nu'", a declarat Carlos Costa.

Genialul Godsick, omul din umbră care a strâns toate reflectoarele lumii asupra lui Federer

Tony Godsick are 49 de ani. Este agent în tenis de 27 de ani, pornind la drum ca angajat IMG. S-a căsătorit în 2000 cu Mary Joe Fernandez, iar începând cu 2005 se ocupă de interesele lui Roger Federer. Apoi, în 2013, Godsick a devenit CEO-ul unei firme de management sportiv înființate alături de Roger Federer, căruia i-a asigurat un portofoliu de 13 sponsori, cu 80% dintre contracte fiind în acest moment valabile pentru încă cel puțin 20 de ani.
Tocmai de aceea, Godsick afirmă pentru "Dartmouth Alumni Magazine": "Nu pare că pentru companii primează rezultatele, ci a avea un model relevant la nivel global".

Australian Open 2021 - Acțiunea de la Melbourne revine pe Eurosport

Tenis
Revenirea lui Roger Federer în circuit, o încercare ratată? Ce anticipează Mats Wilander pentru 2022
26/11/2021 LA 13:26
Tenis
"Federer, Nadal și Djokovic nu sunt de neînlocuit!" Medvedev promite show de la noua generație
26/11/2021 LA 12:13