Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Roger Federer, al 6-lea sportiv în activitate care trece de 1 miliard $! Mișcarea de geniu a elvețianului

Irina Aldea

Publicat 02/10/2021 la 11:04 GMT+3

Roger Federer nu mai este o figură constantă în cadrul turneelor din circuit, însă pe plan financiar, elvețianul scrie de-a dreptul istorie. FedEx a devenit al 6-lea sportiv aflat în activitate care trece de 1 miliard de dolari.

Roger Federer

Credit imagine: Getty Images

Roger Federer a devenit de curând al șaselea sportiv care a trecut de un miliard de dolari, în timp ce încă se află în activitate. Marele campion elvețian este inclus acum pe o listă selectă alături de LeBron James, Tiger Woods, Floyd Mayweather, Lionel Messi și Cristiano Ronaldo, toți încasând peste 1 miliard de dolari cât timp încă se aflau/află în activitate.
Nu este un secret pentru nimeni faptul că Federer a încasat o mulțime de bani în ultimii ani, în ciuda faptului că timpul petrecut pe terenul de tenis a fost redus drastic din cauza accidentărilor. Pe scurt, deciziile pe care Federer le-a luat în privința afacerilor au dat roade, fiind acum la distanță foarte mică de unii dintre cei mai bogați oameni de pe planetă.

Roger Federer, mișcare de geniu în afara terenului de tenis

Joe Pompliano, un expert financiar, a prezentat de curând motivele care stau la baza creșterii încasărilor lui Federer începând cu anul 2018. Pompliano a făcut o analiză succintă a deciziilor luate de elvețian în ultimii ani, subliniind modul în care decizia lui Federer de a renunța la sponsorul tehnic Nike și de a trece la Uniqlo și On Running s-a dovedit a fi o lovitură de geniu.
Înainte de 2018, Roger Federer primea 10 milioane de dolari pe an de la Nike pentru apurta echipamentele gigantului american. Pompliano a remarcat că, în ciuda faptului că a fost alături de Nike mai bine de două decenii, Federer a trecut la Uniqlo pentru a-și proteja interesele pe termen lung.
Potrivit lui Pompliano, brandurile mari nu cheltuiesc, în general, peste 10% din venitul lor anual în acorduri de sponsorizare. Având în vedere faptul că Nike îi avea deja în tabăra lor pe Serena Williams, Maria Sharapova, Nick Kyrgios și Rafael Nadal, își permiteau să se despartă de elvețian, chiar dacă din punct de vedere al imaginii au avut de suferit.
Federer a renunțat la Nike în 2018 și a acceptat să semneze la scurt timp un acord de 300 de milioane de dolari cu gigantul japonez de îmbrăcăminte, Uniqlo, fostul sponsor tehnic al lui Novak Djokovic. Întrucât acordul s-a semnat pe durata a 10 ani, elvețianul încasează anual 30 de milioane de dolari din noul contract, de trei ori mai mult decât obținea din partea Nike.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo