Roger Federer (39 ani) și fanii acestuia au motive de bucurie pe final de 2020, după un an dificil, în care elvețianul a suferit două intervenții la genunchi. Primul tenismen din istorie care a câștigat 20 de titluri de Grand Slam în carieră, la simplu, a reintrat în posesia logo-ului său celebru, pe care îl pierduse în momentul în care și-a schimbat sponsorul de echipament sportiv.
Monograma "RF" este, de aproape două decenii, unul dintre însemnele cel mai ușor de recunoscut și reperat în arenele sportive din lumea întreagă. Logo-ul format din inițialele numelui lui Federer a devenit însă obiectul unui litigiu în momentul în care marele campion elvețian a decis, în vara anului 2018, să încheie colaborarea pentru haine cu Nike și să înceapă o nouă etapă, alături de japonezii de la Uniqlo.
Federer a obținut acum “victoria” finală în duelul pentru "RF", după doi ani și jumătate în care nu a putut afișa pe echipament logo-ul, iar Uniqlo nu a avut voie să producă niciun obiect vestimentar cu monograma respectivă. Elvețianul le-a prezentat fanilor, pe rețelele de socializare, mai multe șepci ale celor de la Uniqlo având logo-ul său celebru. "După o lungă așteptare, Uniqlo și cu mine suntem fericiți să anunțăm revenirea șepcilor 'RF', în opt culori diferite, începând cu data de 8 decembrie 2020", a transmis Federer într-un mesaj video, adăugând: "această șapcă a însemnat enorm pentru mine și fanii mei de-a lungul anilor. Ne-a oferit o modalitate de a ne conecta vizibil şi am prețuit oportunitatea de a mă întări din această energie de susţinere".
Tenis
Roger Federer, nerăbdător să revină în competiții! Ce spune despre parcursul lui Djokovic din 2021
ACUM 18 ORE

Cum a apărut celebrul logo "RF" al lui Roger Federer?

Roger Federer și-a construit, de-a lungul anilor, o imagine impecabilă. Iar vizual, marca sa este sinonimă cu logo-ul "RF", o monogramă stilizată, cu o istorie interesantă. În 2003, Mirka Vavrinec, cea care avea să îi devină soție lui Federer șase ani mai târziu, a creat prima versiune de logo pentru iubitul său, cu ocazia lansării unui parfum-semnătură. La procesul de creație a contribuit și tatăl Mirkăi. Parfumul "RF – Roger Federer" a lansat ideea utilizării celor două inițiale, însă desenul era unul care aducea mai mult a iscălitură sau desen de copil.
Când Nike și Roger Federer au început să lucreze la proiectul unei identități vizuale riguroase, elvețianul a insistat pentru ideea Mirkăi de a folosi inițialele sale.
Asemeni jocului marelui campion elvețian, și logo-ul său a trecut printr-un proces îndelungat și minuțios de rafinare, până la extrem de eleganta variantă cunoscută în ziua de astăzi – un design modern, cu litere ca tăiate cu laserul, după cum scrie publicația "Essentially Sports". Un logo croit în spiritul fluidității jocului lui Federer, clasic și contemporan în egală măsură.
Șapca cu logo-ul RF a devenit, de-a lungul anilor, un obiect extrem de prețios pentru toți fanii lui Roger Federer, indiferent de țara de origine. Jachetele sport și tricourile cu aceeași monogramă au făcut și ele furori, rămânând în magazinele de echipament sportiv chiar și după ce, la Wimbledon 2018, Federer anunța despărțirea de Nike. Americanii au fost cei care au înregistrat, în 2009, logo-ul "RF", ceea ce a făcut ca acesta să le aparțină legal și după încheierea contractului cu Federer.
Abia în 2019, Nike a sistat oficial comercializarea produselor din linia Roger Federer – șepci și tricouri. Dacă în ceea ce privește hainele, Federer a optat pentru Uniqlo, la încălțăminte acesta a rămas fidel produselor americanilor – un factor considerat de mulți specialiști ai industriei determinant pentru acceptul ulterior al celor de la Nike de a-i reda, în urma unor negocieri minuțioase, drepturile asupra logo-ului.
https://i.eurosport.com/2020/03/10/2792550.jpg
Tenis
Bollettieri, sfat pentru Emma Răducanu! De ce nu poate fi considerată încă o mare campioană
ACUM O ZI
Tenis
Cât câștigă în prezent Emma Răducanu din contractele cu Nike și Wilson și ce oferte are pe masă
ACUM O ZI