O nouă greșeală uriașă de arbitraj în tenis! Ce s-a întâmplat în meciul dintre Shelton și Etcheverry de la Basel
Ben Shelton, favoritul numărul 6 al turneului de la Basel, s-a calificat în turul 2 astăzi, după ce a trecut în două seturi de Tomas Martin Etcheverry. Meciul a fost marcat de o eroare importantă de arbitraj, în urma căreia argentinianul a pierdut un punct în primul set.
Ben Shelton
Credit imagine: Getty Images
Ben Shelton s-a calificat în această după-amiază în turul 2 al turneului ATP 500 de la Basel, după ce l-a învins în două seturi pe Tomas Martin Etcheverry, scor 6-3, 6-4, după o oră și 15 minute de joc.
Meciul a fost marcat de o greșeală importantă de arbitraj, care s-a petrecut în primul set, la scorul de 3-2 pentru americanul de pe locul 23 mondial.
Era 15-30 pentru Shelton, când arbitrul a crezut că mingea l-a lovit în picior pe Etcheverry înainte de a atinge solul, acordându-i punctul americanului. De fapt, sportivul a fost atins de minge abia după ce aceasta a căzut pe teren.
Astfel, arbitrul de scaun Arnaud Gabas a dus scorul la 15-40, în loc de 30-30, iar Shelton a făcut rapid 4-2, luând un avans pe care argentinianul nu l-a putut recupera.
După această victorie cu Etcheverry, pentru favoritul numărul 6 de la Basel urmează duelul cu învingătorul din partida Adrian Mannarino - Stan Wawrinka.
Gafă uriașă de arbitraj la Shanghai
Erorile de arbitraj din tenis par să se fi înmulțit în ultima vreme, Felix Auger-Aliassime, Taylor Fritz sau Stan Wawrinka numărându-se în ultimele luni printre "victimele" arbitrilor de scaun.
Cel mai recent, elvețianul a fost victima unei greșeli uriașe în setul decisiv al meciului cu Flavio Cobolli de la Shanghai, eroare în urma căreia italianul s-a distanțat confortabil pe tabelă, câștigând ulterior meciul.
Concret, în setul 3, la scorul de 1-0 pentru Cobolli, Wawrinka a făcut primul punct al celui de-al doilea game. Arbitrul Carlos Bernardes, unul foarte experimentat, a anunțat scorul corect, 15-0 pentru elvețian, dar apoi a fost distras de o solicitare a lui Cobolli, care a cerut medicamentele pe care trebuia să le ia.
Jocul s-a reluat apoi, iar Wawrinka a ratat punctul, trimițând mingea în fileu, astfel că scorul ar fi trebuit să fie 15-15. Bernardes a anunțat, însă, 30-0 pentru Cobolli, scor de la care a continuat partida pentru că nimeni nu a sesizat eroarea.
Italianul a făcut, astfel, singurul break al setului 3, ajungând apoi să conducă cu 3-0 în decisiv, avantaj pe care Wawrinka nu a avut forța de a-l anula.
Interesant este că nimeni nu a remarcat greșeala făcută de Carlos Bernardes. Tenismenul elvețian era, probabil, prea concentrat asupra jocului, dar nu s-au sesizat nici supervizorul, nici arbitrii de linie sau oamenii din tribune.
Subiecte asemănătoare
Meciuri asemănătoare
/images.sports.gracenote.com/images/lib/basic/geo/country/flag/large/2768.png)
/images.sports.gracenote.com/images/lib/basic/geo/country/flag/large/2209.png)
3
4
6
6
Promo
Promo
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/01/09/image-b7f09e96-ffcf-4fbd-a1e7-86c9ef483b48-68-310-310.jpeg)