În vârstă de 26 de ani, Ovett nu spune cu siguranță foarte multe nici celor mai împătimiți fani ai ciclismului. Nici nu ar avea cum, în condițiile în care până la aproape 22 de ani a fost un rutier amator. Apoi, și-a încercat șansa ca stagiar la BMC și Israel Cycling Academy, iar acum e gata să demonstreze că merită o șansă la nivel de World Tour.
Deși la bază e cățărător, Ovett a surprins pe toți astăzi, adjudecându-și la sprint prima etapă din Zwift Tour for All, în direct la Eurosport. Performanța sa a fost cu atât mai remarcabilă, cu cât în grupul de frunte s-au aflat doi rutieri cu sprint redutabil: Ryan Gibbons și Mathieu Van der Poel. La final, australianul și-a spus primele impresii despre cursă, dar și despre lumea ciclismului, în general.
Cum ți s-a părut cursa? A mers totul perfect din punct de vedere tactic pentru tine?
Am mai făcut această cursă pe Zwift și știam că pentru un rutier care are mai degrabă calități de cățărător nu se potrivește foarte bine. E vorba de un efort de 30 de secunde, așa că am încercat să mă păstrez cât mai bine pentru sprintul final. Am fost într-un grup mic și la final am avut un timing perfect. Totul a mers excelent și am reușit să înving.
Tour de Slovaquie
Kristoffer Halvorsen s-a impus la sprint în etapa a 3-a din Turul Slovaciei! Sagan, lider la general
ACUM 10 ORE
Ce ai făcut în timpul cursei? Ai comunicat cu ai tăi colegi sau ați avut un plan stabilit dinainte?
Într-o cursă pe Zwift e ca în cyclocross, trebuie să mergi full gas 15-20 de minute. Durează până se așază cursa, nu îți dai seama foarte bine cine-unde e. A durat cam 4 tururi până lucrurile s-au calmat. Am discutat cu coechipierii pe WhatsApp, colegii au încercat să tragă cât mai tare în ultimul tur, pentru a îi obosi cât mai mult pe sprinteri și a face cursa cât mai grea. Totul a mers perfect pentru mine, într-un final.
Care e etapa pe care o așteptai cel mai mult, mă gândesc că ai fi pariat pe un rezultat bun într-o etapă mai grea, nu?
Da, eu sunt mai mult cățărător, astfel că în ultima etapă credeam că o să mă comport cel mai bine. Cursele pe Zwift reprezintă un test în care contează cel mai mult raportul watt/kilogram, și știam că pot obține un rezultat bun, că mă pot implica în final, dar nu eram sigur că am destulă forță pentru a duce un sprint până la capăt și a câștiga.
Ai bătut un rutier ca Van der Poel, care e cunoscut pentru sprintul lui foarte bun. Cum îți explici?
Totul a ținut de timing. Sunt convins că, dacă ne uităm pe cifre, Van der Poel a rulat mai puternic decât mine. Dar nu cred că e atât de experimentat pe Zhift, eu am început să rulez pe această platformă încă de acum două luni și mi-a plăcut la nebunie. Cred că e o modalitate ideală să te antrenezi în această perioadă de izolare. M-a ajutat foarte mult și că a fost un grup restrâns de rutieri care am ajuns la final. Dar asta nu înseamnă că trebuie să facem un caz din faptul că l-am bătut pe Van der Poel într-un sprint online, deși sunt foarte bucuros.
Oamenii vorbesc despre faptul că aceste curse virtuale sunt foarte importante pentru echipe, pentru că pot să își promoveze sponsorii. Cum simt rutierii aceste curse?
Cicliștii trebuie să gândească puțin diferit în această perioadă, nu există altă variantă să obții rezultate sau să te testezi. Cred că e momentul să gândim puțin "outside the box" și să înțelegem că în aceste luni grele e important să nu te gândești atât de mult la tine, ci la sponsori și echipă. Pentru că au nevoie de vizibilitate. Eu, de exemplu, vreau să devin un ciclist de World Tour cu normă întreagă și consider că, dacă îmi ajut sponsorii în aceast moment, mă ajut și pe mine, în perpectivă.
Care sunt planurile tale personale pentru perioada următoare?
Muncesc din greu și am încredere că pot reuși. Știu că am calități și consider că sunt în locul potrivit. Israel Cycling Academy știe exact ce vrea de la fiecare rutier, are planuri pe termen lung cu fiecare. Eu știu că sunt diferit de cei mai mulți dintre cicliști, am sosit în acest sport foarte târziu. Am o poveste diferită de toți ceilalți, dar echipa m-a înțeles, mi-a oferit timp să mă adaptez și mi-a arătat că are încredere în mine. Planul e de la anul să evoluez constant în cursele de World Tour, dar nu vreau să grăbesc lucrurile, pentru că ar fi o chestie care m-ar afecta și mental, dacă nu reușesc. Rulez de doar 4 ani, sper să pot recupera ce am pierdut, sper să nu fiu prea în spate din acest punct de vedere. Sunt încrezător, vom vedea ce urmează.

Etapele Zwift Tour for All

5 mai - etapa 2. Distanţă: 46,2 km. Diferenţă de nivel: 126 de metri.
  • O altă etapă în care cei mai rapizi oameni din pluton se vor bate la final, într-un sprint. De notat că în această rundă apar pavatele, astfel că oamenii de clasice ar putea fi avantajați și nu vom avea neapărat parte de un sprint masiv. Mathieu Van der Poel se anunță marele favorit.
6 mai - etapa 3. Distanţă: 72,9 km. Diferenţă de nivel: 981 metri.
  • Prima etapă de munte, va avea un final în căţărare, astfel că cei mai subţiri oameni din pluton vor avea ocazia să îşi testeze picioarele.
7 mai - etapa 4. Distanţă: 42,6 km. Diferenţă de nivel: 147 de metri
  • O altă rundă destinată sprinterilor, se anunță o prezență masivă a celor mai rapizi rutieri din pluton.
8 mai - etapa 5. Distanţă: 46,5 kilometri. Diferenţă de nivel: 1710 metri
  • "Etapa regină", cu final pe Alpe du Zwift. Aici se vor face cu siguranţă cele mai mari diferenţe.
Canalele Eurosport nu sunt disponibile în rețelele Telekom și NextGen, însă ele se regăsesc în continuare la principalii operatori de pe piață. Pentru a le putea urmări din nou, vă rugăm să le solicitați operatorului Telekom, prin apel la Serviciul Relații Clienți (021.404.1234 / 0766.12.1234) sau pe canalele oficiale de comunicare ale acestuia.
Ciclism
David Gaudu a câștigat ultima etapă din Turul Luxembourgului! Almeida s-a impus la general
ACUM 12 ORE
Tour de Luxembourg
Bauke Mollema, căzătură teribilă în Turul Luxembourgoului
IERI LA 15:52