Un adevărat fenomen la juniori, unde îşi surclasa adversarii atacând cu zeci de kilometri înainte de final, ca în perioada romantică a ciclismului, Remco a intrat imediat în atenţia formaţiilor de World Tour. Patrick Lefevere nu îl putea rata, astfel că Evenepoel a ajuns la cea mai puternică echipă de clasice, Deceuninck - Quick Step, care i-a oferit un contract valabil până în 2023.

Deşi mulţi anticipau că adaptarea va fi greoaie, fiind unul dintre puţinii juniori care semnează direct cu o formaţie de World Tour, belgianul a avut un sezon 2019 incredibil. A câştigat, printre altele, Clasica San Sebastian, devenind campion european în proba de contratimp şi medaliat cu argint la Campionatele Mondiale, în aceeaşi probă.

Vuelta a España
Dezvăluirile lui Froome, după ce a pierdut peste 11 minute în prima etapă din Vuelta
ACUM 6 ORE

Acum, cu un an de experiență în plutonul profesionist, mulți se întrebau care va fi traiectoria sa. Fiind la o echipă belgiană, care are construit aproape tot lotul pentru a câștiga clasicele, și descurcându-se fantastic la juniori în aceste curse, era o discuție în privința dezvoltării lui Remco în această direcție. Totuși, el măsoară doar 171 cm și cântărește 60 de kilograme, astfel că, deși dezvoltă o putere incredibilă, i-ar fi fost greu să se lupte, pe termen lung, cu un Mathieu van der Poel, Wout Van Aert sau Peter Sagan. Deceuninck știa asta foarte bine, astfel că toată pregătirea lui Evenepoel are în vedere transformarea lui într-un rutier de general, capabil să domine Marile Tururi în următoarea decadă.

Programul sezonului s-a comprimat teribil, astfel că belgienii au avut de ales între a-l trimite pe Evenepoel în Amstel Gold Race și Liege–Bastogne–Liege (clasicele pe pavate ieșiseră deja din discuție, dar cursele din Ardeni erau un obiectiv) și Giro. S-a ales această din urmă variantă, așa cum a dezvăluit Lefevere.

"Remco va merge în Giro. Nu vrem să ne abatem de la planul nostru cu el, deși e păcat că nu va putea participa în Liege-Bastogne-Liege", a anunțat Patrick Lefevere pentru Extra Time Koers.

Contador crede că Evenepoel poate câștiga Giro încă de la debut

Remco va rata oportunitatea de a deveni cel mai tânăr câștigător de Giro din istorie, din cauza amânării cursei, astfel că recordul lui Coppi, care în 1940 câștiga Turul Italiei la 20 ani și 8 luni va rămâne în picioare probabil pentru totdeauna.

Dar să obțină victoria finală într-un mare tur ar fi oricum o performanță fabuloasă pentru Evenepoel. Iar Alberto Contador, expert Eurosport și fost câștigător al tricoului roz în două rânduri (2008 și 2015. "El Pistolero" se impusese și în 2011, dar acea victorie i-a fost retrasă, după scandalul de dopaj în care a fost implicat), pariază pe el. Totul depinde de modul în care se va recupera belgianul și de cât de proaspăt va fi în a treia săptămână, în condițiile în care va fi în premieră într-o cursă atât de lungă.

"Sunt sigur că poate câștiga deja Giro anul acesta. Toate datele pe care le am despre el indică acest lucru, dar trebuie văzut cum se va descurca zi după zi. Un tur de trei săptămâni e total diferit și el va fi la prima astfel de încercare. Sunt curios dacă va putea fi la fel de puternic și în a treia săptămână", a spus Contador.

Alegerea lui Deceuninck - Quick Step este cum nu se poate mai inspirată, mai ales că echipele vor fi împărțite în acea perioadă între Giro și Vuelta, competiții care se vor suprapune câteva zile. Ca atare, va conta mult mai mult forța individuală, spre deosebire de Turul Franței, unde formații ca Ineos sau Jumbo Visma vor veni cu tot ce au mai bun și vor fi imposibil de bătut.

"Cred că Deceuninck-Quick-Step a luat decizia bună de a îi oferi lui Evenepoel debutul în Giro anul acesta. Nu pentru că ar fi o competiție fără multe valori, pentru că sunt convins că mulți rutieri buni vor merge în Turul Italiei, ci pentru că e o cursă în care echipele nu contează atât de mult. În Giro, vorbim mult mai mult despre o luptă ciclist vs ciclist, în timp ce în Turul Franței totul e mai tacticizat. În plus, acolo ai nevoie de o echipă foarte puternică în munți, care să te protejeze, iar Deceuninck nu dispune în acest moment de așa ceva", a mai spus Contador.

Giro, pe placul lui Evenepoel

O particularitate a Turului Italiei 2020 va fi reprezentată de etapele foarte lungi. În nu mai puțin de 5 etape, rutierii vor avea de parcurs mai mult de 200 de kilometri. Acest lucru îi convine lui Evenepoel, care a demonstrat de anul trecut că se simte excelent după o zi lungă.

Cel mai mare avantaj e însă reprezentat de contratimp. În condițiile în care Turul Franței propune doar 36 de kilometri de contra-cronometru, rutierii care excelează în această probă vor fi extrem de motivați de Giro, care însumează 58,8 kilometri de contratimp. Inclusiv o etapă finală, la Milano, în lungime de 16,5 kilometri.

Totul va depinde însă de modul în care Evenepoel va putea să gestioneze etapele montane de final, Madonna di Campiglio, Laghi di Cancano și Sestriere fiind locația finishurilor ultimelor runde alpine. Toate aceste runde se vor încheia în cățărare, iar altitudinea la care se va ajunge va depăși de fiecare 1500 de metri.

Canalele Eurosport nu sunt disponibile în rețelele Telekom și NextGen, însă ele se regăsesc în continuare la principalii operatori de pe piață. Pentru a le putea urmări din nou, vă rugăm să le solicitați operatorului Telekom, prin apel la Serviciul Relații Clienți (021.404.1234 / 0766.12.1234) sau pe canalele oficiale de comunicare ale acestuia.

Ciclism
Primoz Roglic și-a respectat statutul de favorit și a câștigat prima etapă din Vuelta 2020
ACUM 21 ORE
Ciclism
Slovenii sunt de neoprit în ciclism! Jan Tratnik a câștigat superb etapa a 16-a din Giro 2020!
ACUM O ZI