Acesta articol face parte din seria #VoiAlegețiNoiScriem. Articolul a fost cel mai votat de fanii Eurosport pe pagina de Facebook. Sâmbătă seară fanii vor putea vota un nou articol! Precedentul articol votat de fani: Adevărata poveste a lui Fergus Suter, primul fotbalist profesionist din istorie
Am așteptat mult timp și am lucrat din greu pentru a reuși acest record. Era lui Sutil se încheie și începe era lui Hulkenberg | Nico Hulkenberg, în 2017
Nico Hulkenberg trata cu umor momentul negru. Marele Premiu din Singapore în 2017 l-a dus în istorie cu o contraperformanță: era a 129-a cursă din Formula 1 și în niciuna dintre acestea nu a reușit să prindă podiumul. Recordul a fost dus mai departe, fiind în prezent la 177 și, probabil, acesta va fi numărul la care se va opri.
Tenis
Simona Halep, declaraţii de mare campioană pentru The Times, după ce Wimbledon a fost anulat
03/04/2020 LA 11:43
Un lucru este clar: nu există pilot slab în Formula 1. Doar 20 pot să obțină un loc într-o mașină într-un sezon și doar cei mai buni piloți din lume pot să spere că vor avea o asemenea ocazie. Nico Hulkenberg este unul dintre cei mai buni piloți din lume și a fost în Formula 1 între 2010 și 2019, cu un an de pauză, în 2011. Însă Hulkenberg a scris o istorie negativă în F1, lucru pe care puțini l-ar fi anticipat în condițiile în care destinul lui părea unul clar: viitor campion mondial.
Nu a câștigat titlul mondial, nu a câștigat nicio cursă, nu a prins niciun podium. Iar în sezonul din 2020 nu avea nici loc în vreo echipă după ce Renault a decis să-l înlocuiască cu Esteban Ocon. La 32 de ani, cariera lui Nico Hulkenberg în Formula 1 pare încheiată.
https://i.eurosport.com/2020/04/03/2802613.jpg

Drumul spre Formula 1

Am avut o copilărie clasică pentru germani. Am mers la o școală normală și făceam ce fac toți copiii. Am o soră cu 5 ani mai în vârstă și mereu mă tachina. Mă închidea într-o cameră dacă voiam să mă uit la un alt program la TV. În ceea ce privește cursele, aveam un prieten care avea cursele de karting ca hobby și am mers într-o duminică în Olanda pe un circuit. Înainte să întrebi, orașul unde am crescut, Emmerich, este la 2 kilometri de granița cu Olanda. M-am suit în kart și, din fericire pentru mine, tatăl și bunicul meu erau mari fani ai curselor. Odată ce am urcat în kart, asta a fost. Am fost foarte rapid din prima clipă și mi-am spus că asta vreau să fac cu viața mea | Nico Hulkenberg în 2012
La 15 ani, Hulkenberg concura prima dată în Campionatul Național de Karting, nivel KF3. Termina pe primul loc și avansa către KF1 unde a fost din nou campion. În 2005 schimba echipa, trecând la JK Racing, și câștiga 8 din cele 20 de curse în Formula BMW ADAC, cu 14 podiumuri. În Formula BMW World Final a terminat pe poziția a 3-a. Progresul a continuat către Formula 3 în Germania, acolo unde a obținut poziția a 5-a la final. În 2007 a trecut la seria Euro din Formula 3, obținând 4 victorii în cele 20 de curse și locul 3 la final, însă a câștigat Masters of Formula 3. Anul următor, locul 1 la general în Formula 3 și locul 2 la Masters of Formula 3. Deja erau mulți ochi pe puștiul din Germania, o țară care a oferit atât de mulți campioni în lumea curselor.
Cei care au făcut primii mutarea au fost cei de la Williams. Sir Frank Williams l-a descris pe Nico așa cum nu o mai făcuse de când Juan Pablo Montoya o alegea pe Williams în 2001. "Să spunem că suntem inspirați de Nico este doar un joc de cuvinte. Am văzut ce e în stare să facă într-o mașină, cu siguranță considerăm că are ce are nevoie. Este un tigru și considerăm că e incredibil". Williams îl urmărea pe Hulkenberg încă din sezonul 2006/2007 când "Hulk" a câștigat titlul A1GP. Colegul din primul sezon urma să fie Rubens Barrichello, cel care venea de la Brawn GP, echipă cumpărată ulterior de Mercedes-Benz.
Deși avea doar 22 de ani și puțină experiență, Hulkenberg a dat dovadă de maturitate și forță mentală, lucru vizibil în primele curse din acel sezon de debut. Hulkenberg nu a avut traseul altor piloți din Marele Circuit: Hamilton, de exemplu, a fost pregătit încă de la 13 ani pentru Formula 1. Cei de la McLaren l-au crescut pentru acest lucru și englezul a confirmat apoi, ajungând în prezent la 6 titluri mondiale.
Hulkenberg s-a mutat la Oxford, aproape de fabrica Williams, și a lucrat non-stop alături de inginerii constructorului auto: studia datele, ajuta la construirea unor părți, lucra alături de mecanici, a devenit un membru al echipei.
Timpul meu petrecut acolo nu m-a făcut să fiu mai rapid într-un lap, dar m-a făcut un pilot mai complet. Am lucrat în diferite zone ale fabricii și am învățat ce se întâmplă într-o mașină de Formula 1. Îmi place partea tehnică din sport și vreau să știu despre ce vorbesc inginerii când vorbesc despre schimbări ale set-up-ului | Nico Hulkenberg
Însă startul de sezon promițător în care a obținut primul punct în cursa a 3-a din Malaezia nu a continuat în aceeași notă. A reușit să obțină primul pole-position din carieră în Brazilia, însă nu a putut ține ritmul în cursă, fiind depășit de alți piloți cu mașini mai puternice, terminând pe locul 8. Absența rezultatelor și posibilitatea de a-l aduce pe Pastor Maldonado, cel care venea și cu un suport financiar la echipă, i-a determinat pe cei de la Williams să renunțe la Hulkenberg după un sezon. În sezonul următor, Nico nu a prins vreun loc în primii 20 de piloți, fiind rezerva celor de la Force India.
https://i.eurosport.com/2015/10/11/1709654.jpg

Revenirea în Formula 1

Doar rezervă în 2011, Hulkenberg a pierdut un an. Singura lui șansă de a impresiona era faptul că putea concura vineri seara într-o sesiune de antrenament. A profitat la maxim de cele 14 sesiuni de antrenament iar anunțul că Force India va renunța la Sutil a venit cum nu se putea mai bine. Hulkenberg a profitat de șansa avută.
Fiecare pilot vrea să fie în cursă și să stai să urmărești de la boxe sau din garaj este neplăcut. Chiar dacă mașina era dificilă, preferam să concurez în loc să fiu al 3-lea șofer. A fost un an irosit. Ar fi trebui să concurez, nu să mă uit. Dar chiar dacă nu concuram, tot am învățat. Sunt un pilot foarte diferit față de cel care eram la începutul lui 2010, am câștigat foarte multă experiență chiar dacâ am pilotat puțin. Nu a fost ce speram dar până la urmă a fost decizia bună pentru că acum m-am întors | Hulkenberg în 2012
Paul Di Resta a fost colegul de echipă al lui Hulkenberg în acel sezon, pilotul cu care se putea compara, având aceeași mașină. Iar Hulkenberg s-a descurcat mai bine în acel sezon, terminând cu 17 puncte în plus. Cel mai bun rezultat a fost în Belgia, unde a terminat pe locul 4. A fost pe locul 2 mult timp, însă o ieșire la boxe l-a costat un loc în fața lui Kimi Raikkonen iar apoi Sebastian Vettel l-a depășit și el. În ultima cursă a sezonul, în Brazilia, Hulkenberg a început excelent după ce a plecat de pe poziția a 6-a: după 19 ture, era pe primul loc! A fost depășit ulterior de Hamilton și a fost implicat într-un accident cu englezul ce i-a adus o penalizare. A terminat cursa doar pe locul 5, însă în clasamentul piloților a fost pe poziția a 11-a!
Plecarea de la Force India părea o certitudine și mult timp s-a discutat despre varianta Ferrari. În aceștia l-au adus ales pe Kimi Raikkonen. Cei de la Sauber au decis să-l aducă pe Hulkenberg în locul lui Kamui Kobayashi în sezonul din 2013, însă cel mai bun rezultat a fost un loc 4 în Coreea. Totuși, a terminat pe poziția a 10-a în clasamentul piloților cu 51 de puncte, reușind să adune puncte în 10 dintre curse.
Autosport l-a plasat pe Hulkenberg pe locul 4 în clasamentul piloților din 2013, după Vettel, Alonso și Hamilton. În ciuda mașinii inferioare adversarilor, în ciuda faptului că este un tip înalt, ceea ce îl face mai greu decât alți piloți iar acest lucru poate să coste în timpul curselor (10kg în plus înseamnă în medie 0.3 secunde pe un circuit), iar Hulkenberg avea 13 kilograme în plus față de colegul său de la Sauber. Cu toate astea, Nico a terminat cu 6 poziții și 45 de puncte peste colegul său.
Sezonul 2014 nu i-a adus saltul către o altă echipă care să se lupte pentru câștigarea titlului în Formula 1, ci o revenire la Force India. Iar Hulkenberg a reușit un nou sezon bun, terminând pe poziția a 9-a cu 96 de puncte. A încheiat pe poziția a 5-a în Malaezia, Bahrein, Monaco și Canada. Sezonul următor l-a găsit tot la Force India, însă mașina constructorului în 2015 a dezamăgit. A terminat pe locul 10 cu 58 de puncte, cea mai bună poziție fiind 6 în Austria și Brazilia. Un nou loc 9 în clasamentul piloților în 2016 i-a adus transferul la Renault.
https://i.eurosport.com/2019/02/22/2528755.jpg

Perioada la Renault

A venit momentul schimbării pentru Hulkenberg. La 29 de ani, germanul ratase oportunități de a merge la constructori cu mașini superioare, făcând pași în lateral. Rezultatele sale, deși bune în condițiile date, nu îl mai făceau un pilot atragător pentru granzi în condițiile în care apăreau noi piloți promițători și mai tineri. Astfel, Hulkenberg a ales Renault. Deși terminase pe locul 9 în clasamentul constructorilor, Renault părea o echipă mult mai capabilă să-i ofere o mașină competitivă lui Hulkenberg decât putea Force India, o echipă cu resurse financiare mai mici.
Renault a terminat pe locul 6 în acel sezon cu Hulkenberg aducând 43 din cele 57 de puncte. Tot locul 10 în clasamentul piloților, cu 4 curse în care a terminat pe poziția a 6-a: în Spania, la Silverstone, în Belgia și în Brazilia. Însă rezultatul per-total al echipei era dezămăgitor, mașina fiind considerată a 4-a ca posibilități, după cele ale Mercedes, Ferrari și Red Bull.
În sezonul următor l-a avut alături pe Carlos Sainz, cel care îi luase locul lui Jolyon Palmer în ultimele 4 curse din sezonul precedent. Sezonul 2018 s-a dovedit a fi cel mai bun din cariera lui Hulkenberg în ceea ce privește poziția finală în clasamentul piloților, 7, însă poziția a 5-a a fost cea mai bună reușită în acel sezon, în Germania. Hulkenberg era primul pilot în clasament după cei 6 de la granzii Mercedes, Ferrari și Red Bull iar lucrurile păreau să se îndrepte în direcția dorită, cu atât mai mult cu cât Renault a anunțat aducerea lui Daniel Ricciardo pentru sezonul 2019.
Presiunea creștea însă pentru Hulkenberg, cel care declara înainte de startul sezonului că "viitorul meu în Formula 1 depinde de acest duel", făcând referire la rivalitatea cu Ricciardo, cel care devenea numărul 1 în viziunea celor de la Renault.
Transferul lui Ricciardo de la Red Bull s-a dovedit a fi unul neinspirat: australianul a terminat doar pe poziția a 9 în clasamentul piloților, cu un singur loc 4 obținut în Italia. Însă Hulkenberg nu a reușit să profite în niciun fel de evoluțiile sub așteptări ale lui Ricciardo. Din contră, germanul a făcut cel mai slab sezon al său în Formula 1 de la cel de debut, terminând pe locul 14 cu 37 de puncte și un loc 5, tot în Italia, astfel că și în acea cursă a fost eclipsat de colegul său.
În septembrie 2019 a venit vestea: Renault a decis să-l înlocuiască pentru 2020 cu Esteban Ocon astfel că Hulkenberg își pierdea locul. Singura variantă pentru a rămâne în Formula 1 părea Haas, însă aceștia au ales să continue cu Romain Grosjean.
Astfel, Nico Hulkenberg își încheie momentan cariera în Formula 1 cu recordul negativ de 177 de curse fără să obțină un podium. Un pilot pe care mulți pariau în urmă cu un deceniu, însă pentru care nu a fost niciodată momentul potrivit. A fost mereu în lupta "de mijloc" dintre constructori și, cu toate că a arătat consistență pe parcursul unui sezon întreg astfel încât să depășească per-total piloții cu care se lupta, lipsa unei victorii a pus un mare semn de întrebare în ceea ce îl privește. Iar acum l-a scos din Formula 1, fiind greu de crezut că va mai putea reveni.
Canalele Eurosport nu sunt disponibile în rețelele Telekom și NextGen, însă ele se regăsesc în continuare la principalii operatori de pe piață. Pentru a le putea urmări din nou, vă rugăm să le solicitați operatorului Telekom, prin apel la Serviciul Relații Clienți (021.404.1234 / 0766.12.1234) sau pe canalele oficiale de comunicare ale acestuia.
Formula 1
Lando Norris, primul pole position din carieră, la Soci! Verstappen pleacă din ultima poziție
25/09/2021 LA 15:22
Formula 1
A treia sesiune de antrenamente pentru MP al Rusiei, anulate din cauza ploii
25/09/2021 LA 09:50