Echipele din Formula 1, acord pentru schimbarea formatului! Cum va arăta week-end-ul de la Baku

FIA și echipele din Formula 1 au avut o ședință lungă după Marele Premiu al Australiei, în care s-a discutat despre schimbarea formatului la Grand Prix-urile care prevăd curse de sprint, 6 la număr în acest sezon. Conform presei de specialitate, șefii din "Marele Circ" au primit acordul pentru un format mai dinamic, unul care va duce la creșterea spectacolului în cursele de sprint.

Lewis Hamilton et Max Verstappen lors du GP de Sao Paulo 2022

Credit imagine: Getty Images

Formula 1 este într-o schimbare continuă de câțiva ani încoace, FIA încercând să găsească cele mai bune soluții pentru creșterea popularității acestui sport. În urmă cu doi ani s-au introdus cursele de sprint la 3 Mari Premii dintr-un sezon, iar publicul a gustat această inovație, astfel că în acest an vom avea 6 etape de acest gen.
Totuși, formatul avea lipsurile sale, deoarece ordinea pe grila de start în competiția propriu-zisă era dată de rezulatele finale din cursa de sprint, astfel că piloții riscau foarte puțin sâmbăta, pentru a nu pierde poziții pentru competiția propriu-zisă.
Stefano Dominicali, CEO-ul Formulei 1, a venit de curând cu o idee de a elimina aceste minusuri și a propus modificarea formatului în etapele cu întreceri de sprint. Conform motorsport.com, șefii din Formula 1 și reprezentanții celor 10 echipe au avut o ședință lungă după Marele Premiu al Australiei, în care s-a discutat pe acest subiect, iar echipele și-au dat acordul pentru schimbare.
Chiar dacă nu e oficial deocamdată, oficialii Formulei 1 au început demersurile pentru modificarea regulamentului și sunt șanse mari ca aceasta să se producă înainte de Marele Premiu al Azerbadjanului (28-30 aprilie), primul la care vom avea cursă de sprint în acest sezon.

FIA și echipele din Formula 1 au bătut palma pentru modificarea formatului la etapele cu sprint

Marea schimbare constă în faptul că sprintul și cursa propriu-zisă nu vor mai fi legate în niciun fel între ele. Ca atare, vinerea va avea loc o sesiune de antrenamente și apoi calificările pentru cursa propriu-zisă, de duminica. Calificările se vor desfășura exact după acelelași reguli ca și până acum.
Sâmbăta va fi o zi dedicată exclusiv sprintului, dar aici intervine o nouă modificare majoră. Ordinea plecării în cursa de aproximativ 100 de kilometri va fi stabilită după o nouă sesiune de calificări, care va avea tot 3 faze, Q1, Q2 și Q3, dar ceva mai scurte (12, 10 și 8 minute). Apoi, piloții vor putea să lupte fără riscuri pentru puncte, deoarece duminica se va pleca după ordinea deja stabilită vineri, în prima sesiune de calificări. La sprint vor puncta primii 8 clasați (locul 1 - 8 puncte, locul 2 - 7 puncte, etc).
Principala temere a echipelor privind acest format este legată de eventualele accidente, care vor reprezenta adevărate găuri în bugete în vederea dezvoltării monoposturilor în vară. Totuși, există un feed-back pozitiv în general și e foarte probabil ca la Baku fanii și piloții să experimenteze pentru prima dată noul format.
Schimbarea regulilor în week-end-urile cu sprint presupune și suplimentarea seturilor de pneuri pentru fiecare echipă în parte. Sursa citată notează că pneurile Pirelli sunt deja în drum spre Azerbadjan, dar există suficient timp la dispoziție să se trimită unele în plus.
În urmă cu câteva zile, Max Verstappen și-a manifestat nemulțumirea față de schimbările frecvente la formatul etapelor din Formula 1 și chiar a subliniat că dacă numărul curselor de sprint va crește pe viitor el se va retrage din Formula 1.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Distribuie acest articol
Promo
Promo