Franța a câștigat Liga Națiunilor după o finală cu Spania, scor 2-1. Golul doi marcat de Kylian Mbappe în minutul 81 a fost însă controversat.
Francezul a plecat de la limita offside-ului și l-a învins pe Unai Simon. Golul a fost validat după consultarea VAR, însă reluările i-au determinat pe spanioli să reacționeze dur.
Calificările pentru Cupa Mondială UEFA
Șoc în Portugalia! Ronaldo, la baraj după un gol în ultimele minute! Rezultatele serii în Europa
14/11/2021 LA 21:44

Scandal mare după Franța - Spania în Liga Națiunilor

"Controversă uriașă!", a titrat Marca, în timp ce Mundo Deportivo a susținut: "Franța trece în avantaj cu scandal".
Eduardo Garcia, prezentator la Onda Cero, citat de Digi Sport, a susținut: "Faptul că acest gol nu a fost anulat este una dintre cele mai mari rușini din istoria VAR. E cea mai mare eroare de când există VAR. E un offside care trebuia semnalizat de asistent, nu de VAR".
https://i.eurosport.com/2021/10/10/3234942.jpg
În schimb, fostul arbitru Iturralde Gonzalez a declarat că decizia este corectă în cazul în care Eric Garcia a atins mingea înainte ca aceasta să ajungă la Mbappe: "Eric se aruncă pentru a încerca să respingă. Dacă o atinge, e gol. Mbappe nu influențează faza. Regulamentul vorbește doar despre influențarea fazei".
Arbitrul partidei de la Milano a fost englezul Anthony Taylor.

Verdictul lui Ion Crăciunescu după faza care a decis finala

Pe tema acestei controverse a vorbit și Ion Crăciunescu la emisiunea "Fotbal European" de la Digi Sport. Fostul arbitru internațional a dat verdictul:
"Jucătorul se află în poziție de ofsaid în momentul în care pleacă mingea, se afla mai în față, în mod cert. Acum, pe parcurs, în momentul în care mingea se deplasează spre el (n.r. - Mbappe), un apărător (n.r. – Eric Garcia) încearcă să joace mingea prin alunecare. Apărătorul atinge mingea, care ajunge apoi la jucătorul care era în poziție de ofsaid.
Dacă apărătorul nu juca mingea, se considera că este ofsaid. Fundașul a vrut să joace mingea și a jucat-o defectuos, pentru că a atins-o. Dacă el n-o atingea, atunci golul era anulat pentru ofsaid. Și eu am dubii dacă a atins-o sau nu, dar asta văd doar cei de la VAR. Mă induce în eroare faptul că mingea nu-și schimbă traiectoria.
Ca să înțeleagă toată lumea și să nu mai fie confuzie, una este când vine mingea dintr-un adversar și nu ia în calcul, alta este să vină mingea de la un adversar și eu să încerc să joc mingea, să o degajez, dar nu reușesc și o lovesc foarte puțin. Nu s-a semnalizat ofsaid la Mbappe pentru că devine ofsaid numai dacă ar obține un avantaj. El a obținut un avantaj numai după ce adversarul a jucat mingea.
Nu contează dacă fundașul atinge sau joacă mingea. Nu scrie nicăieri la regulament că trebuie să aibă fundașul mingea sub control pentru a nu fi ofsaid. A vrut să joace mingea, e clar, a fost greșeala lui. Nu se mai ia în calcul primul moment, când a plecat mingea. Asta e regula, n-ai ce să faci".
Franța a câștigat în premieră Liga Națiunilor.Prima ediția a fost adjudecată de Portugalia, în urmă cu 2 ani.
Calificările pentru Cupa Mondială UEFA
Spectacol total la Paris! Franța și Belgia, calificate la turneul final! Rezultatele zilei în Europa
13/11/2021 LA 14:48
Liga
Casillas a spus tot! Ce echipă din Spania are șanse la trofeul UCL și cum va fi în Qatar
12/11/2021 LA 13:29