Cele mai populare
Toate sporturile
Afișează toate

Lionel Messi, lovitura financiară a carierei: cum face 14 milioane de dolari în 30 de secunde, în timpul Super Bowl

Cristian Mihală

Actualizat 10/02/2024 la 13:46 GMT+2

Lionel Messi va participa în prima sa reclamă care va fi difuzată în timpul Super Bowl, eveniment sportiv care generează de departea cea mai mare audienţă în America de Nord. Starul argentinian a primit 14 milioane de dolari pentru cele 30 de secunde aferente clipului publicitar.

China zieht Konsequenzen aus Messi-Ärger

Credit imagine: SID

Sute de milioane de oameni se vor strânge în fața televizoarelor lor în noaptea dinspre duminică spre luni pentru unul dintre cele mai importante evenimente sportive desfășurate anual, Super Bowl. Finala NFL (campionatul de fotbal american din SUA) le pune față în față pe Kansas City Chiefs și pe San Fransisco 49ers.
Pe lângă spectacolul din teren, an de an publicitari se luptă pentru a găsi spaţiu de reclamă în timpul Super Bowlului, brandurile mari fiind extrem de interesate să îşi afişeze produsele în timpul acestui eveniment. Nu e vorba doar de notorietatea dobândită ca urmare a audienţei uriaşe, ci şi de chestiune de statut, de prestigiu.
Odată cu transferul în MLS, la Inter Miami, Lionel Messi a devenit unul dintre cele mai atractive personaje pentru reclame, în SUA. Şi, potrivit New York Times, el va apărea într-o reclamă de 30 de secunde la Michelob Ultra (un brand de bere foarte cunoscut peste ocean). E prima apariţie a campionului mondial la un spot publicitar din cadrul Super Bowl, iar cel considerat de specialişti cel mai mare jucător din istorie va fi remunerat pe măsură. Potrivit sursei citate, Leo va încasa 14 milioane de euro de la producătorul de bere pentru apariţia în reclama de 30 de secunde.
Astfel, deşi Messi a părut că face o alegere greşită financiar când a decis să accepte MLS-ul în detrimentul sutelor de milioane de dolari puşi la bătaie de arabi, e foarte posibil ca lucrurile să nu stea chiar aşa. Vizibilitatea pe care o are în SUA îi aduc argentinianului sume uriaşe din publicitate, lucru care poate să echilibreze serios balanţa.
Alte super-staruri care o să apară luni dimineaţa în reclamele din timpul Super-Bowl sunt Jennifer Aniston şi David Schimmer (celebri pentru rolurile din Friends), Taylor Swift, Peyton Manning sau rapperul Post Malone.

Chinezii au anulat un amical al Argentinei din cauza situaţiei lui Lionel Messi

Autorităţile sportive din China au anulat meciul amical de fotbal pe care Argentina urma să îl dispute luna viitoare împotriva Nigeriei în oraşul chinez Hangzhou, pe fondul nemulţumirii stârnite de Lionel Messi, care nu a jucat săptămâna trecută într-o partidă a echipei sale de club, Inter Miami, în Hong Kong, informează Reuters.
Argentina urma să evolueze împotriva Nigeriei la Hangzhou, înainte de a întâlni Cote d'Ivoire la Beijing, dar faptul că Messi nu a jucat duminică pentru Inter Miami la Hong Kong a provocat furia fanilor.
Organizatorii din Hong Kong ai meciului dintre o selecţionată şi Inter Miami, de săptămâna trecută, în care nu a jucat Messi, vor rambursa 50% din preţul biletelor, ca răspuns la criticile fanilor nemulţumiţi că starul argentinian a evoluat în Japonia câteva zile mai târziu.
Reacţia s-a intensificat vineri, când autorităţile sportive din Hangzhou au declarat că amicalul Argentinei împotriva Nigeriei nu va mai avea loc.
"Ca eveniment comercial, o companie şi naţionala de fotbal a Argentinei au negociat ca echipa să joace un meci amical în luna martie a acestui an în oraşul Hangzhou. Având în vedere motivele actuale bine cunoscute, potrivit autorităţilor competente, condiţiile de desfăşurare a meciului amical nu sunt îndeplinite, prin urmare noi am decis anularea acestuia", au declarat autorităţile din Hangzhou într-un comunicat.
Deocamdată nu este clar dacă va fi anulat şi celălalt meci amical al Argentinei, împotriva Cote d'Ivoire, de la Beijing.
Federaţia chineză de fotbal nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii trimise prin e-mail în afara programului normal de lucru. Nici Federaţia argentiniană de fotbal nu a răspuns imediat unei cereri de comentarii trimise prin e-mail.
Tatler Asia, companie privată de publicitate şi lifestyle, a declarat pe pagina sa de Instagram că este ''profund întristată'' şi ''dezamăgită'' că suporterii nu l-au putut vedea pe Messi pe teren la meciul de duminică din Hong Kong.
Miercuri, argentinianul în vârstă de 36 de ani a intrat în minutul 60 al meciului de la Tokyo dintre Inter Miami şi Vissel Kobe, multe locuri de pe Stadionul Naţional Japoniei rămânând neocupate, cu doar 28.614 de bilete vândute.
Meciul din Hong Kong a atras 40.000 de fani, unii spectatori plătind până la 640 de dolari americani (5.000 dolari Hong Kong) pe bilet. Toate biletele pentru meci cumpărate de pe canalele oficiale pot primi o rambursare de 50%, a spus Tatler, care a negociat cu guvernul din Hong Kong pentru a rezolva problema.
Aşa cum s-a anunţat, Inter Miami şi-a cerut scuze după ce Messi nu a putut juca în Hong Kong.
Messi, de opt ori câştigător al Balonului de Aur, nu s-a încălzit duminică în faţa celor 40.000 de spectatori de pe stadionul din Hong Kong, deoarece stafful medical al lui Inter Miamo a hotărât că pentru el şi pentru coechipierul său Luis Suarez este prea riscant să joace.
"În ciuda celor mai bune intenţii ale noastre, înţelegem că a existat o dezamăgire din cauza absenţei lui Lionel Messi şi Luis Suarez la meciul de duminică şi ne pare rău că cei doi jucători nu au putut participa", a indicat clubul din Florida într-un comunicat.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Subiecte asemănătoare
Distribuie acest articol
Promo
Promo