Vafaei, controversă uriașă la Openul Irlandei de Nord, după ce a fost penalizat pentru un fault rar

A doua zi de concurs de la Openul Irlandei de Nord a produs o surpriză uriașă, Hossein Vafaei fiind învins cu 4-2 de veteranul Jimmy White. Partida a fost decisă în mare măsură de un fault incredibil al iranianului, care a așezat bila albă în afara D-ului, după un fault al advesarului. Arbitrul l-a lăsat să execute și imediat l-a penalizat pe Vafaei, iscându-se o mare controversă.

Controversă uriașă la Openul Irlandei de Nord, după un fault incredibil al lui Hossein Vafaei

Sursa video: Eurosport

Jimmy White a ajuns la 62 de ani, dar continuă să joace la cel mai înalt nivel, iar la Openul Irlandei de Nord a obținut una dintre cele mai importante victorii ale sale în ultimii ani. "The Wirlwind" l-a învins în turul 1 pe Hossein Vafaei, un jucător clasat pe locul 24 în lume și care e cu 32 de ani mai tânăr.
White s-a impus cu 4-2, dar finalul de meci a fost marcat de o mare controversă. Vafaei conducea cu 65-57 în jocul 6 și a beneficiat de un fault al adversarului, care a trimis bila albă în buzunar. Astfel, iranianul avea dreptul să reia jocul plasând bila albă oriunde dorește în interiorul D-ului (zona unde sunt amplasate bilele colorate inferioare).
Vafaei a pus alba în apropierea punctului bilei galbene și a trimis o bilă roșie în buzunar, deschizându-și drumul către câștigarea jocului, dar imediat arbitrul Kevin Dabrowski a anunțat fault. Iranianul a rămas uimit și a întrebat pentru ce a fost penalizat, iar oficialul i-a explicat că a plasat bila albă în afara D-ului. Regulamentul prevede ca în astfel de cazuri, jumătate de bilă trebuie să fie în interiorul D-ului, ceea ce nu s-a întâmplat.

Hossein Vafaei, penalizat pentru un fault incredibil în meciul pierdut cu Jimmy White la Openul Irlandei de Nord

"Prințul Persiei" nu a fost de acord și a urmat un dialog în contradictoriu cu arbitrul, dar acesta a rămas ferm pe poziție. Oficialul i-a invitat pe cei doi jucători să se uite la reluare, iar Vafaei nu a fost convins nici așa. Totuși, Dabrowski și-a menținut decizia inițială, pe care iranianul a acceptat-o, deși părea convins că i s-a făcut o nedreptate. White a intrat la masă și a reușit un break câștigător, obținând victoria.
După partidă, Alan McManus a explicat în studio-ul Eurosport că principala vină pentru controversa creată îi aparține lui Vafaei, pentru că nu l-a întrebat pe arbitru înainte să execute lovitura dacă a așezat regulamentar bila albă.
"Vina este a jucătorului, acesta este primul lucru de spus. Jucătorul este responsabil pentru așezarea corectă a bilei în D. Acesta nu este fotbal (n.r. unde se consideră că mingea este în afara terenului doar dacă a depășit linia cu întreaga circumferință), este total diferit. Bila alba nu poate atinge linia. Deci, bila este mai mult afară decât înăuntru și practic la asta trebuie să se uite arbitrul.
Dar încă un lucru, jucătorul în cauză îl poate întreba pe arbitru când plasează bila albă. Arbitrul este obligat să răspundă da sau nu, la fel de simplu.
"Așa se clarifică lucrurile. Înseamnă că Kevin Dabrowski, în opinia mea, a procedat corect. Cred că aceasta este dovada concludentă că a fost o decizie bună. A fost dur pentru Hossein Vafaei, bineînțeles că a fost, dar arbitrul a avut dreptate și depinde de jucător să se asigure că alba este în interiorul D-ului", a spus McManus.
Pentru un loc în optimile de finală ale Openului Irlandei de Nord, Jimmy White se va duela cu Martin O'Donnell, care a produs la rândul său o surpriză în primul tur, învingându-l în joc decisiv pe Zhang Anda (4-3). Competiția de la Belfast continuă astăzi, LIVE pe Eurosport și Max, jucători precum Kyren Wilson, Mark Williams, Judd Trump sau Shaun Murphy urmând să fie în acțiune.
Alătură-te celor Mai mult de 3 milioane de utilizatori în app
Fii la curent cu cele mai noi știri, rezultate și sporturi în direct
Descarcă
Distribuie acest articol
Promo
Promo