Naomi Osaka a fost în centrul unui episod extrem de controversat, care a făcut înconjurul lumii în ultimele zile. Înaintea turneului de la Roland Garros, nipona a anunțat că va boicota conferințele de presă, motivând că prezența în fața jurnaliștilor după fiecare meci îi afectează sănătatea mintală.
Osaka și-a urmat planul și după ce a eliminat-o pe Patricia Țig în primul tur a refuzat să se prezinte în sala de conferințe pentru a răspunde la întrebările jurnaliștilor. Organizatorii turneului de la Paris au amendat-o pe niponă și au făcut front comun cu omologii de la celelalte turnee de Grand Slam, emițând un comunicat prin care o avertizau pe a 2-a jucătoare a lumii că riscă pedepse mult mai mari dacă va continua cu astfel de demersuri, mergând până la excluderea din competiții.
Osaka nu a rezistat presiunii la care a fost supusă în ultimele zile și a decis să se retragă de la Roland Garros, explicându-și decizia printr-o postare pe conturile rețelelor de socializare.
Toray Pan Pacific Open
Accidentare teribilă la turneul de la Tokyo. Naomi Osaka, înmărmurită: "M-am speriat foarte tare"
20/09/2022 LA 14:24

Naomi Osaka, susținută la unison de sponsori, după ce s-a retras de la Roland Garros

Hotărârea Osakăi a stârnit un nou val de reacții din toată lumea tenisului. Nipona este sportiva care obține cei mai mulți bani de pe urma contratelor de sponsorizare, acest lucru datorându-se performanțelor sale remarcabile, dar și faptului că se bucură de o mare popularitate atât în Japonia, țara sa natală, cât și în Statele Unite, unde s-a mutat împreună cu familia de la vârsta de 3 ani.
Așa cum era normal, sponsorii Osakăi au reacționat și ei după întraga situație creată în jurul sportivei la Roland Garros. Toate companiile mari care au contracte cu Osaka și-au arătat susținerea publică pentru tenismenă.
"Suntem alături de Naomi. O sprijinim și apreciem curajul de a împărtăși experiențe atât de intime.", au postat cei de la Nike, sponsorul tehnic al japonezei.
"Decizia luată de Naomi Osaka ne amintește tuturor că trebuie să punem pe primul plan sănătatea personală și starea de bine.O susținem și îi admirăm curajul de a aborda probleme importante, atât pe teren, cât și în afara terenului.", au scris și cei de la Mastercard pe Twitter.
"Ne rugăm pentru o recuperare rapidă a domnișoarei Naomi Osaka și îi dorim mult succes în continuare.", a fost mesajul celor de la Nissin Foods, o companie importantă pe piața alimentară din Japonia.
Pe lângă cele 3 mari branduri care și-au arătat susținerea pentru jucătoarea niponă, aceasta mai are contracte și cu alte companii cunoscute la nivel mondial precum Louis Vuitton, Beats, PlayStation, Airbnb sau Nissan.
Conform revistei Forbes, Naomi Osaka a câștigat 37,4 milioane de $ între iunie 2019 și iunie 2020, bani proveniți din premiile de la turnee, dar în special din contractele de publicitate, devenind astfel cea mai bină plătită sportivă din istorie.
Orice lovitură de la Roland Garros de pe Eurosport vă este oferită de Unibet.
US Open
US Open, ziua 6 | Sinner, Swiatek, Nadal, Alcaraz, Pegula și Kvitova, în optimile de finală
03/09/2022 LA 09:52
US Open
Concluziile trase de Naomi Osaka, după eliminarea de la US Open: "Este un haos în capul meu"
31/08/2022 LA 07:42