Primoz Roglic avea deja un avans de jumătate de minut sau mai mult faţă de principalii contracandidaţi la victoria în Turul Spaniei: Enric Mas, Miguel Angel Lopez, Egan Bernal, Aleksandr Vlasov, Adam Yates sau Mikel Landa. În contextul contratimpului din ultima etapă, în care campionul olimpic al disciplinei e de aşteptat să pună alte două minute în raport cu ceilalţi căţărători, mulţi considerau că Vuelta e deja jucată. Alții, în schimb, erau de părere că Movistar (Enric Mas şi Miguel Angel Lopez, locurile 3 şi 4 la general) şi Ineos (Egan Bernal, Adam Yates şi Richard Carapaz au toţi şanse la un top 5 la final, chiar dacă ecuadorianul nu e în forma din Turul Franţei) au responsabilitatea să atace și erau convinși că slovenul nu e de neînvins.
Cu atât de multe cărţi la dispoziţie, Jumbo ar trebui destabilizată repede, iar Roglic izolat. Primoz nu va putea răspunde fiecărui atac dat de cei menţionaţi mai sus, astfel că existau toate premisele ca acesta să clacheze. Evident, asta în teorie, pentru că luat individual, cu fiecare adversar în parte, slovenul pare imbatabil. Totuşi, dacă se aplică o tactică precum cea a lui Deceuninck Quick-Step în clasice (unde belgienii i-au hăituit permanent în primăvară, prin atacuri succesive, pe Van der Poel şi Van Aert, cei mai buni oameni de clasice), se prea poate ca Roglic să ajungă într-o zonă pe care nu a experimentat-o până acum. În consecinţă, secretul opririi hegemoniei slovenului în Vuelta e legat de asumarea ofensivei de către Movistar şi Ineos.

Ineos a încercat să îl izoleze pe Roglic, slovenul a fost prea puternic

Ciclism
Campionatele Mondiale de Ciclism: favoriții în cursa de șosea. Cine îl oprește pe Wout Van Aert?
IERI LA 11:46
Iar britanicii păreau că vor pregăti o ofensivă totală, după ce nu au lăsat preț de mai mult de jumătate de etapă evadarea să se distanțeze. Dintre atacanții zilei au făcut parte nume grele, precum Bardet, Majka sau Damiano Caruso. Acesta din urmă a părut că e într-o misiune sinucigașă când, cu 72 de kilometri înainte de final, și-a atacat colegii de evadare și a plecat singur, în stilul lui Floyd Landis. În contextul în care Ineos trăgea atât de tare în spate, Majka și Bardet nu au răspuns la atacul rutierului lui Bahrian, însă acesta a mers incredibil. E adevărat, a beneficiat și de faptul că Ineos a renunțat brusc să mai tragă după evadare, lăsând trena în seama lui Jumbo-Visma. Echipa liderului nu a avut niciun motiv să își epuizeze oamenii, astfel că Damiano Caruso a avut cursă câștigată încă dinainte să se ajungă pe Alto de Velefique, ultima cățărare a zilei. Vorbim de o căţărare lungă de 13 kilometri, cu pantă medie de 7,1%, în care primii 5 kilometri sunt cei mai dificili. Venind după o săptămână atât de solicitantă, etapa de azi era de aşteptat să creeze ecarturi mari între rutierii de general. Ineos și-a pus toate speranțele în această cățărare, însă avansul lui Caruso, pentru victoria în rundă, era prea mare: peste 5 minute.
Ca atare, italianul a avut de îndeplinit o simplă formalitate, impunându-se de o manieră categorică și urcând foarte mult și la general. În contextul în care Landa e doar o umbră și nu va avea vreun cuvânt de spus la general, Bahrain are acum două cărți de jucat, în ultimele două săptămâni: Damiano Caruso și Jack Haig, ambii în primii 10 la general acum.
Pentru Damiano Caruso, anul 2021 e unul de excepție. După ce s-a clasat pe doi la general în Giro (cu etapă câștigată), acum italianul bifează un nou succes într-un mare tur și intră în luptă pentru un loc cât mai sus la general.
În privința bătăliei la general, în pluton, Ineos a încercat să își ducă la bun sfârșit planul, pe ultima cățărare. Adam Yates și Enric Mas au atacat devreme, fiind însoțiți de cel mai puternic locotenent al lui Roglic, Sepp Kuss. Slovenul nu a fost însă în pericol niciodată, cu 8 kilometri înainte de final sprintând incredibil și prinzându-i în mai puțin de 20 de secunde pe cei care atacaseră anterior. Cum ultimii 5 kilometri ai etapei au fost mult mai ușori, era de așteptat să se facă meci egal, dar Mas și Roglic au cooperat perfect și s-au distanțat de urmăritori neașteptat de mult. Chiar dacă panta nu a mai fost la fel de abruptă, oboseala acumulată a făcut ca Mas și Roglic să pună secunde importante față de Bernal&Co.
Ineos și Movistar au demonstrat că au disponibilitate ofensivă, dar Roglic a fost încă o dată prea puternic. Asta și în condițiile în care Bernal, pe hârtie principalul contracandidat al slovenului la câștigarea tricoului roșu, e departe de forma optimă (a fost desprins azi de mai multe ori pe trena colegului Adam Yates, care a fost nevoit să încetinească și nu a putut să reducă ecartul față de Roglic). Săptămâna a doua e una mai ușoară, astfel că urmăritorii lui Roglic au suficient timp să ajungă la nivel maxim și să stabilească strategia pentru a-l detrona pe liderul Jumbo-Visma din fotoliul de lider. Misiunea pare, însă, imposibilă, judecând după cât de puternic a arătat Primoz și azi.
Clasament de etapă în Vuelta
Clasament general
Ciclism
Filippo Ganna și-a apărat titlul mondial la contratimp! Italianul l-a învins greu pe Wout Van Aert
19/09/2021 LA 15:09
Ciclism
Campionatele mondiale de ciclism: 4 mari favoriți la medalii, la proba de contratimp
17/09/2021 LA 10:24