Turul Italiei se anunță unul extrem de spectaculos, în general aici și în Vuelta rutierii și echipele nefiind la fel de conservatori precum în Turul Franței.

Favoriții și caracteristicile Giro 2020

Giro d'Italia
Geraint Thomas, out din Giro! Ineos merge all-in pentru Vuelta
06/10/2020 LA 11:28

Geraint Thomas pleacă mare favorit, judecând după cât de bine a arătat în Tirreno și cât de bine merge la contratimp, dar Simon Yates, Jakob Fuglsang, Steven Kruijswijk, Rafal Majka sau Vincenzo Nibali au la rândul lor un singur obiectiv: tricoul roz. Deși Alberto Contador a dezvăluit săptămâna trecută pentru Eurosport că are informații potrivit cărora Ineos cochetează cu ideea de a-l aduce pe Egan Bernal în Giro, se pare că britanicii s-au decis ca rutierul columbian să meargă în Vuelta, alături de Froome. "G" nu are nevoie să aibă un rutier cu statut de lider în echipă, fiind suficient de puternic, dar cvatruplul câștigător de Turul Franței nu pare să fie în măsură să lupte pentru tricoul roșu, în Turul Spaniei. Ca atare, Bernal va ataca Vuelta, unde va merge să câștige competiția.

Revenind la Giro, o particularitate a ediției din 2020 va fi reprezentată de etapele foarte lungi. În nu mai puțin de 5 etape, rutierii vor avea de parcurs mai mult de 200 de kilometri. În condițiile în care Turul Franței a propus un singur contratimp, cel din penultima etapă, câștigat de Pogacar, care astfel a răsturnat ierarhiile, câștigând tricoul galben, în Giro lucrurile stau diferit. Organizatorii au programat trei etape individuale contra-cronometru. În total vor fi peste 64 kilometri de contratimp, inclusiv o etapă finală, la Milano, în lungime de 15,7 kilometri.

Dar asta nu înseamnă că în munți nu va fi un spectacol total și că un contratimpist are un avantaj decisiv în raport cu cei mai puternici cățărători. Dimpotrivă, se anunță artificii pe cățărări, iar mai jos am selectat etapele care vor face diferența.

"M-am uitat foarte atent pe profilul etapelor, în Giro. Nu pot să mă hotărăsc care e etapa regină: cea cu Stelvio sau cea cu Sestriere", a scris Thomas De Gendt, rutierul specialist în evadări al lui Lotto Soudal.

Cele mai spectaculoase etape din Giro 2020

Etapa 3 - Enna - Etna (150 kilometri)

Primul finish în cățărare propune și o primă abordare a vulcanului Etna dinspre Linguaglossa. Vom avea 18 kilometri cu o pantă medie de 7%, iar la final se va ajunge pe pante de peste 10%).

https://imgresizer.eurosport.com/unsafe/0x0/filters:format(jpeg):focal(1166x804:1168x802)/origin-imgresizer.eurosport.com/2020/09/28/2895873.jpg

Etapa 14 - Conegliano - Valdobbiadene (34,1 kilometri)

Un contratimp extrem de lung, dar care nu va fi pe placul specialiștilor, fiind plin de urcări și coborâri. Vom avea zone în care panta atinge 19% (Muro di Ca' del Poggio), astfel că rutierii vor trebui să își drămuiască foarte bine energia pentru a obține maximum.

https://imgresizer.eurosport.com/unsafe/0x0/filters:format(jpeg):focal(1192x713:1194x711)/origin-imgresizer.eurosport.com/2020/09/28/2895875.jpg

Etapa 17 - Bassano del Grappa - Madonna di Campiglio (203 kilometri)

Peste 5000 de metri diferență de nivel, cu mai multe cățărări înlănțuite, care nu vor oferi vreun moment de respiro pentru rutieri. Plutonul va trece pentru prima oară peste Forcella Valbona, înainte de a urca pe Monte Bondone (dinspre Aldeno, o altă premieră).

https://imgresizer.eurosport.com/unsafe/0x0/filters:format(jpeg):focal(1501x601:1503x599)/origin-imgresizer.eurosport.com/2020/09/28/2895876.jpg

Etapa 18 - Pinzolo - Laghi di Cancano (207 kilometri)

O etapă monumentală, care are ca penultimă cățărare Passo di Stelvio (2758 metri, Cima Coppi din 2020). După o coborâre extrem de periculoasă, cicliștii vor urca pe Laghi di Cancano, într-o rundă unde se pot crea ecarturi foarte mari.

https://imgresizer.eurosport.com/unsafe/0x0/filters:format(jpeg):focal(1303x614:1305x612)/origin-imgresizer.eurosport.com/2020/09/28/2895878.jpg

Etapa 20 - Alba - Sestriere (200 kilometri)

Probabil etapa regină, venită după alte două runde extrem de solicitante. Avem în meniu trei cățărări la peste 2000 de metri altitudine, în ceea ce reprezintă pentru mulți o interpretare modernă a legendarei Cuneo - Pinerolo. În 1949, în runda amintită, Fausto Coppi a dat o reprezentație care a rămas pentru totdeauna în istoria ciclismului. El a atacat încă de la început, trecând primul peste Maddalena Pass, Col de Vars, Col d'Izoard, Col de Montgenèvre și Sestriere. A sosit cu 11 minute și 52 de secunde avans față de marele său rival, Gino Bartali, adjudecându-și al treilea Giro din cele 5 pe care le are în palmares.

https://imgresizer.eurosport.com/unsafe/0x0/filters:format(jpeg):focal(1394x436:1396x434)/origin-imgresizer.eurosport.com/2020/03/30/2801057.jpg

Turul Italiei debutează sâmbătă, la Eurosport, cu un contratimp în lungime de 15,1 kilometri. Filippo Ganna, noul campion mondial de la Imola în proba contra-cronometru, e mare favorit. Rutierul Ineos se descurcă și mai bine pe distanțe scurte, iar etapa de pe 3 octombrie i se potrivește mănușă.

Giro d'Italia
Ce s-a întâmplat cu Simon Yates pe Etna. Britanicul a pierdut 3 minute faţă de Nibali şi Fuglsang
06/10/2020 LA 07:53
Ciclism
Jonathan Caicedo s-a impus din evadare în etapa a 3-a din Giro 2020. Probleme mari pentru G.Thomas
05/10/2020 LA 15:50