Paris-Roubaix 2025 | Tadej Pogacar țintește un nou succes pe "teritoriul" lui Mathieu Van Der Poel! Van Aert, Pedersen și Ganna speră și ei la succes
Publicat 11/04/2025 la 17:43 GMT+3
Paris - Roubaix 2025 se anunță o cursă mai interesantă ca niciodată, pentru că la start va fi și Tadej Pogacar, aflat la prima sa participare în clasica denumită "Iadul Nordului". Mathieu Van Der Poel vrea revanșa după ce nu i-a putut face față slovenului în Turul Flandrei, dar oameni ca Van Aert, Ganna, Pedersen sau Philipsen ar putea avea și ei un cuvânt de spus.
Favoritter til Paris-Roubaix
Credit imagine: Getty Images
La fix o săptămână de la spectacolul agreabil din Turul Flandrei, unde Tadej Pogacar a obținut o victorie fantastică, cei mai buni rutieri din clasice din lume își dau întâlnire în Paris - Roubaix, al treilea "monument" al sezonului, care a ajuns la ediția 122. Denumită "Iadul Nordului" din cauza secțiunilor de pavate foarte dificile, toate pe plat, cursa din nordul Franței e mai imprevizibilă ca niciodată, pentru că Pogacar va fi pentru prima dată în carieră la start, încercând să câștige o nouă bătălie în climatul preferat de Mathieu Van Der Poel, Wout Van Aert, Mads Pedersen sau a altor rutieri specializați pe cursele de o zi.
Traseul din acest an măsoară 259,2 kilometri, cu start la Campiegne și finish pe celebrul velodrom din Roubaix. Organizatorii au operat câteva modificări minore comparativ cu anii precedenți în ceea ce privește traseul. Rutierii vor parcurge 30 de secțiuni de pavate, cu una mai mult decât anul trecut. Unele dintre ele sunt noi, dar acestea apar în prima parte a cursei, deci nu vor face nicio diferență.
Prima porțiune de drum neasfaltat va apărea abia după 95,8 kilometri (Troisvilles la Inchy), dar primul moment cu adevărat important al cursei ar putea fi pe secțiunea pietruită de la Quievy la Saint-Python (4 stele). Urmează o înlănțuire de 5 porțiuni de pavate, foarte apropiate între ele, iar prima mare dificultate va fi drumul din Pădurea Wallers (5 stele). Pentru acest an, organizatorii au eliminat șicana de pe Trouee d'Arenberg, unde deseori exista riscul de accidente, dar chiar și așa sunt toate șansele ca în acea zonă să aibă loc acțiuni foarte importante în economie cursei.
Din acel moment și până la final mai rămân 18 secțiuni de pavate, cele mai dificile fiind Mons-en-Pévèle și Carrefour de l'Arbre, aceasta terminându-se cu 17 kilometri înainte de finish. Deși partea cea mai dificilă a traseului va fi fost lăsată în urmă, până la Roubaix rutierii vor mai trece peste 3 zone de piatră cubică (Gruson, Hem și Roubaix) și apoi se vor îndrepta către velodromul din Roubaix, unde vor parcurge un tur și jumătate.
Paris - Roubaix 2025 | Tadej Pogacar încearcă să dea lovitura la prima participare! Van Der Poel, față în față cu istoria
În ceea ce privește favoriții, puțini specialiști îndrăznesc să rostească alte nume decât Mathieu Van Der Poel și Tadej Pogacar. Cei doi merg în "Infernul Nordului" fără presiunea rezultatului, pentru că au câștigat deja câte un "monument" în acest sezon: olandezul s-a impus în Milano - San Remo, după ce nu a putut fi desprins pe Cipressa și Poggio, iar slovenul și-a luat revanșa în Turul Flandrei, terminând cursa de unul singur. Săptămâna trecută, rutierul de la Alpecin a dat distanță la ultima trecere peste Oude Kwaremont, iar explicațiile au venit ulterior. Van Der Poel a căzut în prima parte a cursei și, chiar dacă nu a suferit răni severe, a risipit energie pentru a reveni în pluton. Mai mult, olandezul a fost bolnav în zilele premergătoare cursei și pregătirea i-a fost oarecum afectată. Ca atare, lucrurile ar putea sta diferit în Paris - Roubaix, unde Pogacar nu mai are la dispoziție cățărări pentru a face diferența și va trebui "să-l rupă" pe Mathieu pe porțiunile plate de pavate, ceea ce va fi destul de dificil în condiții normale.
Slovenul are mai multe handicapuri în cursa de duminică. În primul rând va concura pentru prima dată în clasica din nordul Franței. Evident că a făcut mai multe recunoașteri ale traseului, dar "socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg", iar în regim de cursă ar putea avea probleme serioase. Unul dintre marile sale minusuri este greutatea. "Pogi" cântărește aproximativ 66 de kilograme, ori pe porțiunile de piatră cubică de 5 stele e nevoie de o forță uriașă în picioare pentru a putea rezista în frunte. Slovenul poate compensa cu clasa absolută și cu instinctul de "killer" dovedit de atâtea ori, dar rămâne de văzut dacă va fi suficient pentru a pune un ecart considerabil între el și oamenii mai rapizi, pentru că dacă va ajunge cu aceștia la sprint pe velodrom șansele sale la victorie vor fi infime.
Mathieu Van Der Poel este față în față cu istoria în actuala ediție din Paris-Roubaix. Batavul s-a impus în 2023 și 2024 și o nouă victorie l-ar transforma în primul rutier din acest secol care obține 3 victorii consecutive. Singurul care a reușit această performanță în epoca modernă a ciclismului a fost italianul Francesco Moser, în 1978, 1979 și 1980. În toată istoria cursei, doar francezul Octave Lapize a mai câștigat 3 ediții la rând, în era boemă a ciclismului (1909-1911).
În cazul în care Mathieu Van Der Poel va întâmpina probleme și nu va putea lupta pentru victorie, Alpecin are o variantă de rezervă excelentă, în persoana lui Jasper Philipsen. Sprinterul belgian a fost al doilea în 2023 și 2024 și are toate calitățile necesare pentru a rezista pe porțiunile de pavate foarte grele, iar la un eventual sprint ar fi mare favorit împotriva oricui.
Paris - Roubaix 2025 | Van Aert, Pedersen și Ganna, principalii adversari pentru Pogacar și Van Der Poel
Totuși, principalii contracandidați pentru Pogacar și Van Der Poel sunt alți 3 puncheuri de clasă: Wout Van Aert, Mads Pedersen și Filippo Ganna. Belgianul de la Visma a avut un start foarte slab de sezon, dar a arătat neașteptat de bine în Turul Flandrei, unde a venit în grupul de 3 care l-au urmat pe Pogacar. Nu a mai avut forța să sprinteze pentru un loc pe podium, dar experții consideră că locul 4 a fost un rezultat mai mult decât decent, care îi va da încredere pentru Paris - Roubaix, o cursă care i se potrivește ceva mai bine.
În privința lui Pedersen, acesta a venit pe 2 în Turul Flandrei, confirmând forma bună în care se află în această perioadă. Cu excepția Milano - San Remo, unde nu a contat în lupta pentru victorie, fostul campion mondial a demonstrat că este capabil de lucruri mărețe, succesul din Gent - Wevelgem și locul 2 din Turul Flandrei recomandându-l ca un potențial câștigător de Paris - Roubaix. În fine, Filippo Ganna are și el motive să spere la o victorie istorică duminică. Dublul campion mondial de contratimp a fost singurul care le-a rezistat "extratereștrilor" Van Der Poel și Pogacar în Milano - San Remo, dar în Turul Flandrei nu a făcut față, venind abia pe 8. Totuși, Paris - Roubaix e o cursă mult mai potrivită pentru el, iar dacă va ajunge la finish într-un grup fără vreun sprinter pur, experiența pe velodrom l-ar putea ajuta enorm.
În afara oamenilor menționați mai sus, rutieri precum Jasper Stuyven, Dylan van Baarle, Stefan Küng, Tim Van Dijke, Oier Lazkano, Alexander Kristoff, Ivan Garcia Cortina sau Florian Vermeersch ar putea să producă surpriza în anumite circumstanțe, pentru că în Paris - Roubaix se poate întâmpla absolut orice, mai ales că se pare că pe o bună parte a traseului va ploua, ceea ce va duce fără îndoială la destule incidente.
Paris - Roubaix 2025 va fi duminică (13 aprilie), integral, în direct și în exclusivitate pe Eurosport 1 și Max, începând cu ora 11:30.
Subiecte asemănătoare
Promo
Promo